Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden skrev mbh:

Ellers er det jo litt rart å skylde på "tunge hoder". Det burde være minst like motiverende med treningskamp mot VIF, som alle de kommende kampene mot storlagene i OBOS-ligaen. Vi har tydeligvis lagt lista til å være et OBOS-lag, og da er det bare å bøye seg i støvet når vi møter storheter som VIF.

Kampen mot Brann blir viktig for Kjønøs del. Bedehusdialekt og dådyrøyne hjelper ikke ved slakt i den kampen.

Vi kan vel ikke sparke treneren før sesongen er i gang. Gir ingen mening. 

Hvorfor er ikke Wernersson presentert?

13 minutter siden skrev mbh:

Ellers er det jo litt rart å skylde på "tunge hoder". Det burde være minst like motiverende med treningskamp mot VIF, som alle de kommende kampene mot storlagene i OBOS-ligaen. Vi har tydeligvis lagt lista til å være et OBOS-lag, og da er det bare å bøye seg i støvet når vi møter storheter som VIF.

Kampen mot Brann blir viktig for Kjønøs del. Bedehusdialekt og dådyrøyne hjelper ikke ved slakt i den kampen.

Det er en kamp som er viktig for oss nå, serieåpninga mot Skeid. Blir det 1-3 der så har preseason ingen ting å si samme hvor bra vi får det til, eller ikke, nå i mars. Avventende  skeptisk til Kjølnø som de fleste, men det er faktisk resultater i gjeldene kamper som er viktig. Stabæk har jeg alltid troa på.

Alltid, uansett

18 timer siden skrev Ace:

Ikke noe nytt er nøkkelordene her. Hva er poenget med å gjenta det samme gang på gang på gang? Minner mer om en kampanje.

Du mener at om man stilner kritikken så forsvinner problemene? (Dette er forøvrig også strategien til Quatar)

- Hva er poenget med å ikke kritisere når Kjønø gjentar det samme gang på gang? Dette handler jo om at folk er rett og slett er bekymret for klubben som betyr enormt mye for mange.

Kjønø får vise resultater, endring og fremgang, da stilner sikkert også kritikken.

1 time siden skrev Anders C:

Jeg har aldri opplevd en Stabæktrener som irriterer meg mer.

Vi er alltid «på rett vei» og forklaringen på alle tap er aldri at han har gjort noe feil. 

Hvordan kan han stå og nærmest smile etter at «opprykkskandidaten» Stabæk har blitt rundspilt av et middels Vif?

Det motsatte av en vinnerskalle, mangler stolthet:

https://www.stabak.no/nyheter/treningskamp_vif23feb

11 minutter siden skrev arni:

Hadde han bare vært ny i sjefsstolen! Han fikk designe et nytt lag ifjor sommer og gjør det samme nå igjen. Svakhetene blir tydeligere og tydeligere

Til dere som virker å være i villrede; sesongen har ikke startet ennå. 

5 minutter siden skrev M-A-N:

Til dere som virker å være i villrede; sesongen har ikke startet ennå. 

Treningskamper viktige for å bygge selvtillit, se på hengehodene igår. De dårlige matchene preseason ifjor indikerte hva som var i vente utover sesongen

3 minutter siden skrev arni:

Treningskamper viktige for å bygge selvtillit, se på hengehodene igår. De dårlige matchene preseason ifjor indikerte hva som var i vente utover sesongen

Tja, det er mange eksempler på lag som gjør det bra i preseason og så går på trynet når man skal begynne å spille om poeng og motsatt. Fram til 16. mai er det seks serierunder. Vi får vente til ca da før vi evt forlanger hoder på fat. Jeg har trua på at vi fikser OBOS bra og rykker rett opp....

2 timer siden skrev Keeperlars:

Er vi gode supportere eller dårlige tapere?

Jeg mener det er for mye urettferdig drit mot brakka og Kjønø om dagen. Har jeg for lave forventninger til klubben i mitt hjerte? Eller gjør man en god jobb som supporter når man sier "nå er det nok"? Jeg forstår frustrasjonen og sitter ikke på fasit. 

Å tape et kjipt. Det skaper frustrasjon. Det skaper splittelse. Folk drar i ulike retninger og faren er at vi blir enda dårligere enn før. 

Det er en hårfin balanse mellom selvransakelse og sutring i kjølevannet av dårlige resultater. Jeg er usikker på om vi er gode supportere eller dårlige tapere om dagen? 

Etter Stengelsaken og den økonomisk nedturen mener jeg vi har overprestert. Vi har klart å bygge opp en økonomi og overlevd som klubb til tross for lite oppslutning fra supportere. 

Det neste store løftet tror jeg kommer med ny stadion. Frem til den står klar handler det i mine øyne om å overleve, så setter jeg forventninger deretter. 

Topp 6 mål hørtes fornuftig ut. Så gikk det ikke sånn. Resultatene var for dårlige. Feil er begått (med fasit i hånd). For en outsider i Eliteserien trenger man marginer med og ikke mot. 

