Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

Kjønø til Budstikka før kampen igår:

«– Det viktigste vi kan gjøre er å sikre at supporterne drar fra stadion med en godfølelse. Synes de det er gøy å se på oss, kommer de igjen, utdyper han.

Går for flere mål

Mye av nøkkelen ligger i det offensive, tror treneren. Sist sesong scoret Stabæk bare like over ett mål i snitt. Allerede i serieåpningen mot Skeid sist mandag banket de inn tre, og foran mandagens hjemmepremiere mot Sogndal kan Kjønø friste fansen med det han omtaler som et mer angrepsvillig og sprudlende Stabæk-lag enn i fjor.

– Vi har kule angripere som kan by på det lille ekstra, og de er unge i tillegg. Vi skal satse mer fremover og gå for å score flere mål i år, sier treneren, som mener laget har profiler i alle ledd.»

Snakk om reality check😊

2 timer siden skrev @ringo:

Med den stallen vi har også så er poengtap mot Sogndal på Nadderud uakseptabelt. Det finnes ikke noe alternativ til seier mot slike lag, og det må Kjønø forstå eller så må noen fortelle ham det!

Personlig har jeg sluttet å se/høre intervjuene til Kjønø. Blir bare provosert av det som kommer fra den kanten.

På 12.4.2022 den 20.20 skrev Mikkel:

Dette underholdningsproduktet kalles fotball.. det er svært normalt at underholdningen ender 0-0.. 

En risk du må ta

Dette blir for meg som å forsvare en rastaurant med "ja, maten er ofte smakløs eller vond, men det er risk du må ta".

Videre skriver ikke kuk om resultatet, bare at det var kjedelig (og dyrt). Det kan bli 0-0 og fortsatt være underholdende.

For å prøve noe litt dypere, så kan dere selvfølgelig begge ha rett. Vi kan dele inn de på stadion etter noen linjer, vi begynner med de som må være der (journalister, agenter, speidere, nff-folk, ambulanse++), og de som velger å være der (betalende publikum). Den siste gruppen kan deles inn videre i (f.eks.) de som ønsker å ha det gøy der, og de som føler at de må være der. Det virker som kuk er  i den første gruppen og du tilhører den siste.

Hvilken av disse tre gruppene man ønsker å ha flest av vet jeg ikke. Men jeg håper det er kuks gruppe. For denne gruppen er det underholdning og Stabæk konkurrerer med hyttetur, skitur, nintendo, golf, netflix, premier league, barnas greier, egen trening, hagearbeid, bilvask eller så å si alt man gjør på fritiden. Dette er ikke  folk man huker tak i ved å tilby noe dyrt og kjedelig.

Gode poenger, du er inne på essensen her og jeg er redd Mikkel ikke helt forstår. "Risken" er det jo ikke publikum som bærer. De fleste kan bare la være å dra på neste kamp. Risken er det Stabæk som bærer, som mister sine sårt trengte tilskuere.

12 timer siden skrev kuk:

Gode poenger, du er inne på essensen her og jeg er redd Mikkel ikke helt forstår. "Risken" er det jo ikke publikum som bærer. De fleste kan bare la være å dra på neste kamp. Risken er det Stabæk som bærer, som mister sine sårt trengte tilskuere.

Kjønø-fotballen tømte Nadderud jamnt og trutt ifjor høst. Forsøk 1 på attraktiv fotball i 2022 feilet for Kjønø, men miraklenes tid er ikke over etter påske😄

På 12.4.2022 den 16.13 skrev kuk:

900kr for meg om mine to barn for å se en fotballkamp i OBOS-ligaen hvor stabæk knapt klarer å skape en målsjanse… er vanskelig å selge inn til neste hjemmekamp.

Det skal legges til at det avhenger av hvor dere vil sitte. Kan få med hele familien for 150 kr på felt 300. Mest naturlig for en familie er kanskje familietribunen der det koster totalt 400 kr for 1 voksen og 2 barn.

Skal du ha de beste billettene på stadion er det ingen forskjell på barn og voksen, så da klarer dere å få prisen opp i 900 kr. Så vil du sikkert si at det er de eneste plassene som er verdt å ha, og det er jeg enig i. Det viser vel hvor mye vi trenger en ny stadion. Jeg synes ikke 300 kr for de beste billettene er spesielt dyrt.

29 minutter siden skrev Ace:

Skal du ha de beste billettene på stadion er det ingen forskjell på barn og voksen, så da klarer dere å få prisen opp i 900 kr. Så vil du sikkert si at det er de eneste plassene som er verdt å ha, og det er jeg enig i. 

Definitivt! (Altså: Jeg har hatt mine kamper på de nederste 9 radene og det er ikke dit man tar med ungene for å tenne interessen.. Rad 1-9 på Nadderud, men den helvetes løpebanen, kan kun fungere greit ved fulle tribuner, stor stemning og med et Stabæklag som herjer på banen) Behovet for ny bane er enormt. 

