@ringo 23 564 Del Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 47 minutter siden skrev M-A-N: Risky å gå så tydelig inn for å ri inn 1-0 Absolutt, og så må vi evne å komme tilbake etter at vi gjør en slik tabbe som Danso gjorde i dag. Jeg ville nok vært ok fornøyd med 1 poeng på bortebane i forkant av denne kampen, men slik vi spiller 1, omgang så bør vi ha med oss 3 poeng her. Den skjøre psyken vår er en seig nøtt å knekke.... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 629 Del Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Jeg er ikke helt der som mange andre her inne Jeg liker ikke kritikk av enkeltspillere og mener at det nesten aldri gir bedre resultater i seg selv å sparke en trener. Wålemark har imidlertid fått tilgang på flere spillere som burde være forsterkninger, uten at det ser ut til hjelpe. Det er alvorlig. Etter kampen mot Lillestrøm da mange her inne sa at LSK var så bra, trodde jeg litt på unnskyldningen. I kveld spilte Skeid jevnt med dem. Det er påstått at JW til Stabæk var et resultat av en svært grundig prosess Jeg kan ikke helt forstå det, men har hørt at BB var veldig dyr og at JW var et spare alternativ i et år man må betale 2 trenere. Jeg er ikke for å sparke JW, men mener vi trenger ny sportssjef med vide fullmakter til å rydde opp. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 230 Del Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 4 minutter siden skrev @ringo: Absolutt, og så må vi evne å komme tilbake etter at vi gjør en slik tabbe som Danso gjorde i dag. Jeg ville nok vært ok fornøyd med 1 poeng på bortebane i forkant av denne kampen, men slik vi spiller 1, omgang så bør vi ha med oss 3 poeng her. Den skjøre psyken vår er en seig nøtt å knekke.... Hvor lang tid skal en trener bruke på å kurere skjør psyke? På et eller annet tidspunkt må treneren selv ta ansvar for situasjonen. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 650 Del Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 4 minutter siden skrev InaB: Jeg er ikke helt der som mange andre her inne Jeg liker ikke kritikk av enkeltspillere og mener at det nesten aldri gir bedre resultater i seg selv å sparke en trener. Wålemark har imidlertid fått tilgang på flere spillere som burde være forsterkninger, uten at det ser ut til hjelpe. Det er alvorlig. Etter kampen mot Lillestrøm da mange her inne sa at LSK var så bra, trodde jeg litt på unnskyldningen. I kveld spilte Skeid jevnt med dem. Det er påstått at JW til Stabæk var et resultat av en svært grundig prosess Jeg kan ikke helt forstå det, men har hørt at BB var veldig dyr og at JW var et spare alternativ i et år man må betale 2 trenere. Jeg er ikke for å sparke JW, men mener vi trenger ny sportssjef med vide fullmakter til å rydde opp. Nåværende sportssjef har ikke en eneste fullmakt alene. Her skal alle avgjørelser tas: Klubben skal etablere et sportslig utvalg («SU») bestående av Klubbens sportsdirektør, daglig leder samt styreleder som klubbens representanter og Selskapets styreleder samt ett styremedlem som selskapets representanter. SU skal treffe enhver avgjørelse av sportslig art knyttet til lagene og enhver avgjørelse av sportslig art knyttet til spilleres forpliktelser og rettigheter overfor klubben som følge av spillerkontrakt med klubben, herunder spørsmål om spillerens klubbskifte. SU treffer avgjørelse med simpelt flertall og er beslutningsdyktig når minst 2 medlemmer fra Klubben og et medlem fra Selskapet møter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 706 Del Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 6 minutter siden skrev InaB: LSK var så bra, trodde jeg litt på unnskyldningen. I kveld spilte Skeid jevnt med dem. Dette blir som å påstå at Glimt ikke er så gode fordi de tapte mot Aalesund i dag. LSK kan spille en bra kamp mot oss selv om de spilte en dårlig kamp mot Skeid. Kampen mot Skeid var for øvrig ikke jevn. At LSK har et nivå som langt overgår de andre lagene i Obos virker helt åpenbart så langt. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 139 Del Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 42 minutter siden skrev InaB: Jeg er ikke helt der som mange andre her inne Jeg liker ikke kritikk av enkeltspillere og mener at det nesten aldri gir bedre resultater i seg selv å sparke en trener. Wålemark har imidlertid fått tilgang på flere spillere som burde være forsterkninger, uten at det ser ut til hjelpe. Det er alvorlig. Etter kampen mot Lillestrøm da mange her inne sa at LSK var så bra, trodde jeg litt på unnskyldningen. I kveld spilte Skeid jevnt med dem. Det er påstått at JW til Stabæk var et resultat av en svært grundig prosess Jeg kan ikke helt forstå det, men har hørt at BB var veldig dyr og at JW var et spare alternativ i et år man må betale 2 trenere. Jeg er ikke for å sparke JW, men mener vi trenger ny sportssjef med vide fullmakter til å rydde opp. Om det er tilfelle, så ville jeg heller beholdt Bob, så kunne lønna til JW spart oss for den siste millionen vi må låne. Jeg tviler på om BB hadde gjort det dårligere, med mindre han er rammet av samme som Ingo, noe jeg virkelig ikke håper. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Elias 338 Del Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Bob fikk ihvertfall til et veldig underholdende angrepsspill (litt på bekostning av forsvar selvfølgelig), men når det satt var det gøy å se på! Det vi har levert i år er nitrist offensivt, klarer så vidt å score 2 mål mot bunnlag som Skeid og Åsane... og vi ser egentlig bare bedre ut defensivt fordi vi legger oss bakpå og har en forsvarssjef i Nielsen! Men jeg vil ikke si at vi er noe særlig bedre defensivt, mye rot og tull, lite organisering til tider. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 930 Del Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 6 timer siden skrev Elias: Bob fikk ihvertfall til et veldig underholdende angrepsspill (litt på bekostning av forsvar selvfølgelig), men når det satt var det gøy å se på! Dette gjelder vel noen kamper på våren. Kan ikke huske mye underholdende spill etter den førsteomgangen mot Egersund i starten av juni🤔 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 629 Del Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden 7 hours ago, Ace said: Dette blir som å påstå at Glimt ikke er så gode fordi de tapte mot Aalesund i dag. LSK kan spille en bra kamp mot oss selv om de spilte en dårlig kamp mot Skeid. Kampen mot Skeid var for øvrig ikke jevn. At LSK har et nivå som langt overgår de andre lagene i Obos virker helt åpenbart så langt. Vel, du kan pakke det inn i flotte ord, men realiteten er at Lillestrøm kjørte over oss fullstendig og at bunnlaget Skeid gjennom taktikk og innsats tok poeng mot Lillestrøm. Jeg synes de som ivret mest for å sparke BB, bør være ærlige på at verken Riise eller JW har fått det til å løsne for oss spille eller resultatmessig. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 266 Del Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Et etter kampen intervju på klubbsiden må til! Finstad prøver i Stikka dog 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 564 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12 timer siden Kongeinnlegg! Del Skrevet 12 timer siden 1 time siden skrev InaB: Jeg synes de som ivret mest for å sparke BB, bør være ærlige på at verken Riise eller JW har fått det til å løsne for oss spille eller resultatmessig. Vi som kjenner litt til innsiden av den garderoben har vært alt for snille i kritikken av BB… Så er ikke Bradley alene om å ha skakkjørt garderoben - han hadde 2 forgjengere med tilsvarende autoritær og akterutseilt lederstil i Bohinen og Lille «Napoleon» Kjønø med sine fancy PowerPoint slides og hissige gemytt. Deretter det sinnsyke overgangsvinduet etter opprykket med Bohinen. Det svakeste noensinne? Lucca vs Metcalfe er et grelt eksempel og symbol på utfordringene i spillerlogistikken ikke bare da, men også siden. Vi henter spillere på navn og cv ikke nødvendigvis på rett kvalitet. Så Wålemark da - Stabæk ønsket og med rette mener jeg - en lun leder med moderne Skandinavisk lederstil. Mer kjærlighet en pisk. Utfordringen er kanskje at Wålemark er for trygg og lite inspirerende. Han er en stabilisator ikke en som på kort sikt gir et løft. Forsiktig, lavt konfliktnivå, spiller med lav risiko. Det er riktig retning mener jeg, men folk må være mye mer tålmodige og så må vi heve kvaliteten i spillerlogistikken. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Abel 714 Del Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden JW har hatt 18 kamper nå til å utvikle laget, stusselige greier og tilbakegang 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 564 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11 timer siden Kongeinnlegg! Del Skrevet 11 timer siden 12 minutter siden skrev Abel: JW har hatt 18 kamper nå til å utvikle laget, stusselige greier og tilbakegang Det er ingenting - Knutsen brukte halvannen sesong på å få fart på Glimt. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Abel 714 Del Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 25 minutter siden skrev @ringo: Det er ingenting - Knutsen brukte halvannen sesong på å få fart på Glimt. Var det på nivå nedre halvdel av OBOS ligaen?😊 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 802 Del Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Jeg blir litt skeptisk til trangen til å hele tiden skylde på det som har vært, samtidig som man skal beskytte det som er. Tiden vil vise, men foreløpig kan det virke som "er" nokså raskt vil bli "var" også denne gangen. I mellomtiden nyter jeg en bedre hotellfrokost på Flesland, etter å ha smakt på de lunkne pølsene på Åsane Arena. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 4 155 Del Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Vi snitter på nesten 3 utskiftninger i laguttak fra kamp til kamp. Jeg har ikke tålmodig til å regne på de andre lagene, men jeg vil tippe det er nærme det høyeste snittet i ligaen. Altfor lite kontinuitet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 564 Del Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 31 minutter siden skrev mbh: Jeg blir litt skeptisk til trangen til å hele tiden skylde på det som har vært, samtidig som man skal beskytte det som er. Tiden vil vise, men foreløpig kan det virke som "er" nokså raskt vil bli "var" også denne gangen. I mellomtiden nyter jeg en bedre hotellfrokost på Flesland, etter å ha smakt på de lunkne pølsene på Åsane Arena. Det handler ikke om å plasser skyld, men å forklare. Uten historie stirrer vi inn i nåtiden med hukommelse som en gullfisk. God Frokost - eller vel overstått? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 802 Del Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 46 minutter siden skrev @ringo: Det handler ikke om å plasser skyld, men å forklare. Uten historie stirrer vi inn i nåtiden med hukommelse som en gullfisk. God Frokost - eller vel overstått? Jeg forstår det, men lurer samtidig på hvor lang tid laget må gå i terapi etter tidligere trenere. Når blir nå ansvarlig for nå. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 564 Del Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Akkurat nå skrev mbh: Jeg forstår det, men lurer samtidig på hvor lang tid laget må gå i terapi etter tidligere trenere. Når blir nå ansvarlig for nå. Godt spørsmål, det ser vi når spillerne slutter å bli redde for å gi fra seg en ledelse, og når de klarer å snu kamper til seier etter å ha havnet under i målprotokollen. Men oppe i all kritikken, vi slipper altså kun inn mål i går etter en personlig feil fra en spiller som er i grenseland til selvmål... Uten det så hadde vi vunnet og vært a poeng med 3. plassen. Så kan vi alle være enige i at vi skulle ønske vi hadde et litt mer fremoverrettet spill - men vi må starte med å tette igjen. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 266 Del Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 26 minutter siden skrev mbh: Jeg forstår det, men lurer samtidig på hvor lang tid laget må gå i terapi etter tidligere trenere. Når blir nå ansvarlig for nå. Vil si nye spillere som ikke har hatt befatning med tidligere trenere også slukner fort i dette systemet. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 471 Del Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Kan også legge til at mange av spillerne tydeligvis har klart å prestere godt på landslag selv da klubblaget slet. Hvis en landslagstrener klarer å være terapeut i løpet av noen dager burde det være mulig å "reparere" i løpet av et halvår. Eller vi kan se på det mostatt vei... Det ser ut som det har klart å sette seg en slags sannhet om at Bob var en blanding av Gjert Ingebrigtsen og navnebroren fra Bagdad. Noen som husker høsten 2023? Om jeg husker det riktig var spillerne møkka lei av å bli tvunget inn i låste rammer under Bohinen. Da klarte vi å "omprogrammere" dem raskt. Og nå er det liksom umulig å rette opp hva Bob har gjort med dem? (Og hva var det egentlig han gjorde med dem, annet enn å stille krav?) 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 564 Del Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 32 minutter siden skrev arni: Vil si nye spillere som ikke har hatt befatning med tidligere trenere også slukner fort i dette systemet. Det var dette med hvilke spillere vi rekruterer da... Finner vi de rette typene, med den rette mentaliteten, eller ser vi på hvilke "kjente" navn som tilfeldigvis er tilgjengelig....??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 802 Del Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 25 minutter siden skrev odd: blanding av Gjert Ingebrigtsen og navnebroren fra Bagdad. Du mener Gjert Hussein? 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 4 057 Del Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 🤣🤣🤣 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 629 Del Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 9 hours ago, @ringo said: Vi som kjenner litt til innsiden av den garderoben har vært alt for snille i kritikken av BB… Så er ikke Bradley alene om å ha skakkjørt garderoben - han hadde 2 forgjengere med tilsvarende autoritær og akterutseilt lederstil i Bohinen og Lille «Napoleon» Kjønø med sine fancy PowerPoint slides og hissige gemytt. Deretter det sinnsyke overgangsvinduet etter opprykket med Bohinen. Det svakeste noensinne? Lucca vs Metcalfe er et grelt eksempel og symbol på utfordringene i spillerlogistikken ikke bare da, men også siden. Vi henter spillere på navn og cv ikke nødvendigvis på rett kvalitet. Så Wålemark da - Stabæk ønsket og med rette mener jeg - en lun leder med moderne Skandinavisk lederstil. Mer kjærlighet en pisk. Utfordringen er kanskje at Wålemark er for trygg og lite inspirerende. Han er en stabilisator ikke en som på kort sikt gir et løft. Forsiktig, lavt konfliktnivå, spiller med lav risiko. Det er riktig retning mener jeg, men folk må være mye mer tålmodige og så må vi heve kvaliteten i spillerlogistikken. Dette med å få garderoben mot seg virker litt merkelig på meg. Er det slik at en gjeng unge gutter (noen av dem vel skoleelever) skal bestemme hvordan Stabæk skal spille og forutsettes å vite mer om fotball enn fks BB som har trent USAs landslag? Det er populært for politikere for tida å si at lærerne må være sjefer i klasserommet. Det må gjelde trenere også - de må være sjef i garderoben. Da Drillo startet med landslaget forteller en landslagsspiller som jeg senere ble kjent med at garderoben var kjempe kritisk og nesten nektet å spille hans defensive system. Det var imidlertid aldri spørsmål om hvem som bestemte og Norge kom til mesterskap. Under Solbakken er det i følge han selv og NFFs Klaveness en vanvittig flott stemning, uten at Norge er kommet til mesterskap på årevis. Hvis vi går et skritt videre, så melder spørsmålet seg - mener du at garderoben (som tydeligvis "vant") er ansvarlig for at vi nå sliter omtrent som i fjor? Jeg synes ellers det er mye selvmotsigelse her inne. Har notert meg at mange av dem som var kjappe i avtrekkeren og ville sparke BB tidlig, idag mener JW må få tid. Forøvrig mener jeg fortsatt ikke at Wålemark skal sparkes - bare så det er klart. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 802 Del Skrevet 42 minutter siden Del Skrevet 42 minutter siden 30 minutter siden skrev InaB: Jeg synes ellers det er mye selvmotsigelse her inne. Har notert meg at mange av dem som var kjappe i avtrekkeren og ville sparke BB tidlig, idag mener JW må få tid. Jeg mistenker at noen på forumet er litt investert i denne ansettelsen. Uansett, så er jeg enig med dem som mener at enda en ny trener ikke vil løse noe som helst. Hvem i klubben er det som har stått for prosessen med å ansette Wålemark? Jeg har lest at det var Finstad og daglig leder, men vet ikke om det stemmer? Men, om det stemmer - hvilke forutsetninger har disse for å velge trener? Om det var noen andre: hvilke forutsetninger har disse for å gjøre en slik ansettelse? Jeg har lest at "det er gjort en grundig prosess" denne gangen. Det er implisitt en kritikk mot tidligere ansettelser. Da har man et ekstra stort ansvar for resultatet, og burde kunne svare på om vi nå er på planlagt kurs (hvis man tør å stikke frem hodet). I motsatt fall er det ingen grunn til å gi de samme (enda?) et nytt forsøk. Ingen er gode til alt. Istedet for å sparke enda en trener, må vi heller satse på å (tvangs)utvikle hans svake sider. Så får vi håpe at han lærer litt raskere enn resten av organisasjonen. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 266 Del Skrevet 28 minutter siden Del Skrevet 28 