Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

Det er gjort en del forskning på spesielt om det hjelper å sparke en trener. Her er det ganske stort tallmateriale som viser at det ikke hjelper særlig. Blant annet fra Belgia. Tror forskerne her het Baldeck & Bulens. Tilsvarende forskning er gjort i Italia. Først når man gjør noe med laget får man effekt. Tyske forskere mener at trenereffekten er omtrent 15% mot 85 % for laget inkludert talent, innstilling og innsats. Det er selvsagt vanskelig å fastslå prosentene nøyaktig, men resultatforskningen omkring trenerskifte viser at ny trener spiller liten rolle for resultatene og da virker det som om !5% kan være et riktig anslag.

Får satse på det snur, jeg syns vi individuelt har mange gode spillere, mange som kriger. Men det er vel hele laget som trenger løft, vet ikke om det er mangel på etablerte, rutinerte spillere som gjør at vi stanger så voldsomt. Jeg ser at mye er bra, men virker som hele laget trenger ett løft. Det å klare å score er faktisk det viktigste, vi har flere store muligheter i dag som burde sittet i nettet. Jeg har faktisk ikke noe annet råd enn å få inn noen som kan få opp humøret og stemningen i laget, få igjen troa. Selv synes jeg Wangberg, Edvardsen og Sandberg er de som gjør det best om dagen. Kanskje vi kan kjøpe Ohi, Lehne Olsen og Berisha så overlever vi ihvertfall ;) Nei vi trenger noen som må begynne å score, vi får ingen 3 poenger om ingen scorer. Er egentlig bare frustrert og litt oppgitt.  

3 timer siden skrev kuk:

Av alle de mindre vellykkede taktiske beslutningene i går, så er valget med å sette inn Pedersen for Wangberg definitivt den verste. Det var fortsatt 0-0, vi hadde en formasjon og et system som var på gyngende grunn med bare et tidsspørsmål før LSK ville skåre. Å sette inne en mye dårligere erstatter i samme mislykkede system er bare... tragisk.

Her lå faktisk mulighetene til å gjøre et forsøk på å snu noe i en kamp som var på vei ut stupet:

- Hvorfor ikke sette inn Podawski, eller til og med Skytte (!!?) til å ligge i en dyp midtbane for å demme opp mellomrommet som skapte utfordringer? 

- Hvorfor ikke sette inn Azemi til å utnytte det han er god til: Jage ballfører.

- Eller være litt gæren og offensiv: Sett inn Bolly for å gi midtbanen/forsvaret til LSK noe mer utfordringer slik at de ikke hele tiden kunne flytte opp HELE laget i angrep.

Neida. Vi fortsetter med det samme og så venter vi med taktiske grep til etter at LSK skåret sitt ventede mål. Det sitter en haug med trenere på benken. Er det så mange at ingen klarer å ta fornuftige beslutninger? 

I ett demokrati tar beslutningene gjerne lang tid. Hvor mange kokker er det på laget nå?

Det trengs mest av alt endring på en ting i hele klubben, og stikkordet er kultur. 
Hvor må man begynne for å endre kulturen? - Øverste leder/ ansvarlige.

35 minutter siden skrev bluemaster:

Hvor må man begynne for å endre kulturen? 

Vi er nødt til å endre ukulturen først. Kultur kommer av gjenskapende gode handlinger over tid. Det samme gjelder ukulturen. 
Det er mange avdelinger i en fotballklubb. 

1. Styret
2. Daglig leder
3. Sportssjef 
4. Trenerteam
5. Spillerstall
6. Medieavdelingen

Umiddelbart, føler jeg det er på disse avdelingene det må skje endringer. Jeg er også veldig opptatt av å ta med medieavdelingen. Jeg gir Oddbjørn og gjengen stryk i år. 
Jeg gir samtlige av disse avdelingene stryk i år.  Markedsavdelingen får tommel opp i år. De har gjort en god jobb. 

Poenget her er at det må renskes opp. Ugress og ukultur må vekk. Vi trenger ledere i samtlige avdelinger. Hvilke lederegenskaper viser Tunold og Bjarmann i media om dagen egentlig? Når har Bjarmann noen gang vist lederegenskaper eller engasjement siden han kom til oss, egentlig? Jon er jo en god leder! Men han har sovet i timen siste 2 årene, ved å ha for mye tillitt til folk som ikke har gjort en god nok jobb. Så da havner det totale ansvaret på han, likevel. 

Trenerteam: Stor usikkerhet! Få Wiggen bort med en gang. En jævla pest i den garderoben. Både innad i trenerteam og spillerstall. Dette har jeg fått bekreftet av til og med trenere i andre lag, som har fått med seg hva som foregår i Stabæk med Wiggen! 

Spillerstall/sportssjef: Det er vel her den aller største neglisjeringen ligger. Det er fælt å si det. Men 2 år har Bjarmann brukt, på å sette sammen denne stallen. 2 jævla år. Dette skulle være en av Norges mest erfarne sportssjefer Back in the days. En fullstendig flopp. Sammen med alle spillerne han har hentet. En gedigen flopp. Dette er den største ukulturen jeg vil ha bort. En mann som ikke kjenner til Stabæk sin identitet. en mann som ikke fronter Stabæk i media. En mann som ikke fronter fansen i media. JA, IAO var i verdensklasse på det, og jeg sier ikke Bjarmann skulle bli sånn. Men han kan i det minste prøve å vise ett engasjement. Noen som husker "hvor er Willy?" HVOR I FAEN ER BJARMANN???????? Det er neglisjering på høyt nivå, at Bjarmann har fremdeles jobben sin, Med den beste økonomien klubben har hatt på mange mange mange år. Det er blitt levert til stryk. Vi rykker ned fordi arbeidet har vært slett i snart 2 år. 

