Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

26 minutter siden skrev @ringo:

Jeg skal legge til en ting til som var påtagelig i går og om vi har vært inne på før. Den jevnt over dårlige ballbehandlingen hos midstopperne våre som stopper opp det offensive spillet. Hvor mange ganger var det frys der i går mon  tro?

Altså vi kan spille opp på back, men backen har som oftest kun et alternativ og det er å vende spillet innover i banen, det blir forutsigbart - særlig når vi i realiteten kun spiller med en back. Fra sentral possisjon kan vi vende begge veier. Men det hjelper jo ikke når ingen av stopperne våre kan treffe ei låvedør på 5 meters hold, og dveler så lenge med ballen at alle alternativ blir markert opp... Dette har jeg banne mye over i år.

Solbakken droppet ned noen ganger, men å spille opp på en feilvendt midtbanespiller som kjapt blir satt under press kan og vil skape noen kiipe balltap..

Jeg har lenge stusset over hvorfor vi er så dårlige på å spille pasninger opp langs kanten fra back til ving. Det må jo være noe av det enkleste for å sette opp kantspiller til å utfordre motstander sin back?

Vi skal alltid inn i midten og surre rundt, noe som ofte ender med at vi spiller på oss brudd i mot eller at vi må spille hjem til midtstoppere som spiller videre hjem til keeper som måker ballen unna. Oppskriften på å gi fra oss ballen..

3 timer siden skrev @ringo:

Jeg skal legge til en ting til som var påtagelig i går og om vi har vært inne på før. Den jevnt over dårlige ballbehandlingen hos midstopperne våre som stopper opp det offensive spillet. Hvor mange ganger var det frys der i går mon  tro?

Bingo dette @@ringo. Første halvdel av sesongen har det vært lett å se at motstanderen bevisst har forsøkt å presse oss til å la Yaw står for oppspillene. Nå har vi - utrolig nok - hentet en stopper som er enda svakere i ballbehandlingen, så nå spiller det ingen rolle hvilken stopper som setter i gang angrepene. I tillegg har vi en Pignatel i uvant posisjon og en Ottesen som sliter både med orientering før han mottar ball og dårlig selvtillit. Det er ikke rart at ballen havner hos Sandberg så ofte som den gjør. 

2 timer siden skrev StabækMykle:

Jeg har lenge stusset over hvorfor vi er så dårlige på å spille pasninger opp langs kanten fra back til ving. Det må jo være noe av det enkleste for å sette opp kantspiller til å utfordre motstander sin back?

Vi skal alltid inn i midten og surre rundt, noe som ofte ender med at vi spiller på oss brudd i mot eller at vi må spille hjem til midtstoppere som spiller videre hjem til keeper som måker ballen unna. Oppskriften på å gi fra oss ballen..

Det verste er vel at de gangene vi faktisk kommer oss til innleggsposisjon, så vender vi tilbake og spiller safe bakover midt i banen igjen. I går hadde vi til og med to spisser som vel er brukbare i boks, og Solbakken, Piggy, Ottesen valgte flere ganger å snu i stedet for å gå for innlegg enda både Kirkevold og Azemi var i boksen.

Ny shoutout til denne nye serien på Tv2 Play. Grorud Underdogs. Anbefales å se, spesielt episode 3 der det handler mye om vår hovedtrener Eirik Kjønø. Litt om oppveksten, ungdomstiden i Falkirk (Skottland) og hvordan han har vært med å prege og utvikle fotballlaget Grorud og Groruddalen. Fin kar vi har som hovedtrener! 
https://play.tv2.no/sport/sportsprogrammer/grorud-underdogs/sesong-1/grorud-underdogs-1-episode-3-1680086.html?showPlayer=true

(Episode 3 blir tilgjengelig på tv2 sine nettsider snart, ser de to første ligger ute gratis)

På 2021-9-3 den 15.03 skrev rykkinn:

Ny shoutout til denne nye serien på Tv2 Play. Grorud Underdogs. Anbefales å se, spesielt episode 3 der det handler mye om vår hovedtrener Eirik Kjønø. Litt om oppveksten, ungdomstiden i Falkirk (Skottland) og hvordan han har vært med å prege og utvikle fotballlaget Grorud og Groruddalen. Fin kar vi har som hovedtrener! 
https://play.tv2.no/sport/sportsprogrammer/grorud-underdogs/sesong-1/grorud-underdogs-1-episode-3-1680086.html?showPlayer=true

(Episode 3 blir tilgjengelig på tv2 sine nettsider snart, ser de to første ligger ute gratis)

Episoden ute åpen på TV2 sine sider nå: – Jeg husker da jeg fikk beskjeden. Det var et ekstremt slag i trynet (tv2.no)

Mye fokus på Eirik i akkurat denne episoden, og/men generelt gjennom de tre episodene jeg har sett så virker han som en bra mann med mye kloke fotballtanker. Han kommer helt sikkert til å bli en enda bedre trener etter hvert som han får mer erfaring, men allerede nå er han forhåpentligvis en trener som vil gi oss mye glede de neste par årene.

