Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

4 timer siden skrev odd:

Er det noen som tror at Stabæk IKKE har vært klar over dette inntrykket som "hele Norge" sitter med? Er det noen som tror at klubben IKKE har vurdert de historiene og likevel kommet til at det er en oppside her?

De kan vel neppe hevde å ikke være klar over det.

Men det er fort gjort å gå i nærsynthets/ bekjentskapsfella og ikke vektlegge eller avvise erfaringene fra tidligere klubber/spillere.

Så starter uka for Kjønø et al før ny skjebnekamp på lørdag:

– Vi må alle se oss selv i speilet etter et tap som dette. Vi kan ikke bare feie et slikt nederlag under teppet, vi må erkjenne at prestasjonen vår ikke er god nok. Nå må spillerne vise gjennom uken som kommer at de er villige til å revansjere dette når vi møter Mjøndalen om en uke, sier Kjønø.

Kjønø ikke med til Mjøndal-kampen. 

"Han er nemlig én av 15 trenere som tar UEFA PRO-lisenskurs i 2021/2022. Første samling er fra 20. til 24. august" 

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2021/flere-trenere-gar-glipp-av-kamper-jeg-er-satt-i-sjakk-matt_sto8494368/story.shtml

Helt idiotisk spør du meg!!!!

Jævla nøff!! 

"NFF prinsippfaste på at alle må møte opp. Det er ikke mulig å ta det igjen, så da mister man plassen sin. Dermed er jeg satt i sjakk matt, sier en smått oppgitt Kjønø over telefon."

Noe må jo snart gjøres med den kompisgjengen på Ullevaal.. På tide å få inn noen som faktisk bryr seg om supportere, fotballen og generelle menneskerettigheter. 

Det må da være mulig å ta dette kurset neste år, er det så viktig for Kjønøs karriere at det taes akkurat nå? 

Skal sies at jeg vet svært lite om dette kurset og dets betydning.... 

20 minutter siden skrev nichb:

Det må da være mulig å ta dette kurset neste år, er det så viktig for Kjønøs karriere at det taes akkurat nå? 

Skal sies at jeg vet svært lite om dette kurset og dets betydning.... 

Kurset koster 120'000++, og hvem sier at det er bedre tilrettelagt neste år? Vi har et problem om ikke eksempelvis Belsvik, som tross alt tok oss opp fra 1. div, kan lede laget i en og annen kamp. Kjønø kan selvfølgelig ta ut laget og legge plan A. Plan B, C og videre er jo ikke blant hans styrker, men vil tro dette kurset kan være en av flere faktorer som bidrar til å utvikle ham på dette området. 

29 minutter siden skrev Bjornh:

Kurset koster 120'000++, og hvem sier at det er bedre tilrettelagt neste år? Vi har et problem om ikke eksempelvis Belsvik, som tross alt tok oss opp fra 1. div, kan lede laget i en og annen kamp. Kjønø kan selvfølgelig ta ut laget og legge plan A. Plan B, C og videre er jo ikke blant hans styrker, men vil tro dette kurset kan være en av flere faktorer som bidrar til å utvikle ham på dette området. 

Takk, Kjønø har uttalt at Wiggen leder laget. Ikke Bels.. 

Jeg mener at dette er en alt for viktig kamp til å gamble med noe som helst.. 

"Han forteller at de alltid forsøker å legge samlingene til datoer hvor det ikke kolliderer for noen.
– Men kombinasjonen at vi kommer i gang seint på grunn av koronaviruset, en tettere spilleplan i seriene, og at det er deltakere fra Eliteserie, OBOS, Toppserie og landslag, gjør det umulig å legge inn perioder som ikke vil kollidere for noen. Det er en kjent problemstilling som man er klar over, sier Lexerød."

Fy faen. Er dette seriøst? Hvorfor legge det fredag - tirsdag om målet er at det ikke skal kollidere for fotballtrenere? 

For en gjeng med nisser!

I tillegg til at det å unngå helger burde være en ganske basic oppgave, burde det kanskje være mulig for dem å innse at med trenere fra "Eliteserie, OBOS, Toppserie og landslag" starter man med å finne tidspunkt der det passer for trenerne på A-landslagene (antar de uansett har kurset fra før), deretter Eliteserie osv. 

Så får vi håpe det ikke får for store utslag. Vi har rutinerte karer på banken mot Mjøndalen også, og jeg mistenker at Kjønøs styrker relativt setter på feltet og på forberedelse, snarere enn kampledelse.

