Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå skrev O store:

Hvorfor? Utrolig kort hukommelse hvis du ikke huser prestasjonen fra forrige kamp

Men hvor er coachingen? Vi vet underlaget ikke passer ønsket spillestil. Det er vår bane for f***

Det gikk ikke mot Sogndal, hvorfor skulle det gå nå?

51 minutter siden skrev O store:

Hvorfor? Utrolig kort hukommelse hvis du ikke huser prestasjonen fra forrige kamp

Hmmmm, var det vi som spilte Åsane dårlige eller var Åsane bare rævva? 
Åsane var rævva….

25 minutter siden skrev @ringo:

Eller hele oppkjøringa….

Det banneret er noe av det dummeste jeg har sett!

Enig, men regner med at SS står bak det….

Jeg er kanskje preget av optimisme her inne, støtt og stadig. Men hva om de ikke fikk den scoringen på kontringen? Jeg vet at kampen er ferdigspilt og alt, og dette er ren synsing, men etter første omgang var jeg overbevist om at dette laget slår vi, for selv om vi ikke dominerte med sjansene, så hadde vi visstnok 70 % i ballinnehav, og hvor mye var egentlig Sandnes Ulf på vår banehalvdel. 100 % sikker var jeg på seier utifra vår dominans før scoringen, og 90 % sikker etter scoringen. Vi blir jo ikke overkjørt av serielederen, akkurat. Men de var jo Mourinho nok til å stikke av med seieren på Nadderud, selvfølgelig.

Vi har et av de beste mannskapene om ikke det beste (sammen med Brann), men vi klarer ikke å spille ut etablert forsvar. Ballinnhav har nada å si, hvertfall når det går så mye på tvers på midtbanen. Grunnen til at all min tiltro forsvant i dag er at han ikke er taktisk nok, ikke kunne gjøre de nødvendige endringene når du ser at kampen har gått i feil spor. Mot Åsane fikk vi det som vi ville, analogklokka går riktig to ganger i døgnet, men å ikke klare å få mer ut av dette mannskapet er svakt. For svakt for et lag som drømmer om eliteseriespill igjen.

Først: Kjønø skal absolutt har ros for svært solid kamp mot Åsane. En prestasjon som ga håp. Hyggelig og artig at han også tok til seg Supports banner, selv om det bare var ment som ironi.

Når det er sagt: Kampen i dag avslører virkelig noen av svakhetene hans: Når kampbildet og matchforutsetningene endres, står fortsatt Kjønø og spiller på den ene strengen han har.. Fungerer det ikke, så bare fortsetter vi litt til

Synd for hans del, seier i dag og en sikkelig god kamp så kunne han virkelig gitt seg selv arbeidsro og hatt fansen litter mer bak seg. Ikke minst opptimisme inn mot dem neste kampene, tror det fortsatt kan bli bra men må virkelig forbedre sitt in-game management. Det er hans desidert svakeste punkt. Har ikke peiling på hvordan han skal endre på kamper. 

Kort vei fra himmel til helvete i Obos, håper han og trener teamet kan lære fra denne matchen. Heldigvis er det bare 4 kamper inn, men på Nadderud skal vi faen ikke tape kamper i Obos. 

Ranheim, Grorud, Raufoss, Bryne og Kongsvinger dem neste 5. 13-15 poeng er forventet.

Kjønø er en mann fullstendig ute av stand til å endre taktikk underveis. 

Tror faktisk jeg aldri har sett en så svak trener på det området før!

Finnes det ikke pragmatiske fibre i Kjønø?

God natt 

1 time siden skrev JonasM:

Jeg er kanskje preget av optimisme her inne, støtt og stadig. Men hva om de ikke fikk den scoringen på kontringen? Jeg vet at kampen er ferdigspilt og alt, og dette er ren synsing, men etter første omgang var jeg overbevist om at dette laget slår vi, for selv om vi ikke dominerte med sjansene, så hadde vi visstnok 70 % i ballinnehav, og hvor mye var egentlig Sandnes Ulf på vår banehalvdel. 100 % sikker var jeg på seier utifra vår dominans før scoringen, og 90 % sikker etter scoringen. Vi blir jo ikke overkjørt av serielederen, akkurat. Men de var jo Mourinho nok til å stikke av med seieren på Nadderud, selvfølgelig.

Vi dominerte i balltrilling, akkurat som Berntsen hadde forutsett. De var smartere enn oss og låste av alt som var av rom (uten at det virket så altfor vanskelig). Vi må være et av de mest forutsigbare lagene i ligaen, og evner faen meg ikke gjøre noe med det.

Og så tror jeg vi skal prise oss lykkelige over at vi har Edwards på midten. Ja, han imponerte ikke voldsomt, men du verden så mange potensielle overganger han blokkerte høyt i banen. Hadde vi ikke hatt han, er jeg redd vi hadde tapt med flere mål.