I fjor gikk det meste mot oss. Det betyr vel ikke at alt skyltes dårlig lederskap? En skadet Kassi. Underpresterende helter som Lumanza og Skytte. Talenter som må selges. Koronasmitte på værste tidspunkt. Leiesoldater som underpresterer og en ung trener med alt for kort tid på seg. Forsøker å se bak resultatene, med fare for å være for naiv. 

Jeg har troen på Stabæk. Jeg har tillit til valget av EK frem til han har fått en reell sjanse til å gjøre noe med laget. Det vet vi godt ut i denne sesongen, ikke nå. 

Jeg merker at pulsen stiger litt når jeg leser selvmotsigelsene fra oss supportere. Vi ber om kontinuitet, men ønsker å sparke en trener etter alt for kort tid. Vi ønsker å være annerledesklubben men anerkjenner ikke de modige valgene vi har tatt med trenervalg og spillersalg. Vi elsker inntektene fra unge spillere som blir solgt, men skjønner ikke at det følger med høy risiko og kostnad i form av poengtap når de får lov til å feile og lære i kamper. 

Har ingen tro på å bytte trener når det butter litt. Har hvertfall ikke noen tro på å "bytte ut alt" og starte på bar bakke. Jeg heier på en kultur der vi fortsetter å være annerledes og det er lov å feile mens man utvikler seg. 

Jeg synes det er sykt spennende med en moderne filosofi fra en ung trener. Alle de beste har vært uerfarne en gang, og gode ledere gav dem tillit til å slå igjennom. 

Det er verdens beste historie om EK lykkes. Drømmer om EK som trener på nye fort Nadderud med 3 ganger så mange tilskuere. Da blir det lettere å skaffe inntekter på flere måter en spillersalg. Da kan vi skaffe flere kontinuitetsbærere i alle ledd. Da kan vi begynne å kreve mer enn å være en svak Eliteserieklubb. 

Jeg respekterer jeg sinte supportere som krever mer! Men i mine øyne er det viktigere enn noen gang at vi krummer nakken for klubben vår. At vi viser tillit til prosjekt Kjønø og heier ham og laget frem til knusende seier i OBOS! 

Kunne ikke sagt det bedre selv, spot on!

2 timer siden skrev arni:

Hadde han bare vært ny i sjefsstolen! Han fikk designe et nytt lag ifjor sommer og gjør det samme nå igjen. Svakhetene blir tydeligere og tydeligere

Du gjentar dette. I følge de som vil kaste Jon & co, så har ledelsen vært ivrige på å diktere hvilke spillere som skal komme inn, og til og med blandet seg i laguttaket. Er det du som har rett? Har Kjønø diktert alt det sportslige etter at han overtok?

Også håper jeg du forstår forskjellen på å overta et lag midt i sesongen og å få en sesongoppkjøring med dem. Hva synes du selv? Var det et lag med selvtillit og antydning til klart spillemønster han overtok?

53 minutter siden skrev arni:

Hører som flere her at det er gnisninger i trenerteamet. Dette må leges i Spania samt bygge selvtillit.

Får se om Kjønø klarer å lytte til mer erfarne

Nå kjenner ikke jeg den påståtte konflikten, men er det gitt at Kjønø er problemet? 

Veldig typisk at det blir gnisninger når en ny leder kommer inn og vil gjøre ting på en annen måte. Da er gjerne heller problemet at det eksisterende teamet er for «satte» i gamle vaner og måter å gjøre ting på. De ønsker ikke ut av komfortsonen.

Endringer og nye metoder er vel det vi ønsker? 

7 minutter siden skrev M-A-N:

Nå kjenner ikke jeg den påståtte konflikten, men er det gitt at Kjønø er problemet? 

Veldig typisk at det blir gnisninger når en ny leder kommer inn og vil gjøre ting på en annen måte. Da er gjerne heller problemet at det eksisterende teamet er for «satte» i gamle vaner og måter å gjøre ting på. De ønsker ikke ut av komfortsonen.

Endringer og nye metoder er vel det vi ønsker? 

Den «nye» har vært der siden februar ifjor. Han ledet flere treninger i pre season 2021. Vært hovedtrener nå i 25 kamper siden juli 2021

22 minutter siden skrev arni:

Den «nye» har vært der siden februar ifjor. Han ledet flere treninger i pre season 2021. Vært hovedtrener nå i 25 kamper siden juli 2021

Takk for informasjonen. Etter hva jeg har skjønt har sportslig leder og hovedtrener nå i vinter ifbm en evaluering fått klar beskjed om at klubben trenger bedre sportslig ledelse, tydeligere kommunikasjon, klarere rollefordeling og etablere en bedre struktur på arbeidshverdagen.

Tas dette tak i på riktig vis er det klart det kan bli ubehagelig for noen eller oppstå uenighet om grepene som gjøres.

1 time siden skrev M-A-N:

Takk for informasjonen. Etter hva jeg har skjønt har sportslig leder og hovedtrener nå i vinter ifbm en evaluering fått klar beskjed om at klubben trenger bedre sportslig ledelse, tydeligere kommunikasjon, klarere rollefordeling og etablere en bedre struktur på arbeidshverdagen.

