Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

Dersom Stabæk spiller vesentlig bedre fordi Kjønø er borte akkurat under kampen (og timene før), så tror jeg vi skal være sinnsykt fornøyde med den ansettelsen, for så stor effekt er det de færreste trenere som har på en enkelt kamp. Under kampen, altså.

1) Vinner vi i dag? Hyll Kjønø for innsatsen på treningsfeltet og jobben med å snu laget!

2) Taper vi i dag? Hyll Kjønø for effekten han har under kamp (og spark Wiggen)!

Amatørmessig å oppfordre til så høy tenning på trening med rekordmange skader som resultat, samtidig som gutta er snillere i kampsituasjon.

22 minutter siden skrev Ace:

. Jeg har ikke registrert at vi har hatt et unormalt høyt antall skader som følge av smeller på trening.. 

Del gjerne din oversikt over hvordan de som nå er skadet ble skadet og hva de er ute med. For du har tydeligvis oversikt og gjerne opplys meg. 

Tenker du på mageviruset? Så har jeg fått bekreftet fra klubben. At det var et problem frem til rundt cupkampen mot Follo.... 

1 time siden skrev nichb:

Del gjerne din oversikt over hvordan de som nå er skadet ble skadet og hva de er ute med. For du har tydeligvis oversikt og gjerne opplys meg. 

Jeg har ikke info utover det som klubben kommer ut med. Det ser kanskje ut som vi tolker ting forskjellig. Jeg konkluderer ikke automatisk med at spilleren har fått en smell på trening hvis det kommer melding om skade, mens du tydeligvis har motsatt innfallsvinkel. Noen treningssmeller blir det selvfølgelig hvert år, men hvis du eller andre har info om at det er masse ekstra skader pga smeller etter for høy tenning på trening er det bare å komme med det.

Inntil videre anser jeg dette som (enda) en drittpakke for å skape sur og dårlig stemning blant supporterne. (Og nei, nichb, det var ikke du som satte ut denne helt ubegrunnede påstanden).

For å dra en sammenligning mot den anglofile verden. Etter at Klopp tok over Liverpool, så ble treningshverdagen ekstremt annerledes for spillerne der. Treningene ble mye mer intensive, og Liverpool dro på seg enorme mange skader. Selv om alle skadene kom, så «justerte de ikke i opplegget», og se hvor det førte dem. De har blitt en klubb det er et helvette å møte, hvor motstanderlaget så vidt får blunke før han har 3-4 spillere oppe og lukter på ballesvetten din. 

Om vi en gang kan komme tilbake til å bli et lag det er et helvette å møte, så skal jeg fint akseptere at treningshverdagen har blitt mye tøffere, og at det er mye høyere intensitet, selv om det betyr at vi pådrar oss litt fler skader på trening enn normalt. 

3 minutter siden skrev arni:

Budstikka:

Stabæk sliter med rekordlang skadeliste. Sportssjef ser ikke bort fra at trenerskifte kan ha innvirket på skadelisten.

Se der ja, så vi har ikke bare vært uheldige....det er faktisk vår egen feil....(Bjarmann sa til meg på spm angående skadene for noen uker siden at trenerteamet og det medesinske konkluderte med at skadene ikke hadde noe rød tråd, bare uhelldige...bra de har evaluert litt da....

2 minutter siden skrev arni:

Budstikka:

Stabæk sliter med rekordlang skadeliste. Sportssjef ser ikke bort fra at trenerskifte kan ha innvirket på skadelisten.

Den hadde det vært artig å få utdypet.  Intensitet på trening?

2 minutter siden skrev arni:

Будстикка:

Стабек борется с рекордно длинным списком травм. Спортивный менеджер не исключает, что смена тренера могла повлиять на список травм.

listen over skader ble påvirket av dårlig forberedelse før sesongen når det gjelder muskelskader. resten er en tilfeldighet.

3 minutter siden skrev Latmann:

Den hadde det vært artig å få utdypet.  Intensitet på trening?

Kjønø sier: – Det er ingenting i det vi måler som tilsier at det skal komme flere skader. Men når det kommer en del skader blir belastningen større på resten. Har man ikke skader kan man tilpasse belastningen bedre. 

3 minutter siden skrev arni:

Ja, kan bli spikeren i kista for 2021

Er jo bare hode på spikeren som stikker opp nå så...

Men jeg forstår bare ikke, @Jon har pratet om at klubben skal bli såå profesjonell. Og så skjer det stikk motsatte... 

Synes vi gjorde en ganske god figur med høyt press og mange gode kombinasjoner i første, skulle derimot ha justert i andre når vi ikke hadde krefter til samme kjøret lenger. Burde kanskje har startet med Bolly, håper i hvert fall ikke skaden til Normann ble verre.

1 time siden skrev nichb:

Lurer på hvor mye spillerne har trua på prosjekt-Kjønø nå, eller om de funderer litt på hvilken klubb de vil spille for neste år...

Er spillerne så utålmodige så får de komme seg videre da, trenger uansett en opprydding i stallen i vinter. 

Er det en ting vi trenger så er det spillere som ønsker å utvikle både seg selv og laget over tid. 

Til Kjønøs forsvar så kan det ikke ha vært en lett periode med både kniven på strupen og skade/sykdomsproblemer som gjør at man ikke får noe kontinuitet i startelleveren. 

Passer fint med spillepause nå, og håper Bjarmann kommer med noe spennende inn innen i morgen.

18 minutter siden skrev M-A-N:

Er spillerne så utålmodige så får de komme seg videre da, trenger uansett en opprydding i stallen i vinter. 

Er det en ting vi trenger så er det spillere som ønsker å utvikle både seg selv og laget over tid. 

Til Kjønøs forsvar så kan det ikke ha vært en lett periode med både kniven på strupen og skade/sykdomsproblemer som gjør at man ikke får noe kontinuitet i startelleveren. 

Passer fint med spillepause nå, og håper Bjarmann kommer med noe spennende inn innen i morgen.

Joda, men vi kan ikke forvente at spillere med ambisjoner ønsker å spille OBOS.. Det er helt forståelig for meg hvertfall. Lokale og egenproduserte spillere er en ting, men er ikke mange av dem i startelleveren.. 

13 minutter siden skrev nichb:

Joda, men vi kan ikke forvente at spillere med ambisjoner ønsker å spille OBOS.. Det er helt forståelig for meg hvertfall. Lokale og egenproduserte spillere er en ting, men er ikke mange av dem i startelleveren.. 

det er en forskjell på å miste troa på prosjekt Kjønø og det å vurdere om man vil spille i OBOS om/når vi rykker ned.

Men det samme gjelder; rykker vi ned så må det ryddes i stallen og vi må ha med de riktige spillerne videre mtp innstilling og vilje. 

Ottesen, Pignatel, Moe, Kay, Høyland, Kassi, Hammy, Veum, Solbakken, Azemi, Normann Hansen er alle spillere som burde ha godt av kontinuitet og et utviklende år i OBOS - forhåpentligvis som et topplag. 

Hvis noen av disse ikke ønsker å legge ned jobben som trengs så trenger ikke vi dem.

Yaw, Sandberg og Wangberg kan finne på å bli med ned, mens Skytte, Shala, Lumanza m.fl burde komme seg videre. 

Edvardsen er vel vårt store salgsobjekt om vi rykker ned - selv om han vel er veldig positiv til prosjekt Kjønø 😉