Det er vel ikke så farlig at Kjønø er borte. Siste kamp han coachet fra sidelinja tapte vi 5-1. Kanskje Jønsson er ledig i helga ? Han coachet jo oss til poeng borte i Stavanger mot medaljekandidat Viking ved å sette inn Nusa og plassere han akkurat der han fikk utnyttet sitt potensiale fullt ut.

28 minutter siden skrev Henrik:

Kjempelurt, la oss ringe Jönsson, så kanskje vi får en reprise av 6-poengskampen hjemme mot Tromsø. 

Det tror jeg ikke vi ville få  - vi har fått flere nye spillere siden det - ikke minst den nye spissen som hele forumet  etterlyste

På 17.8.2021 den 23.39 skrev odd:

For en gjeng med nisser!

I tillegg til at det å unngå helger burde være en ganske basic oppgave, burde det kanskje være mulig for dem å innse at med trenere fra "Eliteserie, OBOS, Toppserie og landslag" starter man med å finne tidspunkt der det passer for trenerne på A-landslagene (antar de uansett har kurset fra før), deretter Eliteserie osv. 

Så får vi håpe det ikke får for store utslag. Vi har rutinerte karer på banken mot Mjøndalen også, og jeg mistenker at Kjønøs styrker relativt setter på feltet og på forberedelse, snarere enn kampledelse.

Det er 15 deltagere på UEFA-Pro kurset. Alle fellessamlinger er obligatoriske. Det er ekstremt vanskelig å få plass på disse kursene. I år er kun én (1) deltager, som er hovedtrener i Eliteserien. Deltakerlisten har vært klar siden desember 2020. Da var Kjønø i Grorud. Jeg forstår godt at Kjønø og Stabæk har forsøkt seg på å finne egne løsninger her. Men når det ikke har gått har en vært tvunget til å ta et valg. Når det valget er tatt er saken død. Det bør den være for Stabæk også.

Saken som er publisert på hjemmesiden til Stabæk er dirkete pinlig. Mener virkelig Stabæk at NFF skal kaste rundt på datoer og opplegg pga én person – fordi Stabæk sliter? Tradisjonelt har datoene for disse samlingene alltid vært tilpasset trenerne i Eliteserien/Tippeligaen. De har så og si aldri tatt hensyn til trenerne i Obos eller Toppserien. Per Inge Jacobsen som trener vårt kvinnelag, er også med på dette kurset. Han mister også en kamp – NM-kampen mot Fløya neste onsdag. Vi lager ikke noe nummer av det. Det gjør ikke Jon heller...

Daglig leder i Stabæk gikk i går ut på Twitter og anklaget NFF for elendig planlegging og manglende Fair Play fordi NFF ikke kaster rundt kursdatoene utelukkende av hensyn til Stabæk. Kalenderne til de 14 andre kursdeltagerne betyr tydeligvis ingen ting. Vi er fortsatt i et unntaksår grunnet Corona. Da må alle være litt fleksible. Og hvor lett er det for NFF å planlegge når flere av kursdeltagerne har bytte jobb de seneste månedene? Da datoene for samlingen ble lagt var Kjønø assistenttrener. At en assistent mister én kamp er ikke verdens undergang. 

Jeg synes Stabæk skjemmes ut når klubbens øverste ansatte leder kommer med slik uberettiget og kunnskapsløs kritikk på Twitter og enda mer av den famøse sutresaken på stabak.no

4 minutter siden skrev Rich:

Det er 15 deltagere på UEFA-Pro kurset. Alle fellessamlinger er obligatoriske. Det er ekstremt vanskelig å få plass på disse kursene. I år er kun én (1) deltager, som er hovedtrener i Eliteserien. Deltakerlisten har vært klar siden desember 2020. Da var Kjønø i Grorud. Jeg forstår godt at Kjønø og Stabæk har forsøkt seg på å finne egne løsninger her. Men når det ikke har gått har en vært tvunget til å ta et valg. Når det valget er tatt er saken død. Det bør den være for Stabæk også.

Saken som er publisert på hjemmesiden til Stabæk er dirkete pinlig. Mener virkelig Stabæk at NFF skal kaste rundt på datoer og opplegg pga én person – fordi Stabæk sliter? Tradisjonelt har datoene for disse samlingene alltid vært tilpasset trenerne i Eliteserien/Tippeligaen. De har så og si aldri tatt hensyn til trenerne i Obos eller Toppserien. Per Inge Jacobsen som trener vårt kvinnelag, er også med på dette kurset. Han mister også en kamp – NM-kampen mot Fløya neste onsdag. Vi lager ikke noe nummer av det. Det gjør ikke Jon heller...

