Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

14 minutter siden skrev @ringo:

Hammy er småskadet derfor startet han ikke.

Det er to ting som forundrer meg.

At vi etter 2. omgangen mot VIF fremdeles synes det er en god ide å la Høyland prøve seg på kant og at vi fremdeles kaster bort spilletid på Sammy Skytte. 

Bare 2?? Pedersen er en fisk på land. Solbakken mister ballen i farlige posisjoner gang etter gang etter gang. Sidebacker som ikke følger sin mann gang etter gang etter gang. En midtbane som er vaksinert mot taklinger og som ikke klarer å treffe på en 5 meters pasning. Spisser som dasser rundt på topp osv osv. Det er minst 100 ting som forundrer meg, men en ting en tindrende klart: Kjønø er IKKE mannen som kan snu dette! Laget skriker etter en erfaren og rutinert trener som kan bygge en defensiv trygghet i laget for det er der de må begynne.

Enig i at Kjønø har vært veldig lite overbevisende i det siste, men at folk lengter tilbake til Jönsson, da lurer jeg på om de har gullfiskhukommelse. Vi var like ille under Jönsson og at det måtte et trenerbytte til, det var åpenbart. 

Nå har vi valgt Kjønø, så da blir det jo ikke nok en trenersparking. Tross alt har Kjønø bedre resultater en Jönsson, men jeg også begynner å bli skeptisk til hva han klarer å få til på kort sikt og med det virrvarret i spillertroppen. 

1 time siden skrev M-A-N:

Enig i at Kjønø har vært veldig lite overbevisende i det siste, men at folk lengter tilbake til Jönsson, da lurer jeg på om de har gullfiskhukommelse. Vi var like ille under Jönsson og at det måtte et trenerbytte til, det var åpenbart. 

Nå har vi valgt Kjønø, så da blir det jo ikke nok en trenersparking. Tross alt har Kjønø bedre resultater en Jönsson, men jeg også begynner å bli skeptisk til hva han klarer å få til på kort sikt og med det virrvarret i spillertroppen. 

Nå syns jeg vel ikke spillerne som JJ fikk inn var spesielt overbevisende, ble vel nesten ikke brukt? Tror han ville gjort en like god eller dårlig jobb som Kjønø med det han har fått nå. Trenerbytte pleier alltid gi ekstra boost i et lag, men det varte ikke spesielt lenge.

At det blir Obos neste år blir vel sikrere for hvert tap nå som Brann har funnet ut hvordan vinne fotballkamper igjen. Vi har sluppet inn flest mål i ligaen og det ser ikke ut til å snu med det første.

Det er vel to alternativer:

1. Bli med Kjønø ned i Obos Som også @rykkinn skriver.

2. Finn en rutinert trener som kan ta over for å berge plassen. Det er vel kanskje vanskelig avgjørelse å ta, mtp at vi alt har sparket en trener. 

Håper på flere oppturer i Obos 2022 for 2021 har vært nitrist.....

var heller ikke så imponer over statistikken til Grorud de siste kampene Kjønø var der, men det var vel ikke planen at han skulle ta over i år heller?

12 timer siden skrev rykkinn:

Er det en mann jeg vil ha som hovedtrener for Stabæk i evt obos-ligaen 2022, så er det Eirik Kjønø. Hvorfor? Fordi vi må starte på nytt igjen HVIS vi rykker ned. Fjerne mange spillere som har høy lønn og er ubrukelig. Styret? Finn det ut selv, dere holder faen ikke mål. Dere klarer faen bedre enn dette? Hvis ikke? Faen stikk a, få inn nytt blod og nye folk som vil tenke fremover og ikke være helt dinosaurer i tankegangen!

Gi Eirik Kjønø tid, men okei vi rykker kanskje ned! Men henter vi inn en nøderstatter (Tom Nordlie), så Utsetter vi dette et år til! Blir samma dritet neste år. Gi Kjønø tid, gi han en hel preseason, også får vi heller snakke om Kjønø osv neste sommer når vi ser tabellen, om det er i obos eller i eliteserien. 
Han er ung, ja, men jeg tror virkelig at denne karen kan være en gullnøkkel til å være med å snu denne skuta over tid! Få samlet et nytt Styre/ledelse, kjør på med akademigutter + litt rutine, kvitte seg med enkelte spillere så får vi se hvordan evt obos blir neste år. Rykker vi ikke opp med engang? Nei wow synd.. da prøver vi igjen året etter! Klubben må legge langsiktige mål og realistiske  målsetninger.

Alltid. Uansett

In Eirik, we trust (men ikke ledelsen.)

