Jump to content

Eirik Kjønø

odd
 Share

Recommended Posts

Hvilke alternativ ser du på benken? Ganske redusert stall vi drar opp med, håper de får orden på dette mageviruset snart. Kanskje like greit å ikke trene sammen en uke, om det er det som skal til.

12 minutter siden skrev superblaa:

Hvordan skulle laget sett ut fra start for å vinne?

Hadde ikke vunnet, men to på midtbanen uten duellstyrke er selvmord

Mange spillere som tydeligvis manglet i dag da. Hovedsakelig Kostadinov som ikke holder nivået, og Ottesen hadde en av sine skikkelig svake dager som han dessverre har innimellom.

Men Kjønø hadde ikke mye å velge i, men burde satset på Lumanza over Kostadinov.

3 timer siden skrev Henrik:

At Kostadinov starter er en gåte for meg

Klubben lever av å selge. Kostadinov skal selges for en god sum forhåpentligvis, da må han også spille. Problemet nå er at det går hardt ut over lagets prestasjon

7 timer siden skrev odd:

Er Wiggen virkelig verdt å poste dette i to forskjellige tråder? Greit nok at du ikke har troen på han, men kan en assistenttrener virkelig ødelegge et lag på under to uker?

Takk for at du tok deg tid til å påpeke at jeg har skrevet to nesten like kommentarer rundt samme tema i to forskjellige tråder. Takk for at alle dine kommentarer alltid er relevante og viktige.. 

11 timer siden skrev M-A-N:

Mange spillere som tydeligvis manglet i dag da. Hovedsakelig Kostadinov som ikke holder nivået, og Ottesen hadde en av sine skikkelig svake dager som han dessverre har innimellom.

Men Kjønø hadde ikke mye å velge i, men burde satset på Lumanza over Kostadinov.

Lumanza er usikkert kort, både på hva man får og hvor lenge han holder. Når tenningen er der så er han kanskje vår beste spiller, mens andre dager harker motoren som en gammel to-takter. Mye fine pasninger i går, uten at det var ham på sitt aller beste.

Skulle først og fremst ønsket vi kunne ha gjort noen bytter tidligere, samtidig som jeg skjønner Kjønø holder litt igjen når det er så lite rutine på benken. Pest eller Kolera valg...

22 minutter siden skrev Bjornh:

Lumanza er usikkert kort, både på hva man får og hvor lenge han holder. Når tenningen er der så er han kanskje vår beste spiller, mens andre dager harker motoren som en gammel to-takter. Mye fine pasninger i går, uten at det var ham på sitt aller beste.

Skulle først og fremst ønsket vi kunne ha gjort noen bytter tidligere, samtidig som jeg skjønner Kjønø holder litt igjen når det er så lite rutine på benken. Pest eller Kolera valg...

Når stillingen er 2-1 og vi sliter, og det er kritisk da må det komme bytter umiddelbart. Lumanza på 20 % er bedre enn Kostadinov/Solbakken på normaldager. Da er det bare å bytte med en eneste gang. Flaut at vi ikke klarer å holde på en ledelse mer enn 1 minutt. Skjedde det samme mot Godset også. Kjønø har 2 seire og 3 tap i ligaen. Må slå Mjøndalen neste kamp, ellers er vi ute å kjøre. 

4 timer siden skrev nichb:

Takk for at du tok deg tid til å påpeke at jeg har skrevet to nesten like kommentarer rundt samme tema i to forskjellige tråder. Takk for at alle dine kommentarer alltid er relevante og viktige.. 

Takk for god ironi 🙂

For all del, beklager om det ble oppfattet som "forumpoliti". Poenget mitt var snarere at det virker som du er veldig opptatt av å stemple Wiggen som ødeleggende allerede før han har rukket å gjøre noe som helst. Hvorfor denne iveren? Hvorfor ikke gi han en sjanse som alle andre?

Ja, han har et frynsete rykte. Samtidig så jobbet han altså med Ståle Solbakken i København i 3 år før Solbakken håndplukket han til å bli med til Køln. Noe må han tydeligvis kunne bidra med, Solbakken tok han neppe med som ren veldedighet? Jeg vil holde det som ren tjenesteforsømmelse om ikke både Kjønø og Bjarmann snakker med Solbakken fra tid til annen for å diskutere hvordan de kan få maks ut av Markus. Veldig rart om de ikke også har sjekket med han som referanse før de ansatte Wiggen?

14 timer siden skrev @ringo:

Høyland, Shala, Solbakken tenker jeg

Skjønner meg ikke helt på Shala. 28-29 år, hadde forventet noe mer, en eller annen tyngde i form av rutine og kløkt.

Lumanza, med mye løpskraft rundt seg, må være vårt beste alternativ. Er jo ingen andre som klarer å ha hodet kaldt, og kontrollere midten. Men jeg senser stillheten og lite fokus på at han ikke brukes. Forumet er som en 📖

1 time siden skrev odd:

Takk for god ironi 🙂

For all del, beklager om det ble oppfattet som "forumpoliti". Poenget mitt var snarere at det virker som du er veldig opptatt av å stemple Wiggen som ødeleggende allerede før han har rukket å gjøre noe som helst. Hvorfor denne iveren? Hvorfor ikke gi han en sjanse som alle andre?

Ja, han har et frynsete rykte. Samtidig så jobbet han altså med Ståle Solbakken i København i 3 år før Solbakken håndplukket han til å bli med til Køln. Noe må han tydeligvis kunne bidra med, Solbakken tok han neppe med som ren veldedighet? Jeg vil holde det som ren tjenesteforsømmelse om ikke både Kjønø og Bjarmann snakker med Solbakken fra tid til annen for å diskutere hvordan de kan få maks ut av Markus. Veldig rart om de ikke også har sjekket med han som referanse før de ansatte Wiggen?

