Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

Kjønø kan ikke lastes for våre dårlige kamper, men har selvfølgelig all fortjeneste når det går bra. Jeg skulle ønske det var mulig å spole raskt frem til lørdag, for det blir både spennende og interessant. Håper spillerne gjør jobben selv, slik at vi ikke er avhengig av mirakler.

Når du må legge om planen gang etter gang til pause så tyder det på enorme svakheter i forberedelser og taktiske evner til å se hva kampbildet kan ende opp med å bli.
Den gameplanen med å ta ut en sentral midt for å kaste inn en spiss til kan sammenlignes med min gameplan som 10 åring på FIFA. ‘Flest mulig spisser siden for da blir det mange mål’. Mistet totalt midten og noe løpt i senk. 

Kjønø  er den svakeste treneren Stabæk noen gang har hatt. Har fulgt alle kampene siden 1998.

Hva skal til for at han skjønner at midtbanen er nøkkelen til stabilitet i laget? Ingen tørr drille en mann, 99% av alle pasninger går bakover. Hvor er skytte? Det er bare trist å se vi spille fotball!

1 minutt siden skrev Mortens:

Kjønø  er den svakeste treneren Stabæk noen gang har hatt. Har fulgt alle kampene siden 1998.

Hva skal til for at han skjønner at midtbanen er nøkkelen til stabilitet i laget? Ingen tørr drille en mann, 99% av alle pasninger går bakover. Hvor er skytte? Det er bare trist å se vi spille fotball!

90 minutter lidelse igår. Forventer at vi prøver mot KBK

Allerede da Bjarmann ble ansatt var jeg klar på at det blir vanskelig for meg å stille meg bak klubben. Etter hvert tok jeg meg selv i nakkeskinnet og bestemte meg for å gi han en sjanse, men ansettelsene av Kjønø (som hovedtrener, riktignok) og Wiggen var dråpen som fikk begeret til å renne over for min del. Og tomme ord fra Ingo og resten av klubben biter jeg ikke på lenger - den tiden er forbi for lengst. Mitt forhold til Stabæk er nærmest ikke-eksisterende fram til ny sportssjef, ny hovedtrener og ny assistent (den stillingen kan Kjønø få) er på plass. Det viktigste blir å bli kvitt Bjarmann.

Dette blir mitt siste innlegg på forumet, og jeg kommer ikke til å bruke mer energi på klubben før Bjarmann er ute. Anbefaler alle å holde seg hjemme under kampene, og ikke bruk fem flate øre på klubben før de rydder opp. Det er sånn man viser at nok er nok.

Enkle fakta:

Tre ganger har en trener forlatt oss med etter å ha hanket inn færre enn ett poeng per eliteseriekamp. Med tapet mot Sarpsborg har Kjønø (foreløpig?) plassert seg i den gruppen:

Berg 22 poeng på 23 kamper

Kjønø 15 poeng på 16 kamper

McKinlay 10 poeng på 14 kamper

Belsvik 17 poeng på 30 kamper

Belsvik hadde det åpenbart svakeste spillermateriellet av noen av disse, men for de øvrige sier det nok en del om kvalitetene deres...

Det er et lite stykke opp til trenerne lenger oppe på denne lista:

Ordinas 71 poeng på 60 kamper

Jönsson II 78 poeng på 62 kamper

Tjærnås 33 poeng på 26 kamper

Lennartsson 39 poeng på 30 kamper

8 minutter siden skrev DerBomber:

Allerede da Bjarmann ble ansatt var jeg klar på at det blir vanskelig for meg å stille meg bak klubben. Etter hvert tok jeg meg selv i nakkeskinnet og bestemte meg for å gi han en sjanse, men ansettelsene av Kjønø (som hovedtrener, riktignok) og Wiggen var dråpen som fikk begeret til å renne over for min del. Og tomme ord fra Ingo og resten av klubben biter jeg ikke på lenger - den tiden er forbi for lengst. Mitt forhold til Stabæk er nærmest ikke-eksisterende fram til ny sportssjef, ny hovedtrener og ny assistent (den stillingen kan Kjønø få) er på plass. Det viktigste blir å bli kvitt Bjarmann.

Dette blir mitt siste innlegg på forumet, og jeg kommer ikke til å bruke mer energi på klubben før Bjarmann er ute. Anbefaler alle å holde seg hjemme under kampene, og ikke bruk fem flate øre på klubben før de rydder opp. Det er sånn man viser at nok er nok.

Jeg registrerer at du mener daglig leder og styrene har null ansvar...nå må vi gjøre ting riktig. Begynne på toppen...

53 minutter siden skrev stbS:

Men ta det etter sesongen, Kjønø blir ut sesongen nå og det samme med alle som sitter i brakkene. Fokus mot neste kamp.

Enig i dette. Vi har det laget vi har resten av året. Grundig evaluering av hele klubben etter sesongen er en selvfølge uavhengig av hvordan dette ender.

På 7.11.2021 den 13.25 skrev DerBomber:

Høres ut som en mann å ta med i krigen. 

Som jeg sa da Kjønø ble gitt oppdraget så var det et "ballsy" trekk.

Desverre så viste det seg å være for store sko for Kjønø å fylle, og med Wiggen inn så er hele prosjektet dødfødt.

Det her går ingen vei utenom lukt ned i OBOS dassen, og vi bør skille lag med Kjønø og Wiggen etter sesongen.

Regner med at Bjarmann er på den ballen!

Nice try goodbye! 

Bohinen smilte godt da Kjønø la om til tre spisser etter pause, akkurat som det ikke hadde vært nok problemer med gode pasninger inn bak fra spiel fuhrer Saletros før pause. Så utrolig klønete taktisk. 
Dette skjer alt for ofte, jeg hadde egentlig tro på analysene hans da han overtok

2 timer siden skrev @ringo:

Desverre så viste det seg å være for store sko for Kjønø å fylle, og med Wiggen inn så er hele prosjektet dødfødt.

Wiggen skulle vel fylle tomrommet av erfaring og rutine. Skikkelig mageplask av den duoen! 

19 minutter siden skrev blaasoldat:

Jeg forstår ikke helt hvorfor alle vil skyte sendebudet!

Kjønø med en oppkjøring og mulighet til å forme ett lag tror jeg blir bra, å sparke han er idioti! 
Men at årets sesong er blitt i overkant svak og skuffende er ikke å stikke under en stol, men det var den alt under erfarne Jönsson også!

Kjønø tok over en tropp som var dårlig trent, covid som har tatt knekken på spillerne? En tropp med enkelte meget useriøse spillere, som ikke akuratt er profesjonelle i garderoben, hvor Kjønø faktisk, i motsetning til andre, tar begge ut av laget!

Taktisk tilnærming i år har vært dårlig, men jeg tror det har med spillermaterialet å gjøre, samt en spillergruppe blottet for selvtillit, da er det vanskelig å snu det!

Ønsket om Solbakkens gode venn Wiggen inn, det er ett utrolig dårlig valg, ellers så har jeg troen på at Kjønø med en ny sportsdirektør, og forhåpentligvis snart en stadfestet stadion klarer å snu dette neste år!

Bjarmann & Wiggen må ut, en må ha ut useriøse spillere spesielt 2 stk, og styret må ta en skikkelig evaluering og opprydding!

Kjønø bør få sjansen videre!

Hva har han fått ut av 11 nye spillere, flere erfarne? Se de grepene han har gjordt før 2 omganger som koster poengtap og nedrykk. Etter 4 mnd nå er det liten tvil hvor ansvaret ligger

13 minutter siden skrev arni:

Hva har han fått ut av 11 nye spillere, flere erfarne? Se de grepene han har gjordt før 2 omganger som koster poengtap og nedrykk. Etter 4 mnd nå er det liten tvil hvor ansvaret ligger

Av de 11 spillerne er det kun Haugen som holder EL standard, Wernersson tror jeg har det i seg, men som du sikkert husker brakk han kragebeinet tidlig.

Resten er kun stallfyll, og du vet jo hvem som henter de, regner med du skjønner at det ikke er Kjønø, han er ikke Martin Andresen i Vif, som hadde alle hattene en periode.

Spillermaterialet han har å jobbe med er ikke stort, spesielt med den selvtilliten og formen han overtok troppen i! Det er lett å se!

Men i følge de som har greie på dette, så er spillermaterialet før sesongen godt nok til bedre enn topp 6! (Før Covid)!

Så det er sikkert jeg som er blåøyd!

Men står fortsatt på at Kjønø bør få sjansen, mens andre må gå for å gi han en reel mulighet til å forme dette laget og vise hva han faktisk kan, for det er faktisk veldig mye.

18 minutter siden skrev blaasoldat:

Av de 11 spillerne er det kun Haugen som holder EL standard, Wernersson tror jeg har det i seg, men som du sikkert husker brakk han kragebeinet tidlig.

Resten er kun stallfyll, og du vet jo hvem som henter de, regner med du skjønner at det ikke er Kjønø, han er ikke Martin Andresen i Vif, som hadde alle hattene en periode.

Spillermaterialet han har å jobbe med er ikke stort, spesielt med den selvtilliten og formen han overtok troppen i! Det er lett å se!

Men i følge de som har greie på dette, så er spillermaterialet før sesongen godt nok til bedre enn topp 6! (Før Covid)!

Så det er sikkert jeg som er blåøyd!

Men står fortsatt på at Kjønø bør få sjansen, mens andre må gå for å gi han en reel mulighet til å forme dette laget og vise hva han faktisk kan, for det er faktisk veldig mye.

Kjønø har vært tungt inne i å velge nye spillere som alle hovedtrenere. Fikk Høyland som var et av førstevalgene til Kjønø på midten, ikke all verden! Han skal ha pluss for å be om Bolly. Har noen av de unge utviklet seg siden 4 juli?

Jeg liker logikken i at Bjarmann må gå, når det er han som har ansatt Kjønø. Mens Kjønø får bli, fordi det ikke er hans ansvar å ha ansatt blant annet seg selv.

Forøvrig tror jeg at Kjønø kommer til kort også i OBOS, på de samme tingene han ikke får til i ES. Jeg forstår rett og slett ikke hva han prøver på.

Prøv å forklare hva som er "Stabæk-fotball". Sjekk deretter hvordan dette passer med det vi driver med, og har drevet med lenge før Kjønø kom. Vi sluttet vel egentlig å spille "vår" fotball da IAO kom drassende med Henning Berg som erstatter for Toni Ordinas. Sistnevnte røk vel ut fordi han forsøkte å spille Stabæk-fotball - uansett.

Unge og uerfarne trenger erfarne ledere. Erfarne trenger en leder som viser at hen vet hva hen driver med. Man er ingen leder, bare fordi noen sier en er det. Respekt er noe man må gjøre seg fortjent til.

Kjønø fortjener respekt for forsøket, på samme måte som et barn som forsøker å lære seg å spille fiolin. Problemet med begge deler, er at det er helt jævlig å være tilstede inntil mestring oppnås.

Jaja. Ha en fin kveld, da dere.

2 timer siden skrev blaasoldat:

Kjønø bør få sjansen videre!

Er dette alvorlig ment ???  Dessverre bommer han jo taktisk gang på gang.  Det er for seint å bytte han ut i år, men vi kan bare ikke fortsette med Kjønø til neste år. Jeg hører ikke til dem som mener at en trener betyr alt i en klubb - spillermateriellet er mye viktigere. Likevel Kjønø til neste år som hovedtrener vil ødelegge klubben. Jeg kommer til å kjøpe sesongkort uansett, men ingen andre jeg kjenner kommer til å gjøre det - hvis det ikke blir en ny giv med ny hovedtrener og sportssjef. Kjønø må gjerne fortsette som assistenttrener, men med helt klare instruksjoner fra en ny trener.

8 timer siden skrev arni:

Etter 4 mnd nå er det liten tvil hvor ansvaret ligger

Med tanke på hvor gammel du ser ut på bildet, så har du forbausende kort horisont, Arni.

Ett tiår etter utkastelsen fra TA, og med kun 2015 som en sesong å være stolt av, så er det klart at ansvaret ikke ligger på den ene eller andre treneren eller spilleren. så det er klart hvor ansvaret ligger:

Over trenernivået. Jeg er skikkelig lite tilhenger av å sparke trenere, men noen ganger er bare trener og klubb/spillerstall helt fullstendig feil kombinasjon. Det kan godt være at det er tilfelle her, og at vi dermed må finne oss en ny hovedtrener (igjen) før sesongoppkjøringen starter:

MEN DA MÅ VI FØRST FÅ PÅ PLASS NOEN SOM KAN SKAFFE OSS DEN RIKTIGE HOVEDTRENEREN

Det er der vi må begynne. Å begynne med å skifte trener, er som å begynne med å skifte vinduer i et hus som holder på å falle sammen - ser bra ut utad, men gjør ingenting med hovedproblemet.

Dersom dette skjer, kan vi også ha tillit til at de vil kunne evaluere Kjønø på en god måte, og finne ut av om han er noe å satse på eller ei, og vet. hvem som bør overta. Selv Alex Ferguson brukte vel 4-5 år på å få toget på skinner?

7 timer siden skrev geirti:

Dersom dette skjer, kan vi også ha tillit til at de vil kunne evaluere Kjønø på en god måte, og finne ut av om han er noe å satse på eller ei, og vet. hvem som bør overta. Selv Alex Ferguson brukte vel 4-5 år på å få toget på skinner?

Dette blir jo helt meningsløst - JJ fikk sparken etter vårsesongen og etter i fjor å ha sikret oss plass på den øvre del av tabellen. Så skal vi frede  Kjønø i årevis ???  Dette kan du ikke mene ??  Det må ryddes opp før sesongkortsalget starter og ja ikke bare i hovedtrenersaken.