Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden skrev M-A-N:

Absolutt! Det gjelder dem begge, men Solbakken bidrar med en del bra og, og er spiller med karakter på banen. Kay er dessverre for dårlig for dette nivået nå, så får vi håpe han utvikler seg godt de neste par årene, han er ikke klar for å starte kamper i eliteserien per nå. Burde lånes ut om vi får forsterkninger.

Har foreslått for Jon at vi kan låne ut Kostadinov til Grorud ut sesongen dersom Kjønø veldig gjerne ønsker seg Høyland.

45 minutter siden skrev StabækLegendePåFM:

Så han skal altså ikke satse? Er det pga de gode karakterene hans at han heller går i den retningen eller?

Aner jeg ikke - men slik jeg forstår det skal han studere i Bergen.

Kjønø sa vi skulle endre på 3 ting. Vi skulle spille underholdene fotball, vi skulle kun spille forover, og bare når det var helt nødvendig spille bakover. Samt vi skulle spille mye langs bakken.. jeg ser et Stabæk som spiller kjedelig fotball, som rygger og spiller bakover nesten hele tiden, og vi spiller høye Flo passninger inn forann mål der ingen er..

9 timer siden skrev Snæss:

Kjønø sa vi skulle endre på 3 ting. Vi skulle spille underholdene fotball, vi skulle kun spille forover, og bare når det var helt nødvendig spille bakover. Samt vi skulle spille mye langs bakken.. jeg ser et Stabæk som spiller kjedelig fotball, som rygger og spiller bakover nesten hele tiden, og vi spiller høye Flo passninger inn forann mål der ingen er..

Å spille raskt fremover når man ikke er gode nok vil føre til én ting: Ballen mistes med en gang, fordi vi ikke har ferdighetene til det. Og med "ferdighetene" mener jeg ikke nødvendigvis det å spille en ball 20 meter fremover og treffe en kjegle, men å vite hvor man bør løpe og å vite hvor medspilleren kommer til å løpe.

Var det noe jeg så i 1. omgang, vil jeg faktisk si litt tendenser til dette. Grusomt å se på, fordi vi jo ender med å miste ballen fort hver gang. Alternativet er når ballfører ikke finner noen som helst mulighet, så spilles ballen tilbake. Og da er vi litt tilbake til samme problemet vi har hatt tidligere: Når den til slutt når Yaw ender det ofte med en klarering for å unngå risikoen for å misse på en støttepasning.

Det er dette vi skulle brukt treningskamper til de siste to årene, heller enn å spille på det trygge slik vi har gjort. 

I 2 omgang i perioder hvor vi «dominerte», så var det tydelig at spillerne søkte Lumanza, for at han skulle være den geniale boksåpneren. Det gjorde at vi ble noe omstendelige, og vi tok raskt igjen possession forspranget LSK hadde fra første omgang. Likte likevel det jeg så da vi snart har en ubestridt leder på midten. Han orker tydeligvis ikke 90 minutter ennå, og ble byttet med det jeg oppfattet som en innbitt Skytte som tok for seg i duellene på midten.

10 timer siden skrev @ringo:

Joda - men han sa ikke hvor fort det skal skje - vi trenger å snu litt opp ned på denne spillertroppen i neste vindu.

Lurer på når @Jonvil innrømme at troppen faktisk ikke er god nok...

7 minutter siden skrev yiddo:

Dette var overraskende. Det må vel være mangel på motivasjon?

Eller sikre seg en utdannelse ut livet? 

57 minutter siden skrev @ringo:

Ut fra den korte praten jeg har hatt med Jon så tror jeg han vet det. Men det er ikke han som skal vurdere hvilke nye spillere vi trenger.

Altså vi hadde en dårlig midtbane i fjor. Det gikk alt for mye på tvers og sakte fremover. Men Bohinen var som et lim som holdt det hele sammen. Han var ikke brilliant selv - men han var viktig - mye viktigere enn jeg ga han cred for.

Uten han så henger faktisk ikke laget sammen. Lumanza er ute av form, Kostadinov og Solbakken er ikke klare og Skytte, vel jeg har vel sagt nok om Skytte egentlig. 

Fremover på banen begynner vel Edvartsen under Kjønø å bevise at han er den spissen jeg alltid har ment han har vært.

Problemet nå er at forsvaret slår sprekker. Her må vi være litt tøffe tror jeg - kanskje Piggen må få slippe. Det er en utsatt rolle for en så ung spiller - jeg tror ikke det er så utviklende for ham å spille slik situasjonen er nå.

Og vi må nesten ha en ny midtbane / jeg tror (håper) vi klarer å sende Skytte videre i neste vindu. Jeg synes vi bør leie ut Kostadinov til en OBOS klubb (Grorud???) Så får vi håpen Lumanza fortsetter der han startet i går - de langpasningene altså INGEN i ligaen har det der.

Så 2 midtbanespillere, 1 defensiv og 1 boks til boks og en monsterstopper. Men redd vi fremdeles fokuserer på en spiss.

Problemet er å finne de rette kandidatene. De kan ikke alle være fra OBOS og vi ønsker spillere som BRYR seg om vi overlever eller rykker ned.

