Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

Hele sentrallinja, fom Sandberg, Pedersen, Skytte og Målløs-Pål burde heller fått kritikk enn de unge..og gjerne noe mer selvkritikk fra Kjønø sin side, men det er ikke helt han sterke side heller... 

2 timer siden skrev Peter:

Kjønø er rett mann uansett om vi rykker ned eller ikke.

Uenig.. Har bevist veldig lite. Merkelige lag opp stillinger, forferdlige bytter og virker som han sliter med å motivere spillerene. Fotballen vi spiller er på nivå med 2012 laget vårt. Taktiskt er det ofte planløst, vi er desidert det kjedligste og dårligste laget i Eliteserien. Dette laget har mer i seg, det vet vi dem har! Kjønø har ikke klart å få det til å stemme. Ung og talentful trener, men det stopper der. Ser litt for tydelig at denne jobben kom 2-4 år for tidlig. Styret bomma, for en elendig sesong dem har hatt.

Blir det null poeng etter Sandefjord, Godset og Brann så må han gå, ikke noe spørsmål en gang. Må prøve å redde sesongen.. Belsvik og Gaute ut sesongen, ny trener etter sesongen. 

1 time siden skrev stbS:

Uenig.. Har bevist veldig lite. Merkelige lag opp stillinger, forferdlige bytter og virker som han sliter med å motivere spillerene. Fotballen vi spiller er på nivå med 2012 laget vårt. Taktiskt er det ofte planløst, vi er desidert det kjedligste og dårligste laget i Eliteserien. Dette laget har mer i seg, det vet vi dem har! Kjønø har ikke klart å få det til å stemme. Ung og talentful trener, men det stopper der. Ser litt for tydelig at denne jobben kom 2-4 år for tidlig. Styret bomma, for en elendig sesong dem har hatt.

Blir det null poeng etter Sandefjord, Godset og Brann så må han gå, ikke noe spørsmål en gang. Må prøve å redde sesongen.. Belsvik og Gaute ut sesongen, ny trener etter sesongen. 

Vi har jo ikke 11 spillere som klarer en hel omgang en gang! Hvordan kan en trener vise hvor god han/hun er, om de så vidt kan stille lag?

vi har spillere som kan få 10,15,20,45 minutter på benken og også noen av de som må starte!

Kjønø må få lov til å sette ett lag, og forme en tropp uten alt løskruttet som vi har hentet under Bjarmann! For vi «satser» visstnok mer penger nå enn noen gang, og det sier enda mer Om at skoen trykker helt andre steder enn hos Kjønø…

6 timer siden skrev Peter:

Kjønø er rett mann uansett om vi rykker ned eller ikke.

Kjønø har aldri vært rett mann. Han burde ikke fått jobben som hovedtrener i utgangspunktet. Bjarmanns våte drøm om landets "mest talentfulle treneremne" er i ferd med å bli et sant mareritt. Når det sportslige ikke går på skinner, så legger du ikke ansvaret på skuldrene til en uerfaren fyr som overhodet ikke er voksen nok for den enorme oppgaven som venter.

Kjønø kunne sikkert blitt bra på sikt, men han hadde nok hatt godt av et par-tre år til som assistent på dette nivået. Men jeg forstår han godt; de fleste ville vel takket ja til en stilling som hovedtrener i ES, hvis de fikk muligheten i hendene på den måten. Jeg regner da med at han har tro på seg selv, og føler han har noe å bidra med.

Bjarmann er den store synderen her, spør du meg. Han gjorde en stor, stor feil ved denne ansettelsen (undertegnede mente dette fra dag én, for øvrig). Vi er avhengige av å ha en sportssjef med et realistisk syn på virkeligheten - og da gir du ikke en 30-åring blottet for erfaring ansvaret med å få skuta på rett kjøl igjen.

Bjarmann har dessverre sviktet totalt.

2 timer siden skrev blaasoldat:

Vi har jo ikke 11 spillere som klarer en hel omgang en gang! Hvordan kan en trener vise hvor god han/hun er, om de så vidt kan stille lag?

vi har spillere som kan få 10,15,20,45 minutter på benken og også noen av de som må starte!

