Mr. Diamond 1 803 Del Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Litt essensiell kontekst for de som ikke har Budstikka + : Stabæk Fotball venter på 27 millioner kroner, som skal renne inn i klubbkassen som betaling for fotballspillere de allerede har solgt. Men pengene kommer i avdrag og Stabæk trenger penger nå, for å ha nok til å utbetale feriepenger, lønninger og andre utgifter fra juni. Anders Bergh-Jacobsen er styreleder i Stabæk Fotball AS og tidligere bankmann. Det var han som kom på ideen de nå går ut med. – Vi henvender oss til eksisterende aksjonærer, styremedlemmer i klubben og andre nærstående av oss, som kan tenke seg å låne penger inn på en basis som skal være attraktiv for begge parter. Det skal ikke være gi-bort-penger eller noen julenisser. Det skal være en kommersiell fasilitet, vi kaller det «En Blaa låneramme». Opplegget er at de som sier ja til å bidra i lånerammen, i første omgang får 1 prosent rente p.a. for å ha stille pengene i beredskap. Hvis Stabæk bruker penger fra lånerammen, får långiverne markedsrente, pluss en margin på 3 prosent p.a. – Jeg vil tippe man får 8 prosent p.a. i rente. Jeg mener det er attraktivt, sier Bergh-Jacobsen. Avtalen blir at Stabæk skal betale tilbake alle pengene de eventuelt låner, senest 12 måneder etter siste uttak. Lånerammen skal være mulig å trekke på fra 10. juni til 10. desember i år. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 646 Del Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 1 time siden skrev Mr. Diamond: Litt essensiell kontekst for de som ikke har Budstikka + : Stabæk Fotball venter på 27 millioner kroner, som skal renne inn i klubbkassen som betaling for fotballspillere de allerede har solgt. Men pengene kommer i avdrag og Stabæk trenger penger nå, for å ha nok til å utbetale feriepenger, lønninger og andre utgifter fra juni. Anders Bergh-Jacobsen er styreleder i Stabæk Fotball AS og tidligere bankmann. Det var han som kom på ideen de nå går ut med. – Vi henvender oss til eksisterende aksjonærer, styremedlemmer i klubben og andre nærstående av oss, som kan tenke seg å låne penger inn på en basis som skal være attraktiv for begge parter. Det skal ikke være gi-bort-penger eller noen julenisser. Det skal være en kommersiell fasilitet, vi kaller det «En Blaa låneramme». Opplegget er at de som sier ja til å bidra i lånerammen, i første omgang får 1 prosent rente p.a. for å ha stille pengene i beredskap. Hvis Stabæk bruker penger fra lånerammen, får långiverne markedsrente, pluss en margin på 3 prosent p.a. – Jeg vil tippe man får 8 prosent p.a. i rente. Jeg mener det er attraktivt, sier Bergh-Jacobsen. Avtalen blir at Stabæk skal betale tilbake alle pengene de eventuelt låner, senest 12 måneder etter siste uttak. Lånerammen skal være mulig å trekke på fra 10. juni til 10. desember i år. Hadde tatt hele gildet og mer til, om jeg hadde tatt Eurojackpotten på 1.4 mrd. Hadde riktignok en gevinst der selv, men kun noe smårusk... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 928 Del Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 29 minutter siden skrev h1912: Hadde tatt hele gildet og mer til, om jeg hadde tatt Eurojackpotten på 1.4 mrd. Hadde riktignok en gevinst der selv, men kun noe smårusk... Satse på at jeg tar den før deg. Så jeg kan realisere planene mine Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 646 Del Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 3 minutter siden skrev Styrmann: Satse på at jeg tar den før deg. Så jeg kan realisere planene mine Den er allerede tatt.. En tysker stakk av gårde med alt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 226 Del Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 4 timer siden skrev Mr. Diamond: Litt essensiell kontekst for de som ikke har Budstikka + : Stabæk Fotball venter på 27 millioner kroner, som skal renne inn i klubbkassen som betaling for fotballspillere de allerede har solgt. Men pengene kommer i avdrag og Stabæk trenger penger nå, for å ha nok til å utbetale feriepenger, lønninger og andre utgifter fra juni. Anders Bergh-Jacobsen er styreleder i Stabæk Fotball AS og tidligere bankmann. Det var han som kom på ideen de nå går ut med. – Vi henvender oss til eksisterende aksjonærer, styremedlemmer i klubben og andre nærstående av oss, som kan tenke seg å låne penger inn på en basis som skal være attraktiv for begge parter. Det skal ikke være gi-bort-penger eller noen julenisser. Det skal være en kommersiell fasilitet, vi kaller det «En Blaa låneramme». Opplegget er at de som sier ja til å bidra i lånerammen, i første omgang får 1 prosent rente p.a. for å ha stille pengene i beredskap. Hvis Stabæk bruker penger fra lånerammen, får långiverne markedsrente, pluss en margin på 3 prosent p.a. – Jeg vil tippe man får 8 prosent p.a. i rente. Jeg mener det er attraktivt, sier Bergh-Jacobsen. Avtalen blir at Stabæk skal betale tilbake alle pengene de eventuelt låner, senest 12 måneder etter siste uttak. Lånerammen skal være mulig å trekke på fra 10. juni til 10. desember i år. Dette er rett og slett bare trist. Hva er det AS stiller opp med. Jo en kreativ måte å sette sammen et lånesyndikat som gjør at klubben betaler nesten halvparetem av renten som om vi skulle tatt på oss kredittkort gjeld. Det var vel akkurat i disse situasjonene AS skulle stille opp men den gang ei. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 693 Del Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 17 minutter siden skrev Nr14: Hva er det AS stiller opp med De stiller opp med det vi trenger: Et kortsiktig lån på 15 mill. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 521 Del Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Håper de offentliggjør nøyaktig hvem som bidrar til lånerammen, de gutta der vil jeg ha inn i et prosjekt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 226 Del Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 3 timer siden skrev Ace: De stiller opp med det vi trenger: Et kortsiktig lån på 15 mill. Hva er rentebetingelsene? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 521 Del Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 4 minutter siden skrev Nr14: Hva er rentebetingelsene? 8 p.a ca Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 226 Del Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Så AS’et har ingen sikkerhet å komme med så vi kan få lån i bank. Skeptisk til når de skal lage nye finansielle instrumenter eller er det dårlig stelt at vi må ut i gråmarkedet for å hente penger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 693 Del Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 4 minutter siden skrev Nr14: Så AS’et har ingen sikkerhet å komme med så vi kan få lån i bank. Skeptisk til når de skal lage nye finansielle instrumenter eller er det dårlig stelt at vi må ut i gråmarkedet for å hente penger. Dette er forsøkt finansiert i bank, men det viste seg å ikke være mulig. Den sikkerheten vi kan stille er kontraktene vi har med spillerne. Dette er noe bankene ikke er vant til, og med et kortsiktig lån i potten er jeg ikke like overrasket om Bergh-Jacobsen over at bankene ikke var kjempeinteresserte. Det hjelper nok heller ikke at Stabæk går med kjempeunderskudd hver år eks. spillersalg. Da står vi igjen med aksjonærlån som løsning. Å kalle dette for nye finansielle instrumenter og gråmarkedet er feil. Aksjonærlån er en helt vanlig måte å finansiere en virksomhet på, særlig når det er et kortsiktig behov som i dette tilfellet. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 226 Del Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 10 minutter siden skrev Ace: Dette er forsøkt finansiert i bank, men det viste seg å ikke være mulig. Den sikkerheten vi kan stille er kontraktene vi har med spillerne. Dette er noe bankene ikke er vant til, og med et kortsiktig lån i potten er jeg ikke like overrasket om Bergh-Jacobsen over at bankene ikke var kjempeinteresserte. Det hjelper nok heller ikke at Stabæk går med kjempeunderskudd hver år eks. spillersalg. Da står vi igjen med aksjonærlån som løsning. Å kalle dette for nye finansielle instrumenter og gråmarkedet er feil. Aksjonærlån er en helt vanlig måte å finansiere en virksomhet på, særlig når det er et kortsiktig behov som i dette tilfellet. Kall det hva du vil. Vi henvender oss til eksisterende aksjonærer, styremedlemmer i klubben og andre nærstående av oss, som kan tenke seg å låne penger inn på en basis som skal være attraktiv for begge parter. Det skal ikke være gi-bort-penger eller noen julenisser. Det skal være en kommersiell fasilitet, vi kaller det «En Blaa låneramme». Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 693 Del Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2 minutter siden skrev Nr14: Kall det hva du vil. Jeg kaller det for aksjonærlån siden det er det det er. Du indikerer at det er lyssky virksomhet, noe som enten betyr at du ikke vet hva du snakker om eller prøver å mistenkeliggjøre folk som bidrar til å løse en vanskelig situasjon for Stabæk. Andre Stabæk-folk er også invitert til å bidra denne gangen da det er et ønske om flere investorer. Å vinkle det som noe negativt er for meg uforståelig. Dersom ingen vil benytte denne muligheten stiller ASet med hele lånebeløpet. Hva er egentlig problemet her? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 646 Del Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 4 minutter siden skrev Ace: Jeg kaller det for aksjonærlån siden det er det det er. Du indikerer at det er lyssky virksomhet, noe som enten betyr at du ikke vet hva du snakker om eller prøver å mistenkeliggjøre folk som bidrar til å løse en vanskelig situasjon for Stabæk. Andre Stabæk-folk er også invitert til å bidra denne gangen da det er et ønske om flere investorer. Å vinkle det som noe negativt er for meg uforståelig. Dersom ingen vil benytte denne muligheten stiller ASet med hele lånebeløpet. Hva er egentlig problemet her? Tiltredes 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå