Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

6 minutter siden skrev odd:

Er spillerne i Obos bedre trent enn spillerne i Eliteserien?

Hvis vi antar at spillerne i Eliteserien jevnt over er bedre enn de i i Obos, og Obos-spillerne har samme fysiske nivå, så betyr det at de har andre mangler. Det er de manglene vi må utnytte, fremfor å prøve å slå dem på hvem som har mest muskler.

Vi kan garantert ikke hæppe oss tilbake til ES med en futsall tilnærming. Nå må vi en gang for alle skjønne at vi må heve vårt fysiske nivå. Så er det ingen motsetning mot å spille attraktiv fotball.

Så da er bare teorien at vi generelt er dårlig trent og må heve oss? @@ringo, hadde ikke du en statistikk som viste at vi relativt sett gjorde det mye bedre i slutten av kampene enn i starten?

Vi har vært dårlige på å bevege oss riktig, det er det ikke noen tvil om. Så lenge vi ikke har noen klart definert plan, er det jo også vanskelig for spillerne å vite hvor de skal løpe. Men jeg synes ikke vi har sett at de ble slitne før motstanderne forrige sesong?

35 minutter siden skrev odd:

Mine meninger er jo av relativt marginal betydning, men jeg har sagt at troppen er "god nok"!

heheh - ikke undervurder deg selv nå Odd 😜

Jeg tolket meldingen til @Snæss som et lite spark i leggen til TB. Men det Bjarmann har sagt er at han ikke er nervøs for stallen, og det er jeg forsåvidt enig med han (og deg @odd )i  -og  som nevnt tidligere så er jobben til TB vrien nok om han ikke skulle legge steiner til byrden ved å være pessimisisk på eget lags vegne i lokalavisa i tillegg.

Men så er jeg kanskje ikke like enig i eksemplene dine Odd - jeg tror (og håper) Yaw er ferdig spilt. Han har vært i en nedadgående trend over de siste par sesongene, og han sa i "spillerrådet" at en smertefri hverdag var målet for (det relativt risikable) inngrepet han gjorde i fjor høst, og spill virker derfor lite sannsynlig.

Kassi ser jeg som ren bonus!

Utganspunktet er godt, og så håper jeg at vi i tillegg til at  noen unge uetablerte spillere tar steget opp og melder seg på, (f.eks. Veum, Vogt, Hammy, Andresen????) så får vi inn noen litt mer etablerte i løpet av vinteren.

Pr nå har vi Wangberg, Pedersen og Pignatel. Yaw vil uansett ikke være noe mer enn innbytter. Jeg er enig i at vi bør sikte høyere når det kommer til førstevalg, men som en stopper som kommer inn siste 10 minutter mot lag som ikke finner på noe annet enn å dytte opp to stoppere og slå langt? Der gjør han jobben! (Hvis han klarer å gå, da.)

Veum tok korsbåndet i september, så det betyr vel fort at han er ute frem til sommeren? 

Av de andre du nevner, så spilte jo Vogt fast i 2. divisjon for Asker som endte på 3. plass. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan han har gjort det, men om han var blant de som dro lasset så burde det være nok til å kunne bidra i Obos også.

Hammy er kanskje den mest spennende, og også et veldig godt bilde på det med at vi først må finne ut hva vi vil, og så hente spillertyper som passer inn i det. Om vi faller tilbake til en klassisk 4-4-2 synes jeg Hammy viste nok glimt i fjor til at han bør satses på som en av spissene. Skal vi derimot over mot 4-3-3 er jeg ikke like sikker på om han passer inn. 

1 time siden skrev odd:

Er spillerne i Obos bedre trent enn spillerne i Eliteserien?

Hvis vi antar at spillerne i Eliteserien jevnt over er bedre enn de i i Obos, og Obos-spillerne har samme fysiske nivå, så betyr det at de har andre mangler. Det er de manglene vi må utnytte, fremfor å prøve å slå dem på hvem som har mest muskler.

