Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden skrev FranckTheBank:

Lumanza er ikke løsningen? Det var alt liksom. KjønøOut.

Haha, nå hqr jeg prøvd meg 2x, med innspill på Lumanza, virker dødt og begravet. Virker som Lumanza selv ikke vil, gidder, alt etter som.

13 minutter siden skrev FMKristian:

Haha, nå hqr jeg prøvd meg 2x, med innspill på Lumanza, virker dødt og begravet. Virker som Lumanza selv ikke vil, gidder, alt etter som.

Jeg drømmer også om å se Lumanza 3.0 på godt gammelt nivå, men vi må innse at det ikke skjer i høst. Han har jo fått muligheter uten å gripe dem, innhoppet mot Engen var skikkelig ille. Kjønø og klubben har ikke tid til å bygge ham opp nå, men om han er her neste sesong og virkelig vil tilbake så kan det kanskje være mer realistisk.

Det er ikke trenerne som er problemet, det er tydeligvis økonomien som gjør at vi må selge alt av talenter 😪 Noen skulle kanskje vært ansatt til å skaffe inn større/flere sponsorer eller på andre måter få inn kroner i kassa. Syns det er en veldig kjedelig sesong og utvikling, håper alt snur.

Nå fikk jeg ikke sett kampen mot Viking, men merket meg de Kjønø sa etter 3-1 tapet mot enga:

https://www.vgtv.no/224156?jwsource=cl

40 sek ut i klippet: "det skal ikke skje igjen" - var vel nesten det samme som skjedde igjen, to mål etter pause, riktignok tok det 13 minutter lengre tid denne gangen før det raknet.

Morsom kommentar fra Kjønø etter Viking matchen:

"Heldigvis er det flere lag som er like dårlige som oss."

Pr dags dato er det vel ingen som er like dårlige som oss.... Virker liksom ikke å ha veldig troa på å berge plassen. Spille oss i form i høst, tja, det er ikke mange matchene å gjøre det på.

Skal vi spille oss gode mot Godset og Sandefjord slik at vi kan vinne mot B/G, Brann og Molde? Da blir jeg mektig imponert! Synd det ikke går an å legge en kupong på STB seier i de tre kampene nå.

Edited by VicViper
Leif

4 timer siden skrev arni:

«Det skal ikke skje igjen» løftet må snart innfris. Blir litt som å rope ulv, ulv...😊

Det er vel det omvendte av å rope "ulv, ulv"? Når det kommer til ulveroping så har vel forumet her skreket om at vi garantert rykker ned de siste tre årene, har det ikke? Uten at du tydeligvis har hatt noe ønske om å kommentere på det. 

Hvis du skal legge din personlige tolkning i "det skal ikke skje igjen", tenker du at det er en garanti fra Kjønø til supporterne og at vi bør saksøke han? Eller tenker du at det er hans måte å si at han ikke er fornøyd og at han ikke vil at det skal skje igjen?

Han mister fort troverdighet om det ikke innfris, akkurat som med ulv, ulv. Ingen saksøker, de møter bare ikke opp på stadion.

Men nå har han en ny sjanse mot Godset neste onsdag. Jønsson snakket aldri om «at det ikke skal skje igjen»

Grorud ble ikke noe bedre utover høsten ifjor under Kjønø. Ser dessverre ut til å,gjenta seg med Stabæk iår, pilene peker i feil retning selv med mange rutinerte spillere inn. Håper han motbeviser meg, men på fredagens taktikk sekvens virket det som spillerne ikke skjønte opplegget

16 minutter siden skrev Forza:

Veldig mye klaging på Eirik nå og attpåtil flere som mener han må gå (??).

Vi har hentet inn en 30 år gammel trener. Da mener jeg det sier seg selv at man må være forberedt på å gi han tid. Når klubben først har tatt denne avgjørelsen synes jeg vi må stå for den.

Mannen må få mulighet til å bygge opp et lag med kontinuitet, og dersom det innebærer ett år i førstedivisjon så får det være.

Jeg har tro på Eirik av to grunner:

1. Han står for en ballbesittende og morsom fotball (selv om vi dessverre ikke har fått se fnugg av dette så langt)

2. Han fremstår for meg som veldig kompetent gjennom intervjuer. Peker konkret på hva som ikke er bra nok, og hva man må forbedre. Hadde han kommet med klassikeren "marginer i mot" hver kamp hadde jeg vært betraktelig mer bekymret. Han fremstår ikke som noen lettvekter, men heller en mann som med tid kan skape noe stort.

Med Eirik tror jeg vi kan kjempe i toppen av Eliteserien om 3 år. Alternativt kan vi fortsette tradisjonen de siste årene med sparkinger i hytt og pine og konstant vaking rundt kvalik.

Kjønø ble ansatt av klubben for pri 1 å redde plassen og da må det være lov å måle han opp mot det nå...

34 minutter siden skrev Forza:

Jeg har tro på Eirik av to grunner:

1. Han står for en ballbesittende og morsom fotball (selv om vi dessverre ikke har fått se fnugg av dette så langt)

Æh.. Eller nettopp!

31 minutter siden skrev arni:

Grorud ble ikke noe bedre utover høsten ifjor under Kjønø. Ser dessverre ut til å,gjenta seg med Stabæk iår, pilene peker i feil retning selv med mange rutinerte spillere inn. Håper han motbeviser meg, men på fredagens taktikk sekvens virket det som spillerne ikke skjønte opplegget

Mhm, det er egentlig ikke så overraskende. Om man hører på podcaster så er han veldig optatt av å hente inspirasjon fra mange ulike  hold og plukke elementer hist og her. Det er sikkert ok i et langt perspektiv, men akkurat nå så passer det ikke. 

40 minutter siden skrev Forza:

2. Han fremstår for meg som veldig kompetent gjennom intervjuer. Peker konkret på hva som ikke er bra nok, og hva man må forbedre. Hadde han kommet med klassikeren "marginer i mot" hver kamp hadde jeg vært betraktelig mer bekymret. Han fremstår ikke som noen lettvekter, men heller en mann som med tid kan skape noe stort.

Jeg synes også det i  starten - det var konkret og fint.

MEN så passer ikke kart og terreng helt. F.eks. laguttaket sist. Analyserte de ikke kampen mot VIF???? Hvorfor da gjenta en så åpenbar feil, som å sette Høyland på kant? Deretter sparket Kjøne løs på alt og alle uten tilsynelatende å se bjelken/laguttaket i sitt eget øye... 

Så har man den håpløse ansettelsen av Wiggen? Og ikke bare det - i Kjønøs fravær var det da plutselig (I Stabæksammenheng) "junioren" Wiggen som hadde rangen over Belsvik????? Det er jo å pisse på Belsvik naturligvis - hva gjør det med samarbeidsklimaet internt i trenerteamet??? Og til slutt Skytte inn i varmen igjen - det er jo bare inkompetanse i praksis.

Jeg ønsker Kjønø alt godt - men han har dessverre ikke imponert innledningsvis. Fordelen med det er jo at det bare kan bli bedre.

Kjønø trenger tid, han tok over ett lag som var helt på bærtur, over flere år! Og han trenger frie tøyler og en skikkelig preSeason!

Han er meget detalj fiksert, og liker å ha en finger med i spillet over alt per nå! Men med de riktige folkene rundt seg, som han stoler på, så kan han slippe mer opp!

Kjønø står for fotballen vi liker og jeg er ikke skuffet om vi går ned, så lenge Kjønø får tid til å bygge oss opp! Tror han kan bli like stor suksess som en viss trener oppi Bodø!

Husk at han har tatt over ett lag med kjeks.

I situasjonen vi nå er oppe i er det to viktige komponenter for å redde plassen.
1: Start med en fast 11´er dvs ikke endre annet enn ved skade.

2: Bruk samme spillemønster med enkle beskjeder og kombinasjoner.

Det raffinerte får vente til vinteren.

Jeg er, som sikkert mange har fått med seg her inne, skikkelig misfornøyd med Stabæk. Nå. De siste månedene. Det siste året. Ja egentlig mesteparten av de siste 10 åra.

Men vi sparker faen ikke trener'n vår nå. Det er bare ikke aktuelt på noen planet. Kom igjen'a!

Hovedproblemet de siste 10 åra har vært langsiktighet. Det problemet har knapt vært så tydelig så i år. Da haster vi ikke igang med enda mer kortsiktighet nå. Enhver som skal byttes ut i stabæksystemet (og jeg ser ikke bort ifra at det kan trenges noe utskiftning i andre viktige posisjoner) må være preget av langsiktighet og god planlegging. Dersom man skal erstatte Bjarmann (bare for å ta et tilfeldig eksempel med en synlig person vi alle kjenner godt til), så må det være med noen man vil ha i minimum fem år framover.

Se på Bodø. Hvor bra gikk det med Knudsen i starten? Elendig, faktisk. Men se på'n nå...

19 minutter siden skrev geirti:

Jeg er, som sikkert mange har fått med seg her inne, skikkelig misfornøyd med Stabæk. Nå. De siste månedene. Det siste året. Ja egentlig mesteparten av de siste 10 åra.

Men vi sparker faen ikke trener'n vår nå. Det er bare ikke aktuelt på noen planet. Kom igjen'a!

Hovedproblemet de siste 10 åra har vært langsiktighet. Det problemet har knapt vært så tydelig så i år. Da haster vi ikke igang med enda mer kortsiktighet nå. Enhver som skal byttes ut i stabæksystemet (og jeg ser ikke bort ifra at det kan trenges noe utskiftning i andre viktige posisjoner) må være preget av langsiktighet og god planlegging. Dersom man skal erstatte Bjarmann (bare for å ta et tilfeldig eksempel med en synlig person vi alle kjenner godt til), så må det være med noen man vil ha i minimum fem år framover.

Se på Bodø. Hvor bra gikk det med Knudsen i starten? Elendig, faktisk. Men se på'n nå...

Kjønø skal bli- selv om jeg er skeptisk for tiden! Han skal utvikles han også, og det visste vi da han fikk jobben. 
Men han har hatt noen hjerneblødninger- Blant annet å gjenta Høyland på kant samtidig som laget ikke har utviklet seg nevneverdig etter hans inntreden som hovedtrener.

Som det meste annet nytt, må også Kjønø få tid- selv om det er jævlig frustrerende til tider!

5 timer siden skrev Forza:

Med Eirik tror jeg vi kan kjempe i toppen av Eliteserien om 3 år.

Vi har ikke tre år å bruke på å få en trener til å fungere.  Det er litt pussig å lese her inne at vår hovedtrener må få god tid til å utvikle seg. Dette handler om Stabæks utvikling og mer bestemt om vi rykker ned om noen få måneder.  Vi trenger en trener som kan utvikle oss som lag - vi er da et fotballag, ikke et slags skoletilbud for fotballtrenere ????????????

Hvilke trenere mener du er "ferdigutdannet" og gode nok for oss? Kjønø har hatt bedre resultater enn Jönsson, selv om vi har mistet Solheim og Nusa, og Edvardsen har vært mye skadet.

2 minutter siden skrev odd:

Hvilke trenere mener du er "ferdigutdannet" og gode nok for oss? Kjønø har hatt bedre resultater enn Jönsson, selv om vi har mistet Solheim og Nusa, og Edvardsen har vært mye skadet.

Mener du han har det som trengs for oss?

Du vet du har en uerfaren trener når:

1) Treneren har jobbet med laget i 7 mnd og i kamp 7 som hovedtrener ses midlertidig årsverste.

2) I en kjærkommen 2 ukers landslagspause bevilges laget en langhelg istedet for en treningskamp til å sjekke at laget er i bedring

3) Ny årsverste nås i kamp 8 på hjemmebane - ikke uventet

Men får tro trener Kjønø på at dette ikke skal skje igjen!!

Vi kan ikke bytte trener igjen - vi har gjort vårt valg.

Vi kan kvitte oss Wiggen dog… 

Når det gjelder sammenligningen ned Knutsen så kom han til et delvis dekket bord. Eller grunnmuren var der, men huset har han satt opp. Utgangspunktet til Kjønø er mer utfordrende.

Det er ikke det at jeg ikke har troen på Kjønø, men:

Hvis det finnes noen i klubben med kompetanse, som mener at Kjønø er et godt valg i det lange løp - da burde han selvfølgelig få et langt løp. Mitt problem, er at de samme menneskene også har hatt troen på de siste ti trenerne (Billy Mac og Henning Berg inkludert). Er det ikke de samme folkene som har marsjert den ene treneren etter den andre, inn på medlemsmøter på Blaa, og fortalt om hvor bra alt nå skal bli?

Hvorfor er det klubbens fortjeneste når vi selger en spiller for 20 millioner, mens det er trenerens/sportssjefens skyld når vi gjør et bomkjøp (og/eller ansetter feil trener), eller ikke oppnår de resultatene vi i henhold til papiret hadde fortjent?

Dere som mener at Kjønø burde få flere år på seg, kan gjerne se intervjuet hvor formann Moe forklarer Jannes skjebne:

https://youtu.be/zz5nnEwmNUs

Intervjuet forteller også om hvorfor Geirti var en viktig mann hos Moe for et par måneder siden. Hva har skjedd etter det?

Vi fikk en liten opptur med Kjønø både spillemessig og resultatmessig, men nå i det siste har det bare blitt verre. Vi kan ikke fortsette slik, og skal vi redde plassen må han gå om vi ikke får med oss noe mot Godset og Sandefjord. Bye bye! Next. 

21 minutter siden skrev @ringo:

Vi kan ikke bytte trener igjen - vi har gjort vårt valg.

Vi kan kvitte oss Wiggen dog… 

Når det gjelder sammenligningen ned Knutsen så kom han til et delvis dekket bord. Eller grunnmuren var der, men huset har han satt opp. Utgangspunktet til Kjønø er mer utfordrende.

De satt vel også med en mye mere solid ledelse i klubb og styret som hadde gjort at rammene for suksess var der