Vi har hentet en mengde såkalte forsterkninger i år, men jeg ser ingen som har løftet laget foreløpig. Ok, de siste har ikke fått tid til å bidra enda men hadde de vært gode nok hadde de startet i dag

Edited by hoffisking

3 minutter siden skrev hoffisking:

Vi har hentet en mengde såkalte forsterkninger i år, men jeg ser ingen som har løftet laget foreløpig. Ok, de siste har ikke fått tid til å bidra enda men hadde de vært gode nok hadde de startet i dag

Rett og slett fordi vi har en sportssjef som ikke er dyktig nok. Alle han henter er hastesigneringer. Ingen langsiktighet. Ingen som er speidet på over tid. Endring av kultur innad. Ingen Stabæk identitet. Kick and run fotball med null identitet. 

Janne meldte dette før sesong. Det kostet han jobben. For å ansette Kjønø med ny runde av hastesigneringer. Vi drifter dette så ræva at jeg har ikke ord. Jeg ønsker Bjarmann bort. En gang for alle nå. Han har faen meg fått nok sjanser. 

Virker som han har gitt opp laget. 

Greit nok at Skytte måtte av pga gult kort. Men etter han og Kirkevold gikk ut ble vi enda verre og mistet alt av fysikk. Lumanza er jeg sikker på ville levert bedre enn det skvipet Solbakken gjør kamp etter kamp om han bare hadde fått TILLITT. Haugen var virkelig ikke bra heller. 

Elsker Grorud Underdogs … fantastisk serie, blir dessverre ikke styrket i troen på at Kjønø har tyngden til å redde oss. Det hadde han tydeligvis ikke selv, og insisterte å få inn erfaringen til Wiggen. Kan ikke se at det har hjulpet oss. 

Tydelig at spillerne er frustrerte utpå der særlig det offensive som får null å jobbe med. Kjønø står og skriker på sidelinjen men hva hjelper det. Hvorfor må han hele tiden gå for to forskjellige taktikker i de ulike omgangene burde ha gått for Bolly fra start. Så satse på at det holder inn. 

Og Kjønø, hvem har ansvaret for dette:

– Vi er milevis unna de beste lagene i ligaen. Det går egentlig på alt. Jeg er skuffet over at det blir sånn. I dag er vi drit elendig, alle man alle, sier Stabæk-trener Eirik Kjønø til Discovery+.

3 minutter siden skrev arni:

Og Kjønø, hvem har ansvaret for dette:

– Vi er milevis unna de beste lagene i ligaen. Det går egentlig på alt. Jeg er skuffet over at det blir sånn. I dag er vi drit elendig, alle man alle, sier Stabæk-trener Eirik Kjønø til Discovery+.

Ikke noe konkret på selvkritikken der altså.. 

1 minutt siden skrev @ringo:

Dette tapet var ditt Kjønø! Slutt å skylde på alt og alle! Det er ditt laguttak! Det er din matchplan! Ta det som en mann!

Så vidt jeg kunne se på,treninga igår fikk egentlig ikke start elleveren øve sammen i særlig grad, håpløst opplegg

Arrester meg om jeg tar feil, men Kjønøs trenerkarriere er Grorud opp til OBOS i hans første forsøk? Og berget plassen i OBOS året etter med samme klubb?

Men det virker som om Stabæk og Kjønø er en dårlig match. Han virker furt over at spillerne ikke er gode nok eller passer inn i hans tankegang. Siden han kom til klubben virker det som om han har gjort Janne dårligere, og laget dårligere. 

Ser noen skylder på at vi har blitt sånn siden Berg tok over. Men det er ikke Hennings feil at Kjønø ikke får det til. Berg har vel hatt suksess i Kypros om jeg ikke tok feil etter han forlot oss. Vant han ikke ligaen?

Nå møter vi Godset to ganger på tre kamper, og det er 1,5 uker med spillefri. Nå må vi virkelig gjøre hjemmeleksa vår. Cupen må tas på alvor. 

Jeg stemmer for å gi Lumanza en ny sjanse, og Edvartsen kan ikke bli frisk fort nok. Et annet alternativ er å få ut Solbakken, kjør Geelmuyden på kant, og Høyland inn i midten sammen med Skytte som var vår beste idag tross alt. Var Skytte som spilte gjennom Azemi på 1-1 om jeg husker riktig.  

Kirkevold må fortsette å spille. Selvom Azemi scoret synes jeg likevel Kirkevold gjør en bedre kamp, og ble uforståelig tatt av. Bolly var ikke veldig imponerende. 

I og for seg ikke så dumt å kjøre Yaw på topp mot slutten. Synes Normann Hansen virket piggere med en gang etter det byttet. Ottesen derimot synes jeg bare har blitt svakere etter Janne gav seg. Og at dansken skal spille er merkelig, han virker helt ute å kjøre, og forsvaret vårt er fraværende på markeringer osv. Må få Yaw inn i midtforsvaret igjen i neste kamp, eller bare prøve slovaken istedet. Dansken kan bare ta seg en tur med DFDS hjem igjen. 

Det triste med å se dagens lag, er at man innser hvor ufattelig lite man kan om fotball...

Let's face it. Jeg ser en fotballkamp nå og da. Kjønø har studert dette spillet og bruker hver eneste arbeidsdag til å lære mer. Han bør kunne det bedre enn meg. For mange ting jeg ikke kan, kan jeg imidlertid se hva en fagmann har gjort. Jeg kan ikke designe biler, men jeg kan se at en bil er bra designet. 

Når jeg ser på uttaket til fagmannen Kjønø, forstår jeg ikke en dritt.

1) Vi starter med tre stoppere og én back. Pignatel skal kanskje gi defensiv trygghet eller noe, men ville det ikke vært mer naturlig å starte med en av de to venstrebackene som satt på benken? Pignatel viste dessverre i dag at han ikke har så mye å bidra med som back i det offensive spillet. Hjemme på Nadderud bør vi kanskje sikte litt høyere? Mangelen på offensive bidrag fra backen, kombinert med en enda mer total mangel på ballspillere i midtforsvaret, gjorde at vi aldri klarte å starte et eneste angrep.

2) Som det ble skrevet i en annen tråd. Vi satte vår eneste duellspiller på midten ute på kanten. Samtidig blir vi løpt gjennom sentralt. 

3) Vi spiller 4-4-2 med to spisser som virker å ha minimalt kjemi seg i mellom.

4) Vi spiller 4-4-2! Spillere som Edvardsen, Normann Hansen og Bolly er alle spillere jeg tenker passe bedre som kantspillere i 4-5-1 enn som kant eller spiss i 4-4-2. I tillegg vil 4-5-1 (eller 4-3-3 hvis vi skal late som det er mer offensivt) gi oss den ekstra sentrale midtbanespilleren vi så sårt trenger.

5) Hva skjedde med Hammy? En av våre beste mot Enga, og rett ut igjen. Bra når han kommer inn i dag også. Skal han få starte snart?

6) Og det ren kampledelse: I dag hadde vi tross alt en del gode alternativer på benken. Samtidig ser man at spillerne på banen virker mer og mer rådville. Vi hadde trengte bytter tidligere.

6 minutter siden skrev odd:

Det triste med å se dagens lag, er at man innser hvor ufattelig lite man kan om fotball...

Let's face it. Jeg ser en fotballkamp nå og da. Kjønø har studert dette spillet og bruker hver eneste arbeidsdag til å lære mer. Han bør kunne det bedre enn meg. For mange ting jeg ikke kan, kan jeg imidlertid se hva en fagmann har gjort. Jeg kan ikke designe biler, men jeg kan se at en bil er bra designet. 

Når jeg ser på uttaket til fagmannen Kjønø, forstår jeg ikke en dritt.

1) Vi starter med tre stoppere og én back. Pignatel skal kanskje gi defensiv trygghet eller noe, men ville det ikke vært mer naturlig å starte med en av de to venstrebackene som satt på benken? Pignatel viste dessverre i dag at han ikke har så mye å bidra med som back i det offensive spillet. Hjemme på Nadderud bør vi kanskje sikte litt høyere? Mangelen på offensive bidrag fra backen, kombinert med en enda mer total mangel på ballspillere i midtforsvaret, gjorde at vi aldri klarte å starte et eneste angrep.

Når man slipper inn tre mål i hver eneste kamp gir det kanskje mening å prioritere det defensive? Det er dette med angrep er det beste forsvar og sånn, men... vi flakser inn et mål i dag og med bunnsolid forsvar hadde vi vunnet. Vi scorer mer enn de andre bunnlagene.

Dette laget trenger defensiv trygghet mer enn noe annet.

Min ufaglærte mening.

3 timer siden skrev geirti:

Hva har noen som helst tilført Stabæk de siste åra?

Solgte spiller har tilført midler som har blitt pælma rett i dass eller gått i dyre lønninger til ubrukelig spillere og ledere og sportslig apparat. Vi bruker altså 60% (!!) mer midler på sportslig rundt A-laget i år enn i 2018.

Hammy er småskadet derfor startet han ikke.

Det er to ting som forundrer meg.

At vi etter 2. omgangen mot VIF fremdeles synes det er en god ide å la Høyland prøve seg på kant og at vi fremdeles kaster bort spilletid på Sammy Skytte.