Det kan godt være som du skriver, at i OBOS har spillerne andre mangler som vi må utnytte. Men, spørsmålet er vel da om klubben har vilje, samt nok ekspertise til å analysere og finne de manglene våre motstandere i OBOS har.

8 timer siden skrev StabækMykle:

Skulle gjerne sett at vi valgte en formasjon som skal være det vi spiller i Stabæk og så trene på den til vi blir jævla gode. At alle vet hvilken rolle de har og hvordan de skal bevege seg. At vi får en tydelig spillestil og ser mønsteret av det de øver på på trening. Og at vi henter spillere som passer i de rollene. Nå virker det så tilfeldig når vi bytter formasjon halvveis i hver sesong og har spillere som ikke passer til spillestilen vår. Og prøver å dytte de inn i nye roller uten noe særlig hell. Er vel en grunn til at Stabæk fotballen de siste årene blir omtalt som «gjør hva du vil» fotball. 

Virker som 4-3-3 er noe som fungerer godt i norsk fotball. Eventuelt 4-4-2 har vi jo hatt stor suksess med tidligere og hadde vært litt nostalgisk og kult hvis vi lykkes med. 4-2-3-1 er vel det vi har prøvd oss på de siste sesongene uten noe særlig hell. 

Tydelig formasjon og spillestil takk.

Virket på Kjønø i intervjuer at dette er noe han han tenkt til og planlagt, men time will show!

Tror ikke det ble nedfelt at vi skulle spille i én spesiell formasjon (4-4-2), men at vi skulle spille hurtig pasningsspill i lengderetningen med mye ballbesittelse og underholdende fotball. Så har jo toppfotballen endret seg mye siden dette ble "vedtatt": Gjenvinning høyt i banen er blitt en stadig viktigere kvalitet ved de beste. Keeperen er blitt mange lags kanskje viktigste offensive spiller (ref Emerson i Man City), og mange lag nærmere seg en "håndball-mur" der de slår raskt kontra.

3 minutter siden skrev arni:

Som vi sa i Hydro etter kulturmålinger og tiltak: «same shit New wrapping». Men jeg har tatt feil før😀

Jeg vil så gjerne ha trua på Kjønø! Samtidig husker jeg alt for godt hvor jævlige vi så ut under Henning Berg ved ny sesongstart. 

53 minutter siden skrev Leskur:

Jeg vil så gjerne ha trua på Kjønø! Samtidig husker jeg alt for godt hvor jævlige vi så ut under Henning Berg ved ny sesongstart. 

Presset er enormt på Kjønø, må levere fra første runde. Har tvil på om Kjønø er mannen men jeg håper jeg tar feil. Nå har han vært her i ett år samtidig så får han en full pre-season som hovedtrener. Det kan love godt men vi blir alle klokere etter de 10 første rundene. Trenger god hjelp fra Bjarmann på overgangsvinduet, presset er like stort der. Så vil ikke bare peke på Kjønø.

Levere nå! Vis oss hvorfor Moe og co aldri var i tvil. Bygg det laget vi alle kan være stolte av! Forhåpentligvis er denne sesongen starten på en fin reise for Stabæk som klubb.

1 time siden skrev Leskur:

Jeg vil så gjerne ha trua på Kjønø! 

Jeg tipper det der er akkurat slik de fleste av oss har det. Vi ønsker og håper han lykkes, men ingen tror egentlig på det.

Hadde han hatt litt pondus, tror jeg vi ville sett bedre resultater i fjor. Det holder ikke om han leverer marginalt bedre resultater i år. Det er uansett umulig å måle, siden vi starter enhver ny sesong med et totalt nytt lag.

Gourmetkokk i fjor. Pizzabaker i år.

Ja vi putta såpass mye ressurser inn i laget i fjor høst og så vidt ejg vet hadde Kjønø siste ordet på signeringene så han kan ikke løpe fra det ansvaret. Mange av spillerforsterkningene var gode nok, men det var for mange på en gang og vi fikk alt for lite ut av spillerstallen. 