Tough times - time to get going!

Piggy må spille. Han er den midtstopperen som feks har best ferdigheter til å slå ballen gjennom motstanderen sitt ledd. Synes og han bare har blitt bedre og bedre ila sesongen

Jeg er usikker på om det kvaliteten i forsvarsfireren som er det egentlige problemet. Mange har nevnt det før, men når midtbanen driver med konstant ballwatching på to-tre meters avstand fra ballfører, blir det ekstremt kjipe arbeidsforhold for de bak.

Det betyr ikke at vi ikke trenger forsterkninger bak!

1 minutt siden skrev bluemaster:

Vi trenger en med bedre pasningsfot - fortrinnsvis venstre.

1 time siden skrev yiddo:

Dette var overraskende. Det må vel være mangel på motivasjon?

Spilleren har ved et par anledninger «lagt opp» / trappet ned. Senest ifjor vinter. Det som overrasker meg er at han likevel rett etter dette blir tilbudt A-kontrakt hos Stabæk. Spilleren har selv vært relativt åpen på sin usikkerhet rundt egen satsing på fotball. Flott valg å satse på utdannelse synes jeg. En oppegående gutt. Så har han samtidig gjennom årets sesong fått finansiert opp russetiden sin neste år 😉

44 minutter siden skrev bluemaster:

Jeg er usikker på om det kvaliteten i forsvarsfireren som er det egentlige problemet. Mange har nevnt det før, men når midtbanen driver med konstant ballwatching på to-tre meters avstand fra ballfører, blir det ekstremt kjipe arbeidsforhold for de bak.

Hjelper ikke at to av de tre midtstopperne våre er svært temposvake og relativt ubehjelpelig med ball i beina.

2 timer siden skrev @ringo:

Så 2 midtbanespillere, 1 defensiv og 1 boks til boks og en monsterstopper. Men redd vi fremdeles fokuserer på en spiss.

Pft. Alle vet at når man alltid er avhengig av tre mål for å berge uavgjort er det best å tenke offensivt

3 timer siden skrev Blanzinho:

Hjelper ikke at to av de tre midtstopperne våre er svært temposvake og relativt ubehjelpelig med ball i beina.

Olav Veum er både lynhurtig og slår gode pasninger. Tipper han får minutter utover høsten. Nå starter jo seriekamper for andrelaget snart, så   Der har han mulighet til å vise seg fram i kamp 

7 timer siden skrev @ringo:

Vi trenger en med bedre pasningsfot - fortrinnsvis venstre.

Kunne Jeppe Moe vært et alternativ i midten bak? Jeg kjenner ikke nok til svakhetene/styrkene hans, men han har vel en brukbar pasningsfot.

Jeppe er vel altfor utrygg defensivt for å kunne passe inn i noe midtforsvar? Jeg tenker Jeppe kanskje passer bedre litt høyere i banen, han spiller med høyere risiko, og kunne kanskje vært en god kant, eventuelt en back i 5-3-2?

Jeppe er ikke god nok. Han har noen deilige taklinger her og der, men er en hel haug med feilpasninger, roter med medtak og dårlig defensivt. Vært lenge skadet, det kan selvsagt ha noe med saken å gjøre, men VB er en posisjon jeg mener vi må forsterke.

Jeppe er ikke god nok.. Ikke for å være altfor negativ her, men har Stabæk en eneste spiller som hadde vært i startoppstillingen til noen av topp 5 lagene i eliteserien? 
Jeppe syns jeg ikke skiller seg mer negativt ut enn resten laget.. 

13 timer siden skrev Lotto:

Spilleren har ved et par anledninger «lagt opp» / trappet ned. Senest ifjor vinter. Det som overrasker meg er at han likevel rett etter dette blir tilbudt A-kontrakt hos Stabæk. Spilleren har selv vært relativt åpen på sin usikkerhet rundt egen satsing på fotball. Flott valg å satse på utdannelse synes jeg. En oppegående gutt. Så har han samtidig gjennom årets sesong fått finansiert opp russetiden sin neste år 😉

Siri Nordeide Grønli klarte å utdanne seg til lege samtidig som hun hele tiden har spilt for Stabæk. Det første året av medisinstudiet tok hun sågar i Bergen. Siri har flere A-kamper enn Flem og passerer Stenersen i antall A-kamper i løpet av august. Det er ikke umulig å kombinere utdanning og fotball hvis du virkelig vil

6 timer siden skrev Rich:

Siri Nordeide Grønli klarte å utdanne seg til lege samtidig som hun hele tiden har spilt for Stabæk. Det første året av medisinstudiet tok hun sågar i Bergen. Siri har flere A-kamper enn Flem og passerer Stenersen i antall A-kamper i løpet av august. Det er ikke umulig å kombinere utdanning og fotball hvis du virkelig vil

Jepp, hvis du virkelig vil.

Hvis vi skal få oss noen etablerte klubbspillere med tiden, så er jo helt klart Jeppe av et slikt kaliber vi skal være godt fornøyd med. Venstrefoten hans gjør at han feks har mer spisskompetanse enn Tom Stenvoll hadde, selv om Stenvoll kanskje var mer anvendelig.