Er enig i mye av det du sier. Han fortjener muligens en pre season og de først 8-9 rundene av neste sesong. Men ting kan ikke fortsette som nå, dette minner veldig om Billy tider. Vi er by far det kjedligste og trolig det dårligste laget i Elitserien akkurat nå. Fotballen vi spiller er helt planløst, lag oppstillingene er merkelige og spillerene virker helt tomme for selvtillit. Mye av det må Kjønø ta på sin kappe, selvom styret har hatt en sesong dem fort vil glemme.

Blir det soleklar nedrykk og spill som i går, så er jeg veldig usikker på om Kjønø bør fortsette. For han har ikke akkurat bevist at han er mannen til å skyte oss rett opp igjen. For skulle det bli nedrykk, så er alt annet enn direkte opprykk godt nok. Jeg mener personlig at Kjønø må gå litt i seg selv, og virkelig annerkjenne at jobben hans ikke er bankers blir det soleklar nedrykk i år. Stabæk tåler nedrykk men usikker på om vi tåler 2-3 sesonger i Obos. En mer erfaren trener kan være nødvendig med en gang da.

Interessen rundt Stabæk som klubb er ikke på sitt beste, og skal man ha ny stadion så må man spille i Eliteserien. Da kan ikke fotball som dette fortsette. Nedrykk i 2012 kunne man ikke gjort mye med, nedrykk i år føles unødvendig. Udyktighet vil være grunnen til det og det også fra treneren.

For håpe sesongen snur fra og med neste kamp, mange kamper igjen. Men i går luktet det Obos lang vei. Dessverre.

Så lenge liket fiser er det håp. Men et nedrykk til OBOS kan bli skjebnesvangert. Kjønø ville ha inn erfaring og rutine, men prestasjonene, laguttak, match coachingen, resultatene, ja hele pakken, har vel vist at Wiggen gjerne ikke er det Kjønø og klubben trenger. Det lar seg sikkert ikke gjøre, men hva med å bytte og heller hente inn erfaringskompetanse for å redde oss ut av situasjonen vi er i, ala Nordlie?

30 minutter siden skrev Offside:

Så lenge liket fiser er det håp. Men et nedrykk til OBOS kan bli skjebnesvangert. Kjønø ville ha inn erfaring og rutine, men prestasjonene, laguttak, match coachingen, resultatene, ja hele pakken, har vel vist at Wiggen gjerne ikke er det Kjønø og klubben trenger. Det lar seg sikkert ikke gjøre, men hva med å bytte og heller hente inn erfaringskompetanse for å redde oss ut av situasjonen vi er i, ala Nordlie?

Gjerne det - tror mer på Uwe Røsler enn Tom Nordlie

1 time siden skrev Offside:

Når kjøkkenet allerede er overfullt av kokker - mentale trenere, to assistenttrenere og så fuckings videre - så tenker du at vi trenger enda mer? Herregud. Det er jo samme tanken som har ridd spilleranskaffelsene våre denne sommeren - det er bare rot med middelmådige spillere som ikke spiller godt sammen, så vi får inn en haug til med middelmådige spillere som ikke spiller godt sammen. Bankers.

Foreslår vi beholder Kjønø, henter tilbake Janne, og betaler godt nok til at Røsler, Nordlie, Rekdal og alle andre som kunne tenke seg en god fest på taktikkrommet blir med på lasset. Samtidig kan vi opprette tre nye styrer, synes det er litt lite med de to vi har. Samtidig kan både Tunold og Bjarmann få 10 nye fulltidsbetalte assistenter. Herregud, hva skal vi ellers gjøre med alle penger etter Børkeeiet, Bohinen, Nusa og så videre. Dette kan umulig slå feil.

For dere som er helt tjukke i huet:

/sarkasmevarsel/

I andre tråder trekkes det frem at Kjønø har fått alt han har pekt på.

Laget i går:

Sandberg
Ottesen
Wangberg
Pedersen (ny)
Pignatel
Høyland (ny)
Skytte
Solbakken
Normann Hansen
Azemi
Kirkevold (ny)

Av de han hadde tilgjengelige er tre nye fra Jönssons tid. Jeg vet ikke hvem som pekte på Pedersen, men mistenker at det ikke var Kjønø. JJ på sin side hadde Solheim i troppen. Jeg vet hvem jeg ville valgt...

Høyland er ny. Et godt stykke fra å være en Farnerud-signering. Sammenliknet med starten av sesongen hadde vi en Torgersen til å løpe. 

Kirkevold er en forbedring, og en forsterkning fra Kinoshtia som vel må sies å være en JJ pekte på?

Sammenliknet med starten av sesongen, har vi nå også vår beste spiller skadet, og Nusa solgt.

Nå får vi håpe at Edvardsen, Hammy, Haugen, Bolly, Mesik og Moe nærmer seg å være fysisk klare til å starte!

