Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

52 minutter siden skrev mbh:

Jeg vet egentlig ikke hva som er mest underholdende:

- å se på at vi ikke slipper inn mål

- å se på at vi ikke scorer mål

Det var bedre i fjor, da fikk vi i hvert fall sett masse mål i Stabæk-kampene?! (97 mål, mot bare 84 mål i Bodø/Glimt sine)

1 time siden skrev stbS:

Med en god og rutinert topp trener hadde vi ligget på 1-2 plass og da tror jeg det også hadde vært flere inn portene på Nadderud. 

Vi kan si at "Det er Bjarmann sin jobb å finne ut", men hvilken garantier gir det å hente en "god og rutinert topptrener"?

JJ var en braksuksess, han var en åpenbar kandidat for landslaget men ble i stedet overtalt til å ta over Rosenborg, som tross alt fortsatt var en storklubb på den tiden. Hva ga han oss?

Henning Berg hadde kanskje ikke mye sølvtøy med seg, men flere år som trener i Lillestrøm, såpass CV at han ble ansatt som manager i Blackburn og videre i Legia.

Fagermo har lenge vært en liten wonder-boy som trener og vært nevnt som en åpenbar kandidat når klubber som Rosenborg skal ha trener. Nå roper Klanen på blod.

I Rosenborg hadde de nok penger til både det ene og andre, og falt ned på "opprykksgeniet" Rekdal, med seriegull for Enga i skapet.

Og man kan nesten lure på hva Knudsen har gjort med den sterke troppen til Glimt, når han har havnet 11 poeng bak LSK?

--

Poenget er at det er ikke bare å hente en vinner-trener. JJ virket som et sikkert kort, men det viste seg å ikke fungere. Kanskje bedre enn å hente en joker som McKinley, men det fungerte uansett ikke. 

2 minutter siden skrev odd:

Det var bedre i fjor, da fikk vi i hvert fall sett masse mål i Stabæk-kampene?! (97 mål, mot bare 84 mål i Bodø/Glimt sine)

Jeg vil påstå at det faktisk var mer underholdende, selv om det også da var for dårlig. Det finnes visst ingen mellomting.

21 minutter siden skrev mbh:

Jeg vil påstå at det faktisk var mer underholdende, selv om det også da var for dårlig. Det finnes visst ingen mellomting.

Det er da flott å klare en seier på 4 forsøk hjemme mot overkommelig motstand! 2 scoringer på 6 timer er litt i underkant

4 timer siden skrev ingo:

Stabæk-fans i alle kjønn, aldre og trosretninger!

Nå er ikke tiden for uendelige gjentakelser om  hvor dårlige vi er, i Styret, på Brakka, i garderoben og på banen. Det gjentas til det kjedsommelige og gjør Forum til en arena som tapper energi fremfor skape energi. Det ER tatt grep. Det sportslige apparatet fungerer veldig mye bedre nå, på alle nivåer, enn i fjor da det var tendens til splid og backstabbing. Det har vært gjennomført en grundig evaluering også av administrasjonen, og konsekvenser tas. Ansettelsen av Andreas Aalbu gir tydeligere kommandolinjer og masse ny energi. Han er en rett og slett super fotballeder! Vi fikk nylig en gjennomgang fra alle avdelingene på Brakka; sponsor og sponsorpleie, tilstedeværelse lokalt i skoler og andre klubber, spillerutvikling og fullt fokus på banekapasitet. Vi setter Bærekraft som en sentral i fremtidens byggverk Stabæk, både på arena og i drift. Kommunen har sendt ut anbudspapirer til den nye arenaen, og vi regner med at tre eller fire entreprenører går all in for å få jobben. Vi har et damelag som blir topp fire i år, med landslagskeeper fra Stabæk. Damelag som er (nesten) er klare for semifinale i cupen. Vi har et herrelag som skal spille tredje cuprunde mot Gjøvik/Lyn og bør gå videre fra den. Heldige trekninger for begge topplagene våre. Og så er det herrelaget, da, som er helt og totalt udugelig. Bare se på statistikken: 13 kamper er spilt i serie og cup. Vi har tapt én. Ti kamper er spilt i OBOS-ligaen. Vi har sluppet inn fire. Som du ser; dette er så elendig at det tyter folk ut av mørke hull for å spre sine frustrasjoner over klubben vår.  Det virker som et er kamp om å overgå hverandre i drittslenging. Jeg ser at enkelte av de skarpeste kritikerne histoirsk har vært strålende supportere. De harsellerer nå vilt over "Kjønø-effekten", som altså har gitt oss ett tap på 13 kamper i serie og cup når vi nærmer oss halvspilt. Jeg vet ikke om det går an å foreslå et grep som ikke handler om et angrep på ytringsfriheten, men om bruke den til å bygge opp og ikke rive ned: De som er forbanne på alt og alle, på Kjønø og Bjarman og formann Moe og resten av de udugelige i klubben vår, tar tre ukers sommerferie fra Forum. Dvs., fra drittslenging på Forum. Saklighet og kunnskap er velkomne, men harselas og sjikane bør påtales, fra moderator eller andre. Vi kan for eksempel starte en ny tråd som heter *"Tråden for kunnskapsløs drittprat". Jeg kjenner mange "nick" som bør melde flytting,. Så kan vi andre la den ligge i et mørkt hjørne og heller bruke våre ressurser på noe som kan skape ytterligere glede, fremgang, poenghøst, cupeventyr og opprykk. Med kvinnelaget som en spydspiss sammen med elendige herrespillere som Sandberg, Wangberg, Næss, Wernersson, Lange, Vogt, Kaspar, Piggy, Edwards, Metcalf, Oliver, Andresen, Hornburg, Kornelius, Krogstad, Kassi og Gift Orban. Hvis ikke det er et elendig OBOS-ligalag så vet ikke jeg. Vi lekker jo som siler. De beste defensive lagene i Eliteserien og OBOS har dobbelt så mange baklengs som oss. Og ja, jeg vet at vi har scora 14 og at det er for lite, men det er altså mer tre ganger så mange som vi har sluppet inn. Dette er et konkret og alvorlig ment forslag. Ta skjellsordene dine og pakk dem ned for noen uker fremover, så kan dere se hva som har skjedd når vi åpner den igjen. Jeg kommer ikke til å være til stede. 

Det vil nok helst gå godt, men det var en på sørlandet som sa i forrige århundre 

Om 100 år er alting glemt, så vi får satse på det Ingo.

Jeg driver i aften og tænker og strider,
jeg synes jeg er som en kantret båt,
og alt hvad jeg jamrer og alt hvad jeg lider
det ender vel gjerne med gråt.
Men hvi skal jeg være så hårdt beklemt?
Om hundrede år er alting glemt.

Da hopper jeg heller og synger en vise
og holder mit liv for en skjøn roman.
Jeg æter ved Gud som en fuldvoksen rise
og drikker som bare fan.
Men hvi skal jeg fare med al den skjæmt?

Så stanser jeg virkelig heller striden
og ganger til sjøs med min pinte sjæl.
Der finder nok verden mig engang siden
så bitterlig druknet ihjæl.
Men hvi skal jeg ende så altfor slemt?

Å nei, det er bedre at rusle og leve
og skrive en bok til hver kommende jul
og stige tilslut til en versets greve
og dø som en romanens mogul.
Da er det nu dette som gjør mig forstemt:

Bjarmann sa dette til Stikka 12 juni og så skulle Kjønø evaluere sesongen uka etterpå. Kommer vel noe snart!

«Bjarmann sier det får være opp til hovedtreneren (Eirik Kjønø) å analysere det spillemessige. Sportssjefen mener det har variert fra bra til mindre bra. 

– Vi har masse å gå på spillemessig. Svakheten er at vi kun har vunnet én og scoret for lite på hjemmebane. Det går litt for mye i bølger, kommenterer Bjarmann.»

21 minutter siden skrev arni:

Bjarmann sa dette til Stikka 12 juni og så skulle Kjønø evaluere sesongen uka etterpå. Kommer vel noe snart!

«Bjarmann sier det får være opp til hovedtreneren (Eirik Kjønø) å analysere det spillemessige. Sportssjefen mener det har variert fra bra til mindre bra. 

– Vi har masse å gå på spillemessig. Svakheten er at vi kun har vunnet én og scoret for lite på hjemmebane. Det går litt for mye i bølger, kommenterer Bjarmann.»

Skjer nok ingenting før etter FFK og MIF kampen, stor test. Dem kommer til å legge seg bakpå og satse på kontringer spess FFK. De har også gode kontrings spillere.

La oss håpe for Stabæk sin del at vi vinner begge 2, er viktig om vi skal direkte opp igjen. Men Kjønø sin stilling må vurderes sterkt av styret nå, dem har ikke noe valg. Tilskuersnittet på Nadderud har vært elendig under Kjønø, og med tanke på hvor mange likes @mbh sitt innlegg fikk i går så er det tydelig at det er mange også på forum har gått lei av prosjekt Kjønø. Dette er de som bryr seg om Stabæk mest. Vi trenger noe nytt, Stabæk kan bedre og supporterene fortjener bedre. 

Men nok om dette nå, han leder kampene mot FFK og MIF, la oss håpe på årsbeste og 6 poeng!

Nå er jeg langt fra positiv til den manglende angrepsfotballen vår men jeg syns det er rart at det ikke klages mer over mandagskamper. Jeg skal endelig på kamp på søndag og tar med hele familien og svigermor fra Fredrikstad. Nadderud i sola er deilig nesten uansett fotballen som spilles. Men selv ikke det hjelper når kampen er midt i leggetid på en hverdag hver uke. 

På 24.6.2022 den 14.22 skrev mbh:

Jeg vet egentlig ikke hva som er mest underholdende:

- å se på at vi ikke slipper inn mål

- å se på at vi ikke scorer mål

Jeg synes begge deler er like morsomt, om ikke morsommere.

Kjønø og Belsvik gode trenere for guttas avslutninger! Men 2 hjemmescoringer etter 7,5 timers spill på Nadderud er litt i underkant.

Synes det er forbløffende lite diskusjon rundt formasjon, eller kanskje det bare er jeg som ikke har fått det med meg.

5-3-2 fungerer ikke med så defensive backer som det vi har.

Det er det første som må endres dersom vi skal ha håp om å score noen mål.

22 minutter siden skrev Forza:

Synes det er forbløffende lite diskusjon rundt formasjon, eller kanskje det bare er jeg som ikke har fått det med meg.

5-3-2 fungerer ikke med så defensive backer som det vi har.

Det er det første som må endres dersom vi skal ha håp om å score noen mål.

Det har vel vært diskutert til det kjedsommelige tidligere, men vi har vel egentlig bare gitt opp. 

Vi har bra bredde i spillet frem til midtstreken, og etter det klumper vi oss sammen sentralt foran 16, og venter på at vingback skal komme seg opp i innleggsposisjon. Da har det gått så lang tid, at motstander er i full balanse og deres midtstoppere allerede har tatt ut våre offensive spillere.

3 timer siden skrev Kaizer Alphonse:

Det har vel vært diskutert til det kjedsommelige tidligere, men vi har vel egentlig bare gitt opp. 

Vi har bra bredde i spillet frem til midtstreken, og etter det klumper vi oss sammen sentralt foran 16, og venter på at vingback skal komme seg opp i innleggsposisjon. Da har det gått så lang tid, at motstander er i full balanse og deres midtstoppere allerede har tatt ut våre offensive spillere.

Hørte en av spillerne kommentere det selv i dag. Blir for baktunge med fem bak, mye bedre i 433.

Det som er trist er at vi sliter med arven etter Wiggen enda. Han innført og overbeviste EK at det defensive oppsettet 352 skulle redde plassen i ES. Jeg hadde forventet at EK hadde sett at han ikke har spillermaterialet til å spille det systemet. Til det er kantene våre altfor svake offensivt så vi ender med 5 bak i de fleste kampene. Da blir vi for tynne oppe. Vi må ta grepene med å gå over til 433 alternativt 442 og få NN inn mere sentralt i spillet. 

3-5-3 formasjonen burde jo være perfekt mot Brann og evt Mjøndalen. Men mot de fleste andre lag i divisjonen burde det kanskje være en tanke å starte med 433/442 formasjonen vi har testet i slutten av de siste kampene

1 time siden skrev Trusty:

3-5-3 formasjonen burde jo være perfekt mot Brann og evt Mjøndalen. Men mot de fleste andre lag i divisjonen burde det kanskje være en tanke å starte med 433/442 formasjonen vi har testet i slutten av de siste kampene

Du skal slite med å få godkjent 353 av NFF.

Hva med å flytte hjemmekampene til Mjøs-området?😊 4-0 over Raufoss og nå 7-0 på Gjøvik, dette er området der gutta sprudler!