Tas dette tak i på riktig vis er det klart det kan bli ubehagelig for noen eller oppstå uenighet om grepene som gjøres.

Evalueringen har vel frikjent Kjønø og Bjarmann (slik at vi kunne komme igang med sesongen), samtidig som de ikke har hatt tid til å evaluere resten ennå. Foreløpig resultat (kjent for offentligheten) er at Bjarmann, Kjønø og Tunold skal jobbe tettere sammen fremover. Dette, på tross av at de ikke har hatt tid til å evaluere Tunold ennå.

Så har Belsvik blitt degradert, og har i den forbindelse koblet trenerforeningen på saken.

Det rare er at folk som har forlatt klubben, og flere som fortsatt er her, peker på deler av den nevnte trioen når problemene skal forklares.

Nei. Det er så mye forskjellig informasjon ute og går, at M-A-N ikke vet hva man skal tro. Da hadde det i det minste vært fint å få litt tro på prosjekt-2022. Vaffal/jaffal for meg!

43 minutter siden skrev mbh:

Evalueringen har vel frikjent Kjønø og Bjarmann (slik at vi kunne komme igang med sesongen), samtidig som de ikke har hatt tid til å evaluere resten ennå. Foreløpig resultat (kjent for offentligheten) er at Bjarmann, Kjønø og Tunold skal jobbe tettere sammen fremover. Dette, på tross av at de ikke har hatt tid til å evaluere Tunold ennå.

Så har Belsvik blitt degradert, og har i den forbindelse koblet trenerforeningen på saken.

Det rare er at folk som har forlatt klubben, og flere som fortsatt er her, peker på deler av den nevnte trioen når problemene skal forklares.

Nei. Det er så mye forskjellig informasjon ute og går, at M-A-N ikke vet hva man skal tro. Da hadde det i det minste vært fint å få litt tro på prosjekt-2022. Vaffal/jaffal for meg!

Dersom det er situasjonen, så handler det selvsagt om måten man løser det personalmessig. Håper det har vært ryddig.

Men etter min oppfatning fra utsiden er Belsviks viktigste kvalitet at han er en kontinuitetsbærer for kulturen. Jeg har ikke stor tro på han som Kjønøs høyre hånd. Da har jeg langt mer tro på den nye portugiseren i den rollen - i det minste som nytt blod og nye tanker.

fra utsiden virker det som en riktig beslutning. 

32 minutter siden skrev kuk:

Uenig? Det er vanskelig å være uenig i noe som er så totalt opplagt? Dette er 9 svadapunkter uten særlig innhold. Hvem som helst her på forumet kunne ha gitt et tilsvarende intervju i etterkant og ramset opp poengene over.

Jeg savner en trener som har skikkelige refleksjoner og som kan peke HELT konkret på situasjoner, eller helt konkret hva det jobbes med osv..

I det minste er det fremgang på dette punktet jfr forrige trener😅

3 minutter siden skrev arni:

Hvor har det blitt av den kraftig innannonserte assistenten fra Portugal? Taust rundt de to siste matchene

Var på benken i går han, var ute å dirigerte hvertfall under en dødball i mot

Genial plan igår (Budstikka artikkel)

Mot stormakten Vålerenga forsøkte Stabæk gjennom hele kampen å frispille seg ut av eget forsvar. Det lyktes de i svært liten grad med. De gjorde noen spede forsøk på det også i fjor. Da endte det med nedrykk. Mot VIF spilte laget i en 3-5-2-formasjon.

– Frispilling har ikke noe med formasjon å gjøre. Man kan like gjerne frispille i 4-4-2-formasjon som 3-5-2. Det handler mer om kvalitet til å frispille. Mot Vålerenga var den kvaliteten for dårlig, sier Stabæk-trener Eirik Kjønø.

8 minutter siden skrev Abel:

Genial plan igår (Budstikka artikkel)

Mot stormakten Vålerenga forsøkte Stabæk gjennom hele kampen å frispille seg ut av eget forsvar. Det lyktes de i svært liten grad med. De gjorde noen spede forsøk på det også i fjor. Da endte det med nedrykk. Mot VIF spilte laget i en 3-5-2-formasjon.

– Frispilling har ikke noe med formasjon å gjøre. Man kan like gjerne frispille i 4-4-2-formasjon som 3-5-2. Det handler mer om kvalitet til å frispille. Mot Vålerenga var den kvaliteten for dårlig, sier Stabæk-trener Eirik Kjønø.

Jeg for min del håper vi blir gode på frispilling da det er en nøkkel for å kunne dominere i OBOS. Ville vært litt dumt å spille på resultat og ikke øve på dette i en treningskamp. 

17 minutter siden skrev arni:

Mest trebein bak der p.t så vi får stole på Ingo om at Næss er på vei😊

Når Veum er klar for kamp blir han en klar forsterkning i forsvaret.  Ekstremt rask, godt overblikk og god pasningsfot