Poenget mitt handler egentlig ikke om meg. Personlig må jeg se hver eneste kamp uansett hvor smertefullt det er. Dette handler om alle som er halvinteresserte og som kommer på kamp for å få underholdningen. Over 2000 tilskuere til serieåpning er egentlig et bra tilskuertall. 

Da er det selvfølgelig veldig synd at: 

a) At vi ikke evner å skape en målsjanse og ikke benytter serieåpningen hjemme til å spille engasjerende og offensiv fotball. (Jeg har sagt mitt om Kjønø.. dette var nok en dårlig prestasjon fra laget OG fra trenerbenken)

b) At man ikke lager mer show rundt kampen. Det er første hjemmekamp for sesongen for pokker! Hvor er fyrverkeri, pausekonsert med StabækLars, osv.. Det er Stabæk Support som redder underholdningen på stadion. Selv om det er en søkt sammenligning, så bør man se hvordan man feks jobber i Frisk Asker med at kamper skal være en underholdningspakke. 

På 12.4.2022 den 16.13 skrev kuk:

900kr for meg om mine to barn for å se en fotballkamp i OBOS-ligaen hvor stabæk knapt klarer å skape en målsjanse… er vanskelig å selge inn til neste hjemmekamp.  
Man (klubben) må virkelig spørre seg: Hvor mange av de drøyt 2000 tilskuerne velger å komme tilbake til neste kamp?

Hallo? Man selger et underholdningsprodukt som er 3 ganger så dyrt som kino.

Det eneste som minnet om underholdning/show var support med pyro og sang kampen igjennom. Trodde kanskje klubben selv ville lage litt show/moro - ingen tippetuppen/dusty cowshit eller Linda Johansen..

Du må jo skjønne at noen skal ha bonus!

Før match:

Kjønø, som har tro på seier mot Åsane.

– Jeg har en god følelse. Vi har troen på seier, men vet Åsane er et godt lag, som tok ett poeng mot Brann. Men vi er gode nok til å vinne.

1 minutt siden skrev Leskur:

Som CM/FM nerd ble jeg glad for å se alle bytter benyttet i en komfortabel seier! Viktig å gi spilletid når man kan for utvikling.

Er vel grunn til at det bare ble med 5 utespillere over fjellet. 5 bytter gjort. Ingen som gadd å reise så langt i OBOS ligaen for å sitte benk hele kampen utenom keeper. 

For en bra mann. Spår en stor fremtid for han i Stabæk. 

Gjort utrolig mye bra allerede og ser konturene av et skikkelig spennende lag. Virker som det er lagt ned en tung og grundig jobb i pre season og siste del av fjorårets.. ingen tvil om at på tross alderen så innehar denne mannen et av de klokeste fotballhodene her til lands. Her har vi fått en av de største talentene landet har å by på. 

In kjønø we trust. Indeed

37 minutter siden skrev Mikkel:

Gjort utrolig mye bra allerede og ser konturene av et skikkelig spennende lag. Virker som det er lagt ned en tung og grundig jobb i pre season og siste del av fjorårets.. ingen tvil om at på tross alderen så innehar denne mannen et av de klokeste fotballhodene her til lands. Her har vi fått en av de største talentene landet har å by på. 

Velvel kanskje litt mye Møllers Tran etter to halvdårlig kamper og en bra bortekamp mot en av nedrykking kandidatene. La oss inderlig håpe du har rett. Klubben er større enn enkeltpersoner. Regnskap gjøres opp ved sesongslutt. 

4 timer siden skrev Mikkel:

Haha.. Ingen skal ta fra han den svært flotte prestasjonen mot Åsane, men det får være grenser for hvor kort korttidshukommelse man kan ha.. 

Men klarer vi å bygge videre på Åsane-prestasjonen kan det ble rett så trivelig. 

Seier i dag så man kunne kalle det en meget godkjent sesongstart, de første kampene var alltid livsviktig for hans egen del. Måtte starte bra, og sist kamp var ett stort steg i riktig retning, nå må vi vise det samme på Nadderud. Er lenge siden vi har vært et fryktet hjemmelag, i dag ville vært en fin dag for å vise hvor lista ligger. 

God kamp, kom igjen Stabæk!

Jeg har aldri trodd at EK er en dårlig trener - uerfaren er han, men dårlig er han ikke.  Forskjellen fra i fjor utgjøres ikke av at vi har en bedre trener, men at vi spiller på et lavere nivå og at vi har et vesentlig sterkere lag som begynner å bli samspilte. Jeg har et nøkternt forhold til resultater selv om jeg naturligvis alltid lar meg begeistre over seire.  Mot Åsane hadde vi både tempo og hurtige skiftninger som var svært lovende. Mot Sogndal slet vi med posisjoneringen uten ball.  I Skeid kampen spilte vi brukbart i perioder, men var svake bakover og fikk med tre poeng med 2 straffespark - hvorav det ene var av en type som bare en av ti dommere blåser på. 

Mye har gått vår vei til nå - i kveld får vi en realitycheck mot en av opprykkskandidatene.