2 minutter siden skrev odd:

Av de han hadde tilgjengelige er tre nye fra Jönssons tid.

Han hadde flere enn tre nye tilgjengelige, men valgte å ikke bruke de. Feks Bolly er på korttidskontrakt og har vært her en stund nå. Benkes likevel i en hjemmekamp der Oliver er ute med skade. I stedet spilte Høyland på kant og Skytte sentralt. Hvorfor i all verden er Bolly hentet?

Overgangsvinduet minner mest om en fjortisjente som har fått låne kredittkortet til faren og går amok på et kjøpesenter. Inn har kommet en drøss med middelmådigheter som ikke har vært i nærheten av å heve laget. Det har blitt hevdet at vi trengte flere rutinerte spillere. Det er helt feil. Vi har hatt rutinerte spillere helt sesongen, problemet har vært at de har vært for dårlige. Det løses ikke med å hente flere rutinerte som også er for dårlige.

Høyland har sett ut som en ok signering, men har av helt uforståelige grunner blitt plassert på kant. Vil tro det er hans svakeste posisjon med unntak av keeper.

Disponeringene mot Viking er så dårlige at det minner mest om et sabotasjeforsøk. Det endte jo også med braktap og en prestasjon som var så elendig at det ville endt med nedrykk fra Obos.

Jeg tenker det er greit å skille mellom de som har kommet inn fordi "Kjønø får alt han peker på" og de som har kommet fordi Bjarmann & co har funnet en spiller de har hentet sammen. (Håper virkelig ikke Bjarmann henter helt uten å sjekke med Kjønø.) 

Høyland i den første kategorien og Hammy i den siste virker bankers. Tipper Pedersen og Kirkevold kommer etter initiativ fra andre enn Kjønø. Bolly virker kanskje å være en bestilling fra Kjønø (rask angrepsspiller), men her ser rdet ut som noen ikke helt har sjekket om han var frisk...

Husk at ledelsen i klubben også er supportere, som leser forum. Det er derfor viktig at man ikke kommer med råd på forumet, med mindre det faktisk er gode råd. Det er dessverre ikke slik at man vet hva man driver med, bare fordi man har fått kontor i brakkeriggen på Nadderud. Så enkelt er det ikke. Det beste er å la dem holde på, så går det nok bra til slutt. Insha'Allah !

4 minutter siden skrev mbh:

Husk at ledelsen i klubben også er supportere, som leser forum. Det er derfor viktig at man ikke kommer med råd på forumet, med mindre det faktisk er gode råd. Det er dessverre ikke slik at man vet hva man driver med, bare fordi man har fått kontor i brakkeriggen på Nadderud. Så enkelt er det ikke. Det beste er å la dem holde på, så går det nok bra til slutt. Insha'Allah !

Mbh, er det du som lager vitsene på kransekakene også? 🕺🤪

1 minutt siden skrev bluemaster:

Mbh, er det du som lager vitsene på kransekakene også? 🕺🤪

Ja, men det er mest å gjøre rundt 17. mai, og like før julaften. Akkurat nå har jeg litt tid til overs.

Så han innrømmer at Skytte ikke er fit/god nok, men bruker han sentralt likevel og i tillegg skyver Høyland på kanten? Flott....

Om vi trenge få flere spillere matchfit hvorfor hadde vi ikke da treningskamp under landslagspausen som flere andre lag gjorde? 

21 minutter siden skrev arni:

Nichb, Skytte er tilbake fra skade og kan ikke spille hele kampen. Gjør nok det neste gang

Javel, men det forsvarer jo ikke bruken av han...Høyland er et bedre alternativ og skal hvertfall ikke dyttes på kant... 

Mange spillere trenger matchtrening, det er vi klar over. Hvorfor da ikke en treningskamp under landspausen? 

Mye rart fra det taktiske siste tiden... 

Pasningen fra Skytte på utligningen var et av få momenter det var god ES klasse over fra hjemmelaget.

Kom to mål imot etter at han måtte ut for ikke å slå opp skaden

8 minutter siden skrev arni:

Pasningen fra Skytte på utligningen var et av få momenter det var god ES klasse over fra hjemmelaget

Joda. Pedersen hadde vel også en klasseklarering,men betyr ikke at han var noe god ellers... 

2 timer siden skrev FMKristian:

Elsker engasjementet og gleder meg til å se deg fryse på Nadderud 5.des mot RBK når vi sikrer plassen:)

Apropos - hadde med sønn (6) i oktober i fjor og vi frøs som bare faen (med dobbel stilongs). Dersom de merkantile geniene i klubben kan tilby noe varmt i kiosken utover kaffe får jeg kanskje med ham en gang til.