Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

Kjønø fyrer oppunder, Ingebrigtsen svarer med å takle rett på mann. Ikke i nærheten av å prøve å svare på kritikken før langt ned i artikkelen. Herre min hatt som han kokte av den luggingen i museflettene. Nesten litt søtt.

Hmm sportssjef Jørgen Ingebrigtsen fyrer seg opp over at «Østkant-klubben Grorud, midt i «Vålerenga-land», har nemlig inngått en treårsavtale med vestkant-klubben Stabæk.» Hvordan er det så mye verre enn når vif hadde en lignende avtale med Bærum sk og organiserte engaland på Kadettangen for noen år siden? 

Haha. Du får ikke mer klassiske VIF-uttalelser enn det der! Besserwisser-gnom som mener at alle ute etter å ra rotta på Vålerenga. Antagelig var alt bedre før i tida også, da krones-isen faktisk kosta ei krone og da folk ikke var redde for å kalle ei spade for ei spade. Gi noe tilbake til lokalsamfunnet sjæl? Hå! Nei, drit og dra!

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Lanseres som kandidat til den ledige Start-jobben. 

– Det er vanskelig å peke på én kandidat, men jeg regner med at Eirik Kjønø (assistenttrener i Stabæk journ.anm.) kommer til å bli spurt. Han er ung og lokal. Samtidig tror jeg han er for smart for å ta jobben nå.

(kilde tv2, sitat Jesper Mathiesen)

Jeg blir overasket om ikke Start prøver å hente han. Så er spørsmålet om han vil "vente" i 1,5 år år i Stabæk som assistenttrener for det som pdd kanskje er ligaens kjedeligste lag før han tar over når Jannes kontrakt går ut. Han er tross alt sørlending og står for en annen fotball enn den Stabæk har spilt i år. Start er nok konkuransedyktige på lønn også. 

11 minutter siden skrev arni:

Om ikke poengfangsten drar på, blir jeg ikke overrasket om Kjønø får sjansen langt tidligere..

Han burde få det. Enten nå i sommer eller etter denne sesongen. Vi har gått fra å være et av de artigste lagene å se på til å være i bunn sammen med Sarpsborg og Mjøndalen. Og resultatene er ikke så gode at det rettferdiggjør det. Stabæk skal være et offensivt lag. Det er alt for stor avstand mellom hva spillerne i akademiet lærer, hvordan de spiller fotball og de vi driver med på A-laget nå under Janne og under Henning Berg. Det er ikke optimalt. At det er en viss stilendring er normalt, seniorfotball er anerledes. Men det bør ikke være helt på motsatt poler som det er nå.
* Vi er helt i bunn på statistikken over flest velykkete pasninger per kamp.
* Vi er nest sist på ballinnhav. Bare Mjøndalen er bak oss og de har møtt Glimt.
* Vi er nest sist på gjenvinninger på motstander halvdel.
* Vi er tredjesist på expected goals per kamp.
* Vi er soleklart øverst på flest klareringer per kamp. Fordi vi ikke har ball og forsvarer oss lavt og ikke klarer å spille oss ut av eget forsvar og sette de offensive spillerne i gode situasjoner.

Og dette er bare en fortsettelse på det vi så i fjor. Dette er ikke nytt eller noe som Janne ikke har hatt mulighet til å utvikle. 

Det er dog bare fem lag med flere mål i snitt. Imponerende med tanke på hvor dårlig alt ellers tydeligvis er. Beklager at jeg kom med dette.

• 2 weeks later...

Etter å ha vært positiv til Kjønø, begynner jeg å tvile på det hypede analyseapparatet han kom med. Blitt bare rot med så mange trenere?

Nå er jeg utrolig spent på to ting:

- Hvilke signaler Kjønø sender til spillergruppa. For oss vil dette bli synlig ved første laguttak.

- Hvilke signaler Kjønø får fra klubben, både hva gjelder om han får jobben fast og spesielt hva klubben stiller opp med for å snu dette av cash og andre ressurser. Dette MÅ også kommuniseres ut til oss som ikke frekventerer brakka, via budstikka og andre medier, et Oddbjørn-show a la seriestart osv.

LYKKE TIL EIRIK!!

Akkurat nå skrev Luringen:

Hadde ikke nølt med å få inn Aga allerede i sommer hvis Kjønø blir hovedtrener, selv om det ville vært trist for Grorud.

Vi hadde absolutt trengt aga!