Kjønø må få lov til å sette ett lag, og forme en tropp uten alt løskruttet som vi har hentet under Bjarmann! For vi «satser» visstnok mer penger nå enn noen gang, og det sier enda mer Om at skoen trykker helt andre steder enn hos Kjønø…

Den troppen vi har nå er ikke så dårlig som formen og tabell plaseringen tilsier. At vi skal ligge helt nederst og spille så ræva som vi gjør. Spillerene har null selvtitlitt, da hjelper det ikke med en trener som gir dem null motivasjon. Samtidig kampplaner, lag oppstillinger og bytter som virker som ble lært på Fifa kvelden før.

Forstå meg riktig, hadde vært kult om Kjønø lyktes. Tror vi alle skulle ønske det. Men han skulle nok aldri fått denne jobben, kom for tidlig for han. Styret bomma. Stabæk foran alt nå, klubben blør. Sportslig og når det gjelder interessen rundt klubben. Styrker heller ikke sjansene våre med en ny Nadderud Stadion skulle vi ned en divisjon. 

Står vi med null poeng etter de neste 3, så må han gå. Da må man annerkjenne at det ikke funket. Prøve en siste gang på å redde sesongen og Eliteserie kontrakten.

Hvis man vurderer å hente inn en redningsmann så er det i Norge pr i dag kun en person og det er Tom Nordli. Nå tror jeg dessverre at han sterke personlighet og no nonsens ikke klaffer med styret og stell hos oss.  

30 minutter siden skrev Nr14:

Nå tror jeg dessverre at han sterke personlighet og no nonsens ikke klaffer med styret og stell hos oss.  

Det er nøyaktig derfor vi trenger en som han.

24 minutter siden skrev geirti:

Tom Nordlie vil bare være nok et hakk på "la oss planlegge maksimalt en sesong framover"-strategien.

Vanligvis har jeg ledd av Tom Nordlie løsninger rundt om.  Nå er jeg litt i tvil: Forsvarsorganiseringen vår virker nærmest som ikke å eksistere i det hele tatt. Dette er ikke bare noe jeg mener, men noe Aftenposten har påpekt og kommentatorer på TV mener at vi er dårlig organisert bakover. 

Når båten synker, er det best å få redninghjelp og få den på land. Etterpå har man tid til å reparere...

At forsvaret suger er åpenbart, det er lett å se både i kamper og på målforskjellen.

Det er nok sammensatt av flere ting:

- null kontinuitet i forsvarsfirer

- manglende balanse, frekvens og oppofrelse i midtbaneleddet

- ingen evne til å holde possession/lengre perioder med ballen og lengre angrep. 

- ingen opplagt forsvarssjef, men en gjeng halvgode spillere. 
- for svak organisering eller svakhet i trenerteam.

- En keeper som har begynt å spre usikkerhet

Uthevet argument et underkommunisert. Når vi lar motstanderen angripe etablert i 80% av kampene skal det mye til å stå i mot . Når vi i tillegg spiller på oss brudd de gangene vi erobrer ballen er det blytungt.

Det viktigste er vel at de som flytter brikkene, har bevist at de ikke vet hva de driver med. Gang på gang. Noen ganger har man hatt flaks. Da ser det bra ut. Nå er det mye armer og bein, men flaksen har tatt slutt.

Peter, mange gode poenger! Det som er nesten ubegripelig er hvordan et talent som Kjønø har utviklet seg til seriens svakeste trener etter at han fikk hovedansvaret (prove me wrong ikveld!).

Men han har sluttet å love at laget ikke lenger skal bli pissa på..

5 timer siden skrev Peter:

Jeg mener at Kjønø er rett mann. Grunnen til det er mange. Hovedtreneren vår har ikke fått muligheten til å stable sin foretrukne startellever. Gutta har vært rammet av covid-19, men det virker som at samtlige her inne har glemt det. Vi har også vært ekstremt skadeplaget. STB er klubben i hele ES som har hatt flest smittet av covid-19, og vi hadde i tillegg ingen optimal sesongoppkjøring. JJ måtte si farvel, og det var på sin plass. Det virket som at han var drittlei i følge intervjuene etter hver eneste kamp.

Det hjelper åpenbart ikke at Kjønø sier at vi er ræva kamp etter kamp i intervjuene etter kampene våre. Det som hjelper er at han er ærlig. Vi er ikke gode nok per dags dato. Det er bra at vi har en trener som ser det selv. Jeg vet at Kjønø er jævlig lei av å tape kamper. Problemet er at det ikke virker som spillerne i klubben vår faktisk bryr seg. Det er der problemet ligger. Hvis jeg må tenke fort så er det kun Jeppe Moe jeg kommer på som er Blaa i mitt hode. Hvor har det blitt av gutta vi har oppfostret i akademiet vårt?? Hva har skjedd her?? Tobbe, Hugo, Nusa, Ola, Emil, Hanche og you name it. Har det bare plutselig stoppet opp?