Tenk om Stabæk skulle ligget i en lav 5-3-2 i 75 minutter, slått langt på spissene våre, kanskje fått uavgjort eller vunnet kampen. Folk her hadde blitt rasende, kommentarene hadde vært akkurat de samme, men spillet utrolig mye mindre utviklende. Å si at han ikke gjør endringer er også fullstendig feil å si! Det blir lagt om til 4 bak, det ble spurt om dobling på kant på forumet, og det skjer på utsiden av ballfører (ikke på innsiden som i 1.omg, selvom det også er dobling). At du synes banneret fra forrige kamp er patetisk, Ringo, trenger du ikke å skrive, det har alle visst, men du evner ikke å si hva som skulle vært gjort annerledes. Du sier de spiller naivt, hva i alle dager betyr det å spille naivt??? Det er ekstremt lite konkret og et orde med null fotballkontekst. Vi har spilt 4 kamper i år og har allerede sett prestasjoner bedre enn vi så hele fjoråret.

Naivt er å ikke ta hensyn til underlaget man spiller på.

Spille mer direkte og ikke trille ball lateralt mens motstanderen får tid til å organisere seg.

Ikke presse motstanderen inn i en siste 3. del av banen hvor vi hverken får mellomrom eller bakrom å true. Det er å spille oss selv dårlige og motstanderen gode. Da må vi heller lure motstanderen opp og frem.

Tilpass spillestil til spillere og underlag og ikke visa versa. F.eks. I Krogstad har vi en indreløper med dokumenterte målpoeng på dette nivået. Men det fordrer at han får komme inn i boksen jfr. Johan Andersson. Slik vi spiller nå får vi ikje det beste ut av spillerene. Edvartsen sliter med at han ikke får brukt farta si rettvendt når det ikke er bakrom å spille i, Ottesen virker veldig ukomfortabel osv osv.

1 minutt siden skrev @ringo:

Naivt er å ikke ta hensyn til underlaget man spiller på.

Spille mer direkte og ikke trille ball lateralt mens motstanderen får tid til å organisere seg.

Ikke presse motstanderen inn i en siste 3. del av banen hvor vi hverken får mellomrom eller bakrom å true. Det er å spille oss selv dårlige og motstanderen gode. Da må vi heller lure motstanderen opp og frem.

Tilpass spillestil til spillere og underlag og ikke visa versa. F.eks. I Krogstad har vi en indreløper med dokumenterte målpoeng på dette nivået. Men det fordrer at han får komme inn i boksen jfr. Johan Andersson. Slik vi spiller nå får vi ikje det beste ut av spillerene. Edvartsen sliter med at han ikke får brukt farta si rettvendt når det ikke er bakrom å spille i, Ottesen virker veldig ukomfortabel osv osv.

Takk for at du forklarte hva du mente med naivt, det kan jo bety så mangt.

Etter min mening synes jeg Stabæk spiller relativt dirkete i den forstand at det kommer mange innlegg og at IL ofte er rettvendt i mellomrom, hvordan kunne de spilt mer direkte? Slått flere lange baller inn til keeper som de gjorde på slutten? 

Vet ikke hvor mye Sandnes Ulf følte seg presset inn på egen tredjedel, det virket etter min mening veldig åpenbart at de skiller forsvare seg lavt fra første stund, de har vel nesten ikke skudd på på i 1.omg med unntak av målet. Synes forøvrig STB er flinke til å finne rom mellom midtbanelinjen til Samdes Ulf, men får ikke lokket 5ern like mye ut av posisjon. Om du vet hvordan dette kunne blitt løst så lytter jeg med glede!

Når det gjelder de ulike spillerne synes jeg Krogstad ofte er i bok ved innleggssituasjoner (Dette er synsing, har ikke faktisk regnet ut hvor mange ganger det var). Enig i at Edvartsen sine kvaliteter kommer bedre frem med mer rom. At du ikke synes Ottesen virker komfortabel er din synsing, jeg synes han finner veldig gode posisjoner, men treffer dessverre på litt for få av innleggene sine.

1 time siden skrev arni:

Interessant målsetning med rom og spillerferdigheter

DF287588-3657-44F2-AD34-2128BD84FEE3.jpeg

God forståelse og høyt pasningsreportoar 🤔 

Kunne like så godt skrevet god fotballspiller. Er jo så diffust som man får det. 

Kjønø sier til Stabæk.no at «han tror det blir viktig å ta tre poeng for å få momentum og henge med i toppen!»

Kunne ikke vært mer enig👍

5 timer siden skrev arni:

Kjønø sier til Stabæk.no at «han tror det blir viktig å ta tre poeng for å få momentum og henge med i toppen!»

Kunne ikke vært mer enig👍

Jeg tror ikke det i realiteten er mulig å være uenig heller...