En hel sesongoppkjøring er det Kjønø trenger. Nå får han endelig muligheten til å sette en fast XI. Bygge kontinuitet og god lagmoral. Tipper sesongen blir veldig fin og at vi rykker opp på første forsøk. 

2 timer siden skrev Peter:

En hel sesongoppkjøring er det Kjønø trenger. 

Å slå seg til ro med den tanken er en farlig sovepute. Alle de andre lagene har også en hel sesongoppkjøring med treneren sin.

En hel preseason med den samme Kjønø som i høst gjør jo bare vondt verre.. Regner med evalueringsarbeidet gir Kjønø en pekepinn på hva HAN må forbedre seg på.

12 timer siden skrev arni:

Mener å huske Kjønø kjørte på nøyaktig det samme 4 juli ifjor - han skulle skape et vinnerlag med en tydelig identitet i spillet!

Han fant vel fort ut at forutsetningene ikke var der for plan A. Jeg er veldig spent på hvordan vi ser ut til seriestart. Spiller vi på samme måte som vi gjorde i høst første tellende kamp i år så er han på helt feil planet. Jeg godkjenner godt spill, men uflaks i resultat. Og spiller vi rævva og likevel plukker poeng kommer jeg fortsatt til å være skeptisk. 

8 minutter siden skrev Andreas:

Han fant vel fort ut at forutsetningene ikke var der for plan A. Jeg er veldig spent på hvordan vi ser ut til seriestart. Spiller vi på samme måte som vi gjorde i høst første tellende kamp i år så er han på helt feil planet. Jeg godkjenner godt spill, men uflaks i resultat. Og spiller vi rævva og likevel plukker poeng kommer jeg fortsatt til å være skeptisk. 

Bifalles. Må tenke langsiktig utvikling.

1 time siden skrev Andreas:

Han trenger både resultatene og godt spill. Det er vel situasjonen han og klubben har satt seg i. Dette nedrykket var fullstendig unødvendig.. 

Men når vi først er der så har vi mye å bevise, vi er en av de soleklar opprykks favorittene og er best vi fremstår som akkurat det. Spesielt om vi vil ha folk på Nadderud denne sesongen. Har en jobb å gjøre, og det som skjer på treningene, før kamp, underveis og etter må bli bedre. Tiden vil selv vise, men la oss håpe Kjønø har lært av feil og klarer å bygge det laget vi håper han kan.

2 timer siden skrev Andreas:

For å kjøre plan  A, spanderte klubben en 6-8 nye spillere som han valgte ut. Men fikk ikke mye ut av de nye

1,479

41 minutter siden skrev arni:

For å kjøre plan  A, spanderte klubben en 6-8 nye spillere som han valgte ut. Men fikk ikke mye ut av de nye

Hvor mange av dem var egentlig matchfit? Og hadde han valgt de samme spillerne om målet ikke var "redd stumpene av sesongen og unngå nedrykk"?

Hvis svaret på det er "Alle" og "Ja", da sliter vi. 

Edited by boie
la til litt

55 minutter siden skrev boie:

Hvor mange av dem var egentlig matchfit? Og hadde han valgt de samme spillerne om målet ikke var "redd stumpene av sesongen og unngå nedrykk"?

Hvis svaret på det er "Alle" og "Ja", da sliter vi. 

Det understreker vel behovet for å gjøre grundige fysiske tester før signering..  Spesielt hvis det forventes at signeringer umiddelbart skal inn på laget! 
Kanskje ikke så dumt å undersøke motivasjon etc i tillegg?

Akkurat nå skrev bluemaster:

Det understreker vel behovet for å gjøre grundige fysiske tester før signering..  Spesielt hvis det forventes at signeringer umiddelbart skal inn på laget! 
Kanskje ikke så dumt å undersøke motivasjon etc i tillegg?

Utvilsomt viktig, spesielt når man er i "krisemodus", som i sommer.