Jeg vil heller rykke ned med Kjønø, spille OBOS i 2022 enn å sikre plassen med f.eks Tom Nordlie. Vi er annerledesklubben. Det var drit kjedelig å ha Henning Berg som trener. Ingen utvikling i laget. 

Det ser vanskelig ut å redde plassen. Likevel kun 1 poeng opp til kvalikplassen med én kamp mindre spilt. Det er ikke over før det er over. Vi må stå bak gutta selv om det ikke går så veldig bra på banen. Gutta trenger støtten vår. Vi har klart det før, så hvorfor kan vi ikke klare det igjen?

Vi har en god nok tropp til å sikre plassen. Det er en av tidenes prestasjoner om Stabæk spiller ES i 2022. Jeg tror fortsatt at vi kommer til å sikre plassen. Grunnen til det er vår unge trener, Eirik Kjønø. Norges største trenertalent.

Ser du skriver at grunnene til at du har troen på kjønø er mange. Men synes ikke du kommer med et eneste godt argument for at han er rett mann. Det eneste man kan bedømme han utifra er prestasjonene i kamp og det er svake, svake greier. Han gjentar laguttak gang etter gang som er nødt til å gå galt. Da tenker jeg spesifikt på midtbanen. Og bytter blir stort sett kun gjort når kampen er tapt( bortsett fra i cup-kampen da han byttet to i pausen, hvor vi ble slaktet i andre). For meg forteller dette om en trener som er i villrede og som egentlig ikke vet hva han skal gjøre for å snu dette. Så er det fint å høre at han er misfornøyd etter kampene, men hva hjelper vel det når det bare blir med ord!?

Du skriver på slutten at vi har en god nok tropp til å spille i ES 2022, men andre ord så underpresterer vi, og det må jo også være treners ansvar eller? Om vi greier å redde plassen er det langt ifra tidenes prestasjon, men det er tidenes prestasjon i forhold  til hvor grusom fotball vi spiller. 

Jeg tror også Kjønø er ett talent, men at han er hovedtrener allerede er ett altfor stort steg opp, og som mest sannsynligvis sender oss ned i OBOS. Men det er selvfølgelig mange som kan ta skylda for det nedrykket.

8 minutter siden skrev Joachim88:

Ser du skriver at grunnene til at du har troen på kjønø er mange. Men synes ikke du kommer med et eneste godt argument for at han er rett mann. Det eneste man kan bedømme han utifra er prestasjonene i kamp og det er svake, svake greier. Han gjentar laguttak gang etter gang som er nødt til å gå galt. Da tenker jeg spesifikt på midtbanen. Og bytter blir stort sett kun gjort når kampen er tapt( bortsett fra i cup-kampen da han byttet to i pausen, hvor vi ble slaktet i andre). For meg forteller dette om en trener som er i villrede og som egentlig ikke vet hva han skal gjøre for å snu dette. Så er det fint å høre at han er misfornøyd etter kampene, men hva hjelper vel det når det bare blir med ord!?

Du skriver på slutten at vi har en god nok tropp til å spille i ES 2022, men andre ord så underpresterer vi, og det må jo også være treners ansvar eller? Om vi greier å redde plassen er det langt ifra tidenes prestasjon, men det er tidenes prestasjon i forhold  til hvor grusom fotball vi spiller. 

Jeg tror også Kjønø er ett talent, men at han er hovedtrener allerede er ett altfor stort steg opp, og som mest sannsynligvis sender oss ned i OBOS. Men det er selvfølgelig mange som kan ta skylda for det nedrykket.

Jeg mener du har mye rett i det du skriver. 
Mulig jeg banner i kjerka her, men har støtteapparatet blitt for stort/ riktig sammensatt? Belsvik, Wiggen, fysio, fysisk trener, mental trener etc.

I tillegg mistenker jeg det er "feil" spillere som styret garderoben. Jeg vet ikke, men tar spillere som Skytte for mye plass? Lumanza? Yaw trodde jeg skulle være kulturbærer, men ser ikke ut som han har tak på garderoben han heller.

