Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

3 timer siden skrev geirti:

Jeg er, som sikkert mange har fått med seg her inne, skikkelig misfornøyd med Stabæk. Nå. De siste månedene. Det siste året. Ja egentlig mesteparten av de siste 10 åra.

Men vi sparker faen ikke trener'n vår nå. Det er bare ikke aktuelt på noen planet. Kom igjen'a!

Hovedproblemet de siste 10 åra har vært langsiktighet. Det problemet har knapt vært så tydelig så i år. Da haster vi ikke igang med enda mer kortsiktighet nå. Enhver som skal byttes ut i stabæksystemet (og jeg ser ikke bort ifra at det kan trenges noe utskiftning i andre viktige posisjoner) må være preget av langsiktighet og god planlegging. Dersom man skal erstatte Bjarmann (bare for å ta et tilfeldig eksempel med en synlig person vi alle kjenner godt til), så må det være med noen man vil ha i minimum fem år framover.

Se på Bodø. Hvor bra gikk det med Knudsen i starten? Elendig, faktisk. Men se på'n nå...

Nils Arne Eggen fikk vel nesten sparken i Moss første sesongen der... Gikk litt bedre etterhvert der og, både i Moss og i trøndelag.

33 minutter siden skrev bandy90:

Nils Arne Eggen fikk vel nesten sparken i Moss første sesongen der... Gikk litt bedre etterhvert der og, både i Moss og i trøndelag.

14 minutter siden skrev Stuart:

Alex Ferguson fikk vel nesten sparken i Man U. Gikk litt bedre etterhvert der og.

+1 til dere begge! Listen på det motsatte er dessverre litt lenger, men vi satser på at vi har en ny Nils Alex Ferguson på gang i Stabæk.

1 minutt siden skrev Stuart:

Alex Ferguson fikk vel nesten sparken i Man U. Gikk litt bedre etterhvert der og.

Så hadde han også vært spiller fra 1957-1974 og manager til 1986 før han fikk lov til å ta over.

Eggen var vel også spiller i noen år.

Ingen ting hadde gledet meg mer om Kjønø hadde slått til, men å sammenligne med lang erfaring som ikke fikk det til i starten og så slo de gjennom. Kan vel nevne flust av managere som har gått motsatt vei.

Eller ta Solskjær fikk vel sparken i Cardiff, men har bygget opp erfaring fra høyere nivå. 

Kanskje det er litt tidlig nå å gå fra Grorud til Stabæk? 

Det virker som de fleste her inne ønsker at Kjønø skal lykkes, men klarer ikke helt se hvordan han skal klare det. 

1 minutt siden skrev mbh:

+1 til dere begge! Listen på det motsatte er dessverre litt lenger, men vi satser på at vi har en ny Nils Alex Ferguson på gang i Stabæk.

Da har vi mange gode år å se fram til!

40 minutter siden skrev VicViper:

Det virker som de fleste her inne ønsker at Kjønø skal lykkes, men klarer ikke helt se hvordan han skal klare det. 

Det oppsummerer vel diskusjonen ganske greit. Noe handler om utgangspunkt/forutsetninger - noe handler om at han ikke akkurat har overbevist oss hverken taktisk eller som leder. 

12 timer siden skrev odd:

Hvilke trenere mener du er "ferdigutdannet" og gode nok for oss? Kjønø har hatt bedre resultater enn Jönsson, selv om vi har mistet Solheim og Nusa, og Edvardsen har vært mye skadet.

Dette synes jeg blir litt merkelig logikk. Hvis jeg ikke mener at Kjønø er riktig valg som trener, så skal jeg altså komme opp med et alternativt navn ?. Ved å tenke utenfor boksen kom fks. Bradley til Stabæk. Jeg mener at det finnes mange dyktige trenere der ute, og forstår ikke hvorfor det hastet å  gi Kjønø jobben. Ofte etter treneravganger går klubbledelsen ut og ber assistentrener fungere inntil videre.  Hadde vi gjort det, kunne vi tenkt oss om og sett hvordan dette gikk.

Når det gjelder Kjønøs "gode" resultater, velger du å se bort fra at vi i JJ kontraktstid sist år havnet på øvre halvdel av tabellen. Det tyder vel på at JJ har et høyere nivå inne. Det er korrekt at Kjønø overrasket med heldig seier og uavgjort mot ES dårligste lag Mjøndalen - men jeg er ikke imponert over verken poengfangst eller spill. Siste kamp var det veldig lite folk på Nadderud. Jeg er redd eksperimentet Kjønø vil tømme tribunene helt. Vi må være så ærlige å innrømme at når selv Stabæk support ikke gidder å gå på kamp i særlig grad - da har vi et problem.... 

58 minutter siden skrev Innkast:

Dette synes jeg blir litt merkelig logikk. Hvis jeg ikke mener at Kjønø er riktig valg som trener, så skal jeg altså komme opp med et alternativt navn ?.

Fair enough. Poenget var uansett at det ikke er en stor gruppe med rutinerte trenere med gode resultater som klør etter å overta et Stabæk i nedrykksstrid. I tillegg burde de vel helst være arbeidsledige også.

Du hinter selv til å se bak resultatet. Problemet med JJ var jo at vi ikke så noe progresjon over de to årene han fikk. Jeg slet i hvert fall med å se noen som helst plan i angrepsspillet vårt. Det er den vanskeligste delen å spille inn, men jeg hadde forventet at vi var på vei. At vi prøvde på noe vi på sikt kunne mestre. 

30 minutter siden skrev arni:

Viktig å jobbe med kameratskap og opptre som en enhet. På bildet er Berisha den som synes å bry seg mest om Bolly som ligger nede(foto Budstikka)

AA670E96-6393-4E63-B9F3-33E2571A6C6F.jpeg

Som sagt mange ganger. Stabæk er et lag det er vanskelig å like for tiden. Knapt nok for den "hardkokte" fansen! Rett og slett et meget beskrivende bilde!

Nå får nok være nok. Dette prosjektet er så dødt at nå er det bare å bli desperate. Om han er talentfull eller ikke driter jeg i, får ikke noe ut av laget. Og fotballen har blitt verre. Det er bare en ting å gjøre her, og det er å kvitte seg med kjønø og wiggen. Faen så lei jeg er dette pisset.

Står vi med null poeng etter Brann kampen så må styret gjøre noe.. Dette er rett og slett altfor dårlig. Må prøve å redde sesongen da. La Belsvik få resten av sesongen med Gaute Larsen. Og så en ny trener fra og med neste sesong. Dette har jo ikke fungert i det hele tatt.

1 time siden skrev arni:

Får vi høre: «Dette skal ikke skje igjen!» for tredje gang?

Alle gode ting er 3?!

Jeg syns Kjønø er flink til å snakke i media, men det blir liksom ikke samme effekten etter 3 og 4 gang. Så håper vi  slipper det.

Håper det nå snur og 5-1 er en del av en brilliant plan! 😳

2 timer siden skrev nichb:

Spent på om han tar noe selvkritikk... 

Han sier faktisk til Oddbjørn at «det er hans ansvar å få noe ut av spillerne og det klarte han ikke ikveld»!!

Kjønø leder laget, ja! Men Kjønø kan ikke lastes for den troppen han disponerer!

Vi må rydde bort negative krefter i troppen! Jeg tror det eneste riktige er å bli kvitt daukjøttet som ikke drar klubben i riktig retning!

Jeg vil se en Belgier og en Danske ut av spillergruppen! Og de andre som ikke presterer slik en kan forvente utenfor banen, og i garderoben.

11 minutter siden skrev blaasoldat:

Kjønø leder laget, ja! Men Kjønø kan ikke lastes for den troppen han disponerer!

Enig med deg Blaasoldat. 

Utfordringen akkurat nå er her og nå. Det er ganske obvious. Men hvis man ser på spillerlogistikken siste halvannet år etter Bjarmann tok over. Kan noen nevne 1 spiller Bjarmann har hentet som har prestert? Sammenligner vi dagens stall med stallen for halvannet år siden så tror man nesten det er kødd. Bjarmann har brukt halvannet år på å sette opp denne stallen her?!! Det er en vits. Enkelt og greit. Problemet her er ikke treneren. Hverken Janne eller Kjønø. problemet er at vi har falmet i blinde i alle vinduene Bjarmann har styrt. 

Janne meldte det selv før sesongen. Stallen var ikke god nok!

Føler ikke vi har ett ledelsesproblem annet enn at de har neglisjert de elendige resultatetene Bjarmann har vist vindu etter vindu. Jeg spurte min arbeidsgiver, om jeg hadde beholdt min stilling om jeg hadde levert til stryk i min jobb. Ikke faen sa min arbeidsgiver. 

Kultur kommer av gjentagene handlinger over tid. Ukultur kommer og av det tilsvarende. Jeg mener nå at nok er nok, Bjarmann må gå. 

8 timer siden skrev kuk:

Fra budstikka:

«– Det er en spillergruppe som sitter i garderoben og er veldig lei seg over det som skjedde. De gjorde sitt aller, aller beste, sier treneren..»

Shit! Jeg lurer på hva vi har i vente når vi ikke gjør vårt beste som vi visstnok gjorde i dag.

Kanskje et sitat som;                                «Det er en trener som sitter i garderoben og er veldig lei seg over det som skjedde. Han gjorde sitt aller, aller beste, sier styrelederen..»

Jeg har ingen tro på at Kjønø vil fikse dette, men har heller ingen tro på at det hjelper å sparke ham også. Det må nok heller inn noen nye koster, med nye ting i verktøykassa. Nå har vi prøvd tur til Fredrikstad, paintball, og pep-talk med Ingo. Det sistnevnte førte til at spillerne kom til support før kampstart, men ellers virket det ikke som de hadde fått med seg særlig annet enn at "det er ikke så farlig om vi rykker ned". Vi rykker jo bare rett opp igjen..