Joda, det med Solbakken er pluss å ha på en CV. Men det han har gjort på dette nivået i mange klubber i eliteserien og nivået han er på nå er alarmerende og ikke pga noen misforståelser,men en trend...

Men som alle andre nysigneringer har du helt rett i at det kan være for tidlig å dømme...og du har rett jeg er meget skeptisk til Wiggen. 

Regner med at klubben sjekker med referanser som du skriver, hvor godt kjenner Solbakken Stabæk? men dette gjelder vel alle signeringer gjennom årene? Betyr det at alle signeringer har slått ann? Har klubben også sjekket opp med andre referanser fra tidligere klubber han har vært i? Altså hvor ting ikke har vært positivt? 

Jaja.... 

3 minutter siden skrev nichb:

Joda, det med Solbakken er pluss å ha på en CV. Men det han har gjort på dette nivået i mange klubber i eliteserien og nivået han er på nå er alarmerende og ikke pga noen misforståelser,men en trend...

Men som alle andre nysigneringer har du helt rett i at det kan være for tidlig å dømme...og du har rett jeg er meget skeptisk til Wiggen. 

Regner med at klubben sjekker med referanser som du skriver, hvor godt kjenner Solbakken Stabæk? men dette gjelder vel alle signeringer gjennom årene? Betyr det at alle signeringer har slått ann? Har klubben også sjekket opp med andre referanser fra tidligere klubber han har vært i? Altså hvor ting ikke har vært positivt? 

Jaja.... 

Voldsom skepsis på tynt grunnlag her, emm. Tror du virkelig at ikke klubben gjør grundige undersøkelser før de ansetter en hjelpetrener? Tror du ikke de er kjent med at han har vært omstridt i en del av klubbene/jobbene han har vært i/hatt tidligere? Virker som om du tror at klubben styres av en gjeng med udugelige tullinger…

7 minutter siden skrev Drosselmeyer:

Voldsom skepsis på tynt grunnlag her, emm. Tror du virkelig at ikke klubben gjør grundige undersøkelser før de ansetter en hjelpetrener? Tror du ikke de er kjent med at han har vært omstridt i en del av klubbene/jobbene han har vært i/hatt tidligere? Virker som om du tror at klubben styres av en gjeng med udugelige tullinger…

Joda, men nå svarer jeg odd. Han refererere til kun en kilde som utelukkende vil være positiv. 

Udugelig tullinger? Hvor har du det fra at jeg tror det? Jeg kan vel være uenig og kritisk til en signering? 

Hadde vi signert en spiller med en slik historie med feks personalkonflikter hadde vel flere hevet øyenbryna.... 

22 minutter siden skrev Drosselmeyer:

Det er ikke tynt grunnlag - det er vel dokumentert i flere klubber - over tid blir det konflikter. Selv i LSK der det sportslig gikk bra og hvor Bjarmann kjenner han fra så var det fest i garderoben da han dro et halvår senere. Men at han får jobb på jobb på jobb så betyr det jo at han er god til å selge seg selv/holde seg inne med de rette menneskene. 

Er det at man er kompis med Solbakken nok til at man får et ‘get out of jail for free kort’ jeg synes ikke det. Det er vel snarer unntaket som bekrefter regelen. Fint halmstrå for de som ønsker å være positiv istede for realitetsorienterte, og det er fair. 

Men tilbake til det nichb er inne på - om du ser en fyr tusle inn i en knusktørr skog midtsommer med en engangsgrill under armen - sier du i fra eller ikke?

Forskjell på å være kritisk til ansettelsen, som er streit gitt historikken, og å gi ham skylden for at vi taper 5-1 i går, som blir litt for utrolig. 

Jeg stilte spørsmålstegn ved å starte med Kostadinov, men jeg ser jo at alternativene var svært få. Når Wangberg, Pignatel, Veum, Skytte, Shala, Torgersen, Geelmuyden og Moe er ute er det rett og slett ikke mye å velge i for Kjønø her, bortsett fra Kostadinov vs Lumanza som flere har påpekt. 

Det vi hadde med oss til Kristiansund igår var rett og slett for tynt mot en svært god motstander, skulle det holdt til poeng måtte flere spillere hatt en supermatch og ikke en skrekkelig en som var tilfelle (Ottesen). 

1 time siden skrev @ringo:

Men tilbake til det nichb er inne på - om du ser en fyr tusle inn i en knusktørr skog midtsommer med en engangsgrill under armen - sier du i fra eller ikke?

Tja. Hvis du sjekker med folk som kjenner han godt og som forteller deg at han jobber som brannetterforsker føler du deg kanskje litt dum over å ha stemplet han som idiot bare fordi han hadde en grill i hånden?

Dårligere bilder til side: Er det noen som tror at Stabæk IKKE har vært klar over dette inntrykket som "hele Norge" sitter med? Er det noen som tror at klubben IKKE har vurdert de historiene og likevel kommet til at det er en oppside her?

Kan ikke noen flytte ørten meldinger med Wiggen-debatt til Wiggen-tråden?

Dette med Wiggen har åpenbart med hvem du hører/tror på. Noen har stor tiltro til Stabæk her, mange har det ikke, basert på hva som har foregått de siste par åra (og hva mange andre kilder sier om Wiggen). Selv tilhører jeg vel sistnevnte, men innser at vi ikke kommer til å overbevise hverandre ved å gjenta samme argumenter om igjen og om igjen.

4 timer siden skrev odd:

Dårligere bilder til side: Er det noen som tror at Stabæk IKKE har vært klar over dette inntrykket som "hele Norge" sitter med? Er det noen som tror at klubben IKKE har vurdert de historiene og likevel kommet til at det er en oppside her?

My point exactly😊