Jeg vet ikke, men om noen vet bedre enn meg, hadde jeg satt pris på noen ord rundt temaet!

Det å bli kåret til årets unge trener er ikke nødvendigvis et kvalitetstegn - bortsett fra Dag Eiliv så er det vel ingen som har gjort suksess i ligaen. Skjønt suksess… Det er et par u landslags trenere der - ellers er det mye bredde/nff.

1998: Rune Skarsfjord - Trener/faglærer NTG
1999: Kjell Sverre Hansen-Wold - Trener SKEID Junior
2000: Roger Finjord - Kretsansvarlig Finnmark FK
2001: Aksel Bergo - Trener/spillerutvikler Follo FK
2002: Dag-Eilev Fagermo - KA Telemark FK og Pors
2003: Agnar Christensen - Trener Medkila
2004: Rolf Teigen - Trener Groruddalen BK
2005: Espen Kirknes - Kretsansvarlig Vestfold FK
2006: Pål Arne Johansen - Ass.trener Kvinnelandslaget NFF
2007: Håkon Grøttland - Trener Manglerud Star
2008: Monica Knutsen - Ass.trener Team Strømmen
2009: Rune Repvik - Spillerutvikler Alta IL
2010: Morten Tveit - Trener Stabæk Fotball og NTG
2011: Leif Gunnar Smerud - Trener Hønefoss BK
2012: Ole Kevin Knappen - Trener Elverum Fotball
2013: Julian Madsen - Trener Bodø/Glimt FK
2014: Per Inge Jacobsen - Trener Nordstrand IF
2015: Alexander Olsen - Trener Fredrikstad og Wang Toppidrett Fotball
2016: Luis Piementa - Trener KIL-Toppfotball
2017: Ole Martin Nesselquist - Trener Moss FK
2018: Eirik Kjønø - Trener Grorud IL 
2019: Eirik Kjønø - Trener Grorud IL
2020: Even Sel - Trener Bryne FK
2021: ???

Kjønø kan kanskje bli en bra trener på sikt, men han mangler nok rutinen til å lede et lag som Stabæk i den situasjonen vi er i akkurat nå. Det er man nok klar over også og derfor prøvde man å fylle på med en rutinert assistent - men at man valgte Wiggen er så grovt inkompetent at det er vrient å finne ord som dekker.

Ringo og Peter - det virker som dere da er enige om at han kan bli/sannsynligvis blir en veldig bra trener på sikt. Og vi snakker ikke om mange år fram i tiden. Det er jeg enig i.

Er det da bedre for klubben å kjøre på med noen kortsiktige løsninger a la Tom Nordlie i noen sesonger framover, mens vi setter Kjønø på gress og håper at han ikke forsvinner? Jeg mener et klart nei her. Her må vi også ta med hvor elendig vi har vært på personalsituasjonen de siste årene. Vi sender av gårde Junker til Bodø, deretter sender vi Hugo samme vei, og henter (av alle) Skytte tilbake. Vi klarer ikke beholde Valsvik (som går til en forventet bunnrival). Vi har en serie med trenere de siste fem årene som gjennomgående har brakt lite stabilitet (egentlig går vel dette 10 år tilbake), og vi presterer å hente inn Wiggen. Også akademiet vårt har lidd under dårlige ansettelser.

Så jeg tar heller sjansen på en trener jeg er ganske sikker på at er på stigende form, selv om det skulle medføre et nedrykk i år, enn flere elendige nødløsninger og en fortsatt nedbygging av tilhørigheten til klubben for mange innbyggere.

Jeg var positiv til Kjønø, men dette har gått skikkelig på trynet så langt. 

Jeg står likevel for det jeg sa den gang, at om det blir nedrykk så håper jeg Kjønø får fortsette og bygge noe over tid. For det er det vi trenger - noe langsiktig å tro på, ikke hånd til munn fra vindu til vindu. Og til det prosjektet har jeg fortsatt troa på Kjønø. 

Vi trenger en trener med meget sterk personlighet som kan stå opp for sin valgte filosofi og rydde skikkelig i stallen. Jeg mener Kjønø bør ta tak i akademisatsingen pluss Stabæk 2 så vil han bevise om 2-3 år gjennom en slik satsing er større oppgaver moden. 

Hvorfor skulle spillere som ikke presterer under Kjønø i år, plutselig våkne opp som frelst i OBOS-ligaen neste år. Det forstår ikke jeg, men håper det er mulig likevel.