gegras 543 Del Skrevet i går, 19:00 Del Skrevet i går, 19:00 Også den slemme😃😃overskriften tirsdag kveld rett etter kampen Høydramatisk da Nicolai (32) sendte Stabæk ett skritt nærmere Ullevaal 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 878 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 19:46 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 19:46 51 minutter siden skrev Ace: Nei, det gjør de ikke. Det mangler ikke på muligheter til å være kritisk til Stabæk og ofte er det berettiget. Det de får kritikk for er at de leter etter negative innganger også til de positive sakene. Det er i utgangspunktet veldig bra av en Obos-klubb å nå kvarten i cupen og noe en lokalavis definitivt burde glede seg over. Likevel fokuserer de altså på tilskuertallet. For meg er det åpenbart at Budstikka leter etter grunner til å skrive dritt om Stabæk. Hadde vi vunnet og fylt stadion hadde sikkert overskriften vært "Rasmus (23) målløs i fotballkamp". Tilskuertallet kan sammenlignes med valgresultater for politiske partier. Hvorfor stemmer så få på oss, når vi leverer så mye god politikk? Jeg er glad for at noen bryr seg i det hele tatt. Hvis det hadde fantes noe som heter Følelses-o-meter, så hadde det virket som dette på meg: - Stabæk vinner over Mjøndalen = +2 (selvfølgelig) - Stabæk taper mot Mjøndalen = -6 (for noe drit) - Stabæk vinner over Real Madrid = +30 (et mirakel) - Stabæk taper mot Real Madrid= -1 (som forventet) På et tidspunkt (2022) gikk man bananas fordi vi tapte mot Stjørdals blink i Stjørdal. Nå forventes det at en god supporter og lokalavisen jubler når vi slår Mjøndalen. Fortsetter det slik vil Følelses-o-meteret etterhvert utvikle seg til (tror jeg): - Stabæk vinner over Mjøndalen = +1 (who cares) - Stabæk taper mot Mjøndalen = -1 (who cares) 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 790 Del Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 10 timer siden skrev mbh: Tilskuertallet kan sammenlignes med valgresultater for politiske partier. Hvorfor stemmer så få på oss, når vi leverer så mye god politikk? Jeg er glad for at noen bryr seg i det hele tatt. Hvis det hadde fantes noe som heter Følelses-o-meter, så hadde det virket som dette på meg: Jeg vet ikke om du misforstår meg med vilje eller om jeg ikke klarer å gjøre meg selv forstått. Jeg har ikke noe imot at Budstikka skriver om sviktende billettsalg eller andre kritiske ting. Tvert imot. Jeg kritiserer de for å bruke også de gode nyhetene til å skrive noe negativt. Å nå kvartfinalen er en god nyhet, selv om du mener at det bare skulle mangle. Tilskuertall og interesse som tema er kjempeinteressant, men da som snitt og i et større bilde. En sak om dette burde ikke knyttet seg til én enkeltkamp. Hadde jeg vært journalist hadde jeg ventet til vi feks hadde spilt halvparten av hjemmekampene. Det ville jeg sammenlignet med tidligere år, vist til trender og forsøkt å forklare det. Intervjuet klubben om hva de tenker, hvordan de jobber, spurte supporterne, vanlige tilskuere og "mann på gata" hva de tenker osv. Du kan godt tipse dine kontakter i Budstikka hvis de mot formodning skulle ønske å skrive noe lesverdig om Stabæk. At det var få tilskuere på én enkelt cupkamp og at Stian (42) håper det kommer flere neste gang er beyond uinteressant. Det forteller meg absolutt ingenting isolert sett. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 878 Del Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 21 minutter siden skrev Ace: Jeg vet ikke om du misforstår meg med vilje eller om jeg ikke klarer å gjøre meg selv forstått. Beklager! Jeg burde egentlig ikke sitert deg i det hele tatt. Jeg tok tak i dette med vinklingen på tilskuertall, som jeg mener er relevant, og som jeg forsøkte å komme med en forklaring på. Det er naturlig at folk ikke gidder å lese om Stabæk i avisen, når de ikke gidder å komme på kamp for å se Stabæk spille. Avisene gidder ikke skrive noe som ikke blir lest. Nå skaper i det minste det de skriver litt engasjement på forumet:) God kampdag! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 282 Del Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 14 timer siden skrev mbh: Tilskuertallet kan sammenlignes med valgresultater for politiske partier. Hvorfor stemmer så få på oss, når vi leverer så mye god politikk? Jeg er glad for at noen bryr seg i det hele tatt. Hvis det hadde fantes noe som heter Følelses-o-meter, så hadde det virket som dette på meg: - Stabæk vinner over Mjøndalen = +2 (selvfølgelig) - Stabæk taper mot Mjøndalen = -6 (for noe drit) - Stabæk vinner over Real Madrid = +30 (et mirakel) - Stabæk taper mot Real Madrid= -1 (som forventet) På et tidspunkt (2022) gikk man bananas fordi vi tapte mot Stjørdals blink i Stjørdal. Nå forventes det at en god supporter og lokalavisen jubler når vi slår Mjøndalen. Fortsetter det slik vil Følelses-o-meteret etterhvert utvikle seg til (tror jeg): - Stabæk vinner over Mjøndalen = +1 (who cares) - Stabæk taper mot Mjøndalen = -1 (who cares) Likegyldighet kalles det. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 707 Del Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden På 23.5.2025 den 8.23 skrev elaang: Senest for noen dager siden fikk jeg høre viavia fra en Budstikka journalist at Stabæksakene har veldig få klikk, og vesentlig mindre enn det f.eks Frisk Asker har. Synes du det er merkelig? Det er jo ganske stor forskjell på hvordan Budstikka selv framstiller saker om Stabæk, kontra Frisk Asker og de andre klubbene i Asker og Bærum. På et eller annet tidspunkt skjedde det noe som gikk ut over måten de omtalte Stabæk Fotball på. Det var svært få artikler med positiv vinkling, og det var svært mange artikler der Nikki og hylekoret fikk uttale seg om det ene eller andre. Hvem er det som gidder å lese om dette dag inn og dag ut. Budstikka må få fram det de engang hadde, der lesten var at skjer det noe på Nadderud stadion, Sandvika stadion, Føyka, osv. så skal de være der og skrive om saken, og ikke alltid dra med utenforliggende ting som f.eks "Nye Nadderud" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 878 Del Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Stakkars Budstikka! Denne blir vond å vri til noe positivt. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 707 Del Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 5 minutter siden skrev mbh: Stakkars Budstikka! Denne blir vond å vri til noe positivt. Trenger ikke skrive noe annet enn sannheten, og droppe alt annet. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 707 Del Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Husker jeg leste et innlegg om dette med gule drakter på forumet, men ikke hvem som la det inn. Mulig Even Lübeck har en profil her selv? Sport, Fotball | Snart to år har gått. Men heller ikke lørdag klarte Stabæk å bryte den spesielle forbannelsen Sakset fra Budstikkas artikkel, skrevet av Even Lübeck, om at det hviler en forbannelse over Stabæk. Denne spesielle forbannelsen er nemlig at Stabæk sliter voldsomt mot lag med gule drakter (!), ifølge en post på Stabæk Support sitt forum. Budstikka har sjekket opp i dette – og det stemmer. For etter at Stabæk slo Lillestrøm 1-0, 8. oktober 2023, har det ikke sett like lyst ut: 5. november samme år ble det 0–4 for Bodø/Glimt. I 2024: 3–3 mot Moss, 4–5 for Egersund, 3–4 for Start, 0–0 mot Raufoss, 1–4 for Moss, 1–2 for Raufoss, 2–3 for Start og 1–2 for Egersund. I 2025 – 0–3 for Lillestrøm, 2–4 for Moss og nå 0–1 for Raufoss. Litt tilfeldig er det nok, men uansett – på de elleve kampene har det blitt to uavgjorte og ti tap, med en målforskjell på 17–35. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå