Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

35 minutter siden skrev Stabækguru:

Sikre kilder har fortalt at Kjønø mener gutta rett og slett er for dårlig trent. De var helt ferdig etter Fredrikstad turen, hvor intensiteten skal ha vært på samme nivå som Bodø, Molde osv. Dette er vel noe vi har spekulert i her på forum før og hørt fra tidligere spillere. 

Har ikke Kjønø vært på treningene siden han ble ansatt som assistent, og hvorfor har ikke han bidratt til at det ble tatt tak i disse tingene?

2 timer siden skrev Offside:

Hva annet har han å bytte inn enn Kay, Kino og Sammy? Vi var er straffespark unna poeng 

Godt poeng. Troppen er for svak og som andre også nevner, dårlig trent! Vi må ha inn kvalitet i alle ledd så talentene kan blomstre uten å måtte bære ansvaret.

Kan ikke den mentale treneren få de til å yte bedre fysisk? Har vi vært for naive over hele linja? Samma det; Nå er vi helt sist! På tide å stikke fingeren i jorda å si; Time to put up or shut up. Det er fortsatt tid til å snu dette, men da må det leveres på alle fronter; på feltet, på sportsdirektørens kontor og på styrerommet. 

2 timer siden skrev M-A-N:

Det går sikkert å spore opp på Eurosport etterhvert, men han gikk veldig i dybden på hva som fungerte og ikke, beskrev taktiske valg underveis og var dønn ærlig og beskrivende på hva vi er for dårlige til i forsvarsspillet. Og sa rett og slett at det har vært alt for dårlig i hele år. 

Veldig enig i det du fremhever her. Befriende å høre hans analyse av hva som ikke fungerer( kontra JJs "bla bla"), og gir meg troen på at han vil finne (eller allerede har funnet) de riktige knappene å trykke for å fikse dette.

Det som bekymrer er at en del av tingene han påpeker ikke er så lett å fikse "on the go". Her blir det viktig å fokusere på, og fikse, tingene som er raske og enkle å fikse. Og så får vi håpe han får seriøs hjelp av styret til å fikse tilgjengelig spillermateriell.

TIL SLUTT: HVEM FAEN VAR DET SOM BESTEMTE AT DET VAR SMART Å KJØPE SKYTTE TILBAKE PÅ 3-ÅRSKONTRAKT!!!???  Stemningen på brakka hos B/G må ha vært ekstatisk da de så forslaget.

Mine 2 cent. 

5 timer siden skrev Mr. Diamond:

Stemningen på brakka hos B/G må ha vært ekstatisk da de så forslaget.

Mine 2 cent. 

Kan bekrefte at de var meget fornøyd med å bli kvitt han, og for den summen i Bodø ja!

Angående fysisk form på gutta; hvor mye kan vi skylde på korona? De få jeg kjenner som har hatt Korona har jo brukt lang tid på å føle seg normal igjen. Noen gjør det fortsatt ikke. 

8 timer siden skrev Blanzinho:

Har ikke Kjønø vært på treningene siden han ble ansatt som assistent, og hvorfor har ikke han bidratt til at det ble tatt tak i disse tingene?

Kommer ann på ansvarsområder også tenker jeg.

Jeg mener at vi har vært for dårlig trent i flere år.. 

Prestasjon er produktet av kvalitet over tid og kontinuitet over tid. Det finnes dessverre ingen snarveier her. Tror det er for sent å redde denne sesongen, men håper jeg tar feil. 

44 minutter siden skrev Maggs:

Prestasjon er produktet av kvalitet over tid og kontinuitet over tid. Det finnes dessverre ingen snarveier her. Tror det er for sent å redde denne sesongen, men håper jeg tar feil. 

Vi kommer ikke plutselig til å bli dritgode, men vi kan redde plassen. Tromsø og Brann er like ille ute som oss, og Mjøndalen kommer også til å være nede i sumpa. De to neste kampene blir veldig viktig å ikke tape. 

Jeg håper alle kan være enige om at gårsdagens straffe var både viktig og rævva.

Da lurer jeg på to ting:

1. Er det ikke klare avtaler om hvem som skal ta straffer?

2. Øves det ikke på straffer?

Både straffeskytter og keeper kan jo ha godt av dette - og det vil jo ikke være relevant bare i en straffesituasjon, se f.eks. missen Vetlesen hadde på lørdag fra omtrent straffemerket.

Veum burde kanskje fått prøve seg? Rart å ikke sette på en ekstra stopper når Godset satte på tungt skyts som begynte kanonaden etter straffebommen!

Første sjanse til å gjøre hjemmebanen til et fort idag. Men har hørt samme podcast som ringo nevner:

«Kjønø selv har i en podcast sagt at han har sin styrke i p lage en matchplan, men har forbedringspotensial i å identifisere og gjøre mottrekk underveis i matchen. «

Det er gamblingen med å hyre en uerfaren trener inn i en så vrien situasjon!

Anbefaler deg å gå på spotify og finne podcasten tredje mann episode 3 med Kjønø. 

Jo ideelt sett så inneholder planen det, og man spiller gjerne igjennom scenario i forkant.  Han snakker bla. om å forsvare seg som Atletico, men slike ting tar tid å drille. Så på sikt så vil vi nok være bedre rustet. Men man skal jo identifisere disse tingene underveis også og der innrømmer Kjønø at han selv har litt å gå på og trenger støtte fra de andre trenerne.

Det beste er vel om spillerne selv reagerer, men dagens mannskap tror jeg ikke bi kan vente det av - hadde vi hatt en Martin Andresen utpå der derimot 😁

Du

11 minutter siden skrev @ringo:

Anbefaler deg å gå på spotify og finne podcasten tredje mann episode 3 med Kjønø. 

Jo ideelt sett så inneholder planen det, og man spiller gjerne igjennom scenario i forkant.  Han snakker bla. om å forsvare seg som Atletico, men slike ting tar tid å drille. Så på sikt så vil vi nok være bedre rustet. Men man skal jo identifisere disse tingene underveis også og der innrømmer Kjønø at han selv har litt å gå på og trenger støtte fra de andre trenerne.

Det beste er vel om spillerne selv reagerer, men dagens mannskap tror jeg ikke bi kan vente det av - hadde vi hatt en Martin Andresen utpå der derimot 😁

Du er smartere enn meg☺️

4 timer siden skrev arni:

Første sjanse til å gjøre hjemmebanen til et fort idag. Men har hørt samme podcast som ringo nevner:

«Kjønø selv har i en podcast sagt at han har sin styrke i p lage en matchplan, men har forbedringspotensial i å identifisere og gjøre mottrekk underveis i matchen. «

Det er gamblingen med å hyre en uerfaren trener inn i en så vrien situasjon!

Nå har vi vel ikke vært utpreget bortskjemt med verken plan b eller c under JJ. At vi har en trener som vet om at dette er en svakhet bekymrer meg mindre, da vil ham presumptivt jobbe med dette i tiden framover. 

Ikke lykkes hittil, og spillerstallen er altfor svak. Men første omgang mot godset og andre omgang i dag har bydd på det mest interessante og beste spillemessig hittil i år. Mye mer tydelighet i spillet.

11 minutter siden skrev arni:

LSK kunne jo kjøre med hest og vogn gjennom midtbanen i første, Kay og Marcus alt for lette. Ødela kampen

Absolutt! Det gjelder dem begge, men Solbakken bidrar med en del bra og, og er spiller med karakter på banen. Kay er dessverre for dårlig for dette nivået nå, så får vi håpe han utvikler seg godt de neste par årene, han er ikke klar for å starte kamper i eliteserien per nå. Burde lånes ut om vi får forsterkninger.