Jeg forstår ikke hva en ny stadion vil gi normale supportere, som er bedre enn nåværende Nadderud. Varme pølser kan man sikkert få til nå også. Tiden for å pleie kunder ved å ta dem med på gratis fotballkamp er nok også i stor grad forbi. Denne sesongen har vel vist hva et dårlig produkt (det som skjer på banen i de to omgangene) gjør med interessen. Det hjelper ikke at billettene er gratis.

8 minutter siden skrev mbh:

Jeg forstår ikke hva en ny stadion vil gi normale supportere, som er bedre enn nåværende Nadderud. Varme pølser kan man sikkert få til nå også. Tiden for å pleie kunder ved å ta dem med på gratis fotballkamp er nok også i stor grad forbi. Denne sesongen har vel vist hva et dårlig produkt (det som skjer på banen i de to omgangene) gjør med interessen. Det hjelper ikke at billettene er gratis.

Det er så fortvilende at jeg ikke en gang får med meg unga på kamp selv om jeg lover bestikkelser som pølser, chips, sjokolade. Til og med en solid dose cash har jeg tilbudt. og de takker likevel nei.. De går på barneskole i tjukkeste Bærum og det er INGEN av barna som bryr seg om Stabæk. Noe har endret seg og det er jævlig skremmende..

7 minutter siden skrev kuk:

Det er så fortvilende at jeg ikke en gang får med meg unga på kamp selv om jeg lover bestikkelser som pølser, chips, sjokolade. Til og med en solid dose cash har jeg tilbudt. og de takker likevel nei.. De går på barneskole i tjukkeste Bærum og det er INGEN av barna som bryr seg om Stabæk. Noe har endret seg og det er jævlig skremmende..

Jeg har forsøkt med mine barn også, med samme hell. Har dog ikke forsøkt med cash, men nå er det nok for sent uansett. De pleier imidlertid å vise interesse ved å spørre om hvor mye vi tapte. 

9 minutter siden skrev mbh:

Jeg har forsøkt med mine barn også, med samme hell. Har dog ikke forsøkt med cash, men nå er det nok for sent uansett. De pleier imidlertid å vise interesse ved å spørre om hvor mye vi tapte. 

Svaret er 0-3 nå for tida. Kjønø ball !

38 minutter siden skrev arni:

3 av 4 clean sheets nå, men dessverre feil vel..

4 av 5 mener du

Godset glimt ,brann,molde og Lillestrøm

1 mål på disse 5 kampene. Sleivskuddet til mesik. 

Men skyt mer og gjerne mens kampen ikke er avgjort.

Komisk kirkevold står i skuddlege innenfor 16. Han bare venter og venter helt stillestående til en lillestrøm spiller får ballen ut. SKYYYYYYYT

Har tomas startet enda? Merkelig han ikke får sjansen.  

23 minutter siden skrev kuk:

Er spillerne fremdeles ute i skolene i Bærum å prater opp Stabæk, forklarer "MOT" og prater med skolebarna hvordan livet er som fotballspiller etc?

1 time siden skrev mbh:

Det er ikke bare bare å beregne nok kaffe og varme pølser på et Nadderud som koker

Ja, Kjønø. Du sa i postmatch-intervjuet at det skulle være et helt annet lag i dag. JAVEL! 

Du velger fortsatt 3 CB på bekostning av offensiv kraft, og vi skaper 2 halvsjanser i en omgang i en avgjørende match, mot et lag som spiller på halv maskin. Det holder bare ikke mål. 

Blind høne finner også korn. 70 minutter med mer av det samme som ikke har funket. Mål i mot og fortsatt mer av det samme. Så et par bytter spiller for spiller uten noe spesielt taktisk preg. Vi ligger på sisteplass og spiller 5-3-2 hjemme til det er 5 minutter igjen. Jeg kjøper det ikke.

Vi har et sterkt begrensa mannskap, vi har tilnærmet null selvtillit og vi har desperat behov for poeng. Jeg synes ikke det å legge en solid bunnplanke (redusere antall målsjanser imot) er feil sted å starte. Utover i kampen kunne vi kanskje noe tidligere begynt å gå sende flere folk opp de få gangene vi fikk overganger, men det er vrient å få spillere som er vant til å tape til å løpe i angrep. Med mindre man ligger under, da har man ikke noe å tape lenger. Vi kan sikkert ta Kjønø for mye, men akkurat denne kampen synes jeg ikke er feil fra hans side. Han markerer også tydelig at nå skal det angripes i minuttene etter at vi havner under. Med 20+ minutter igjen er vel ikke det helt feil.

Vi var tross alt det beste (eller minst dårlige) laget i dag.

Brann-tap i dag og en hjemmeseier (for oss) til mot KBK om tre uker, så er vi ikke på mirakel-jakt lenger...

Med dagens stall og manglende x faktor på topp er det ingen tvil om at 3-5-2 er formasjonen vår resten av sesongen men det fordrer nok enda mere kreativ kraft på venstrekanten så her bør Wernerson inn. Så legger vi inn en fandenivoldsk innsats så vil vi ende på 29 poeng og klare en kvalik. Da avgjøres alt 15 desember og klarer vi mot formodning ikke slå det oboslaget som kommer så får vi ta nedrykket som en mann uten sutring men fokus på neste år.