Daglig leder i Stabæk gikk i går ut på Twitter og anklaget NFF for elendig planlegging og manglende Fair Play fordi NFF ikke kaster rundt kursdatoene utelukkende av hensyn til Stabæk. Kalenderne til de 14 andre kursdeltagerne betyr tydeligvis ingen ting. Vi er fortsatt i et unntaksår grunnet Corona. Da må alle være litt fleksible. Og hvor lett er det for NFF å planlegge når flere av kursdeltagerne har bytte jobb de seneste månedene? Da datoene for samlingen ble lagt var Kjønø assistenttrener. At en assistent mister én kamp er ikke verdens undergang. 

Jeg synes Stabæk skjemmes ut når klubbens øverste ansatte leder kommer med slik uberettiget og kunnskapsløs kritikk på Twitter og enda mer av den famøse sutresaken på stabak.no

Hvis du snakker om "Sendes til skogs"-saken synes jeg den var veldig ryddig. Ser ingen problemer med den. Og skjønner veldig godt at det er frustrerende!

16 minutter siden skrev Rich:

Hvis dette er nok til å skjemme ut klubben...

Viking har to sidestilte hovedtrenere, så det er to deltakere som er hovedtrenere.

Å sammenlikne det å stå over en kamp som hovedtrener i Eliteserien med å stå over en tidlig cupkamp for damene sier seg jo selv blir for dumt. Jeg er sikker på at det hadde vært mindre styr om Kjønø måtte droppet kampen mot Follo. Så det er jo et godt poeng. Du sier man normalt har tilpasset seg de beste lagene. Så hvorfor la de ikke samlingen til en tidlig cuprunde hvis de først måtte kræsje med sesongen? Alternativt er det landslagspause om to uker, hvis ingen fra apparatet rundt A-landslaget er involvert, så kunne jo det vært et godt alternativ? Eller så kunne jo "alle vært litt fleksible" slik du etterlyser.

Men men. Saken er jo avgjort. Så kan det jo kanskje tenkes at Kjønø & co gjør litt ekstra ut av det for å få gutta i litt "spille for Kjønø"-stemning?

Samlingen skulle faktisk egentlig vært gjennomført i januar. Så ble den utsatt pga Corona, først til mars og så til august. Dette handler altså ikke om vond vilje fra Forbundets side. Det er mye å kritisere NFF for, men vi må være litt edruelig også. Meget spesielt i min verden å bruke denne saken som bevis på at NFF ikke bryr seg om Fair Play

Edited by Rich
stavefeil

23 minutter siden skrev Rich:

Samlingen skulle faktisk egentlig vært gjennomført i januar. Så ble den utsatt pga Corona, først til mars og så til august. Dette handler altså ikke om vond vilje fra Forbundets side. Det er mye å kritisere NFF for, men vi må være litt edruelig også. Meget spesielt i min verden å bruke denne saken som bevis på at NFF ikke bryr seg om Fair Play

Jeg leste det ikke som en påstand om at det var bevis på brudd på fair play.

Som en fotballeder skrev: "Vi er fortsatt i et unntaksår grunnet Corona. Da må alle være litt fleksible." Når NFF endrer datoene fra å ikke ha samlinger i sesongen (da Kjønø søkte og var assistent) til å kræsje med kamp, ville det ikke vært naturlig at også NFF var litt fleksible?

Og så vet jeg ikke helt hva som er mest unormalt: At klubbens daglige leder beskylder NFF for dårlig planlegging, eller om sportslig leder i klubben offentlig beskylder daglig leder for å skjemme ut klubben?

1 time siden skrev Rich:

Jeg synes den "sendes til skogs"-saken er ren sutring. Men, det er altså min mening

Det jeg reagerer på er bruken av metaforen ‘sendes til skogs’ som om dette er noe annenrangs uvesentlig rask av et seminar, mens de i virkeligheten er et godt, ettertraktet og påkrevd seminar for i det hele tatt å kunne jobbe som hovedtrener i Eliteserien. Det fremstår som uprofesjonelt.

Når man så ansetter en trener som ikke har papirene i orden så er vel det Stabæk’s og ikke NFF’s problem eller?

At timingen var mindre gunstig for oss nå - så vet vi jo ikke hvordan timingen er for de øvrige deltagerene? Vi vet ikke hvilke andre hensyn som ligger til grunn for valg av tidspunkt. 

Videre hva det gjelder kommentaren om nm trekningen som brukes som  alibi for å svartmale NFF på twitter - det kan vel tenkes at det er en rettighetshaver som har en finger med i spillet også eller??? Det hele får dermed et falsk narrativ som jeg ikke finner særlig kledelig. Så pm det kanskje ikke er ment sutrete så er det formulert på en slik måte at det fremstår som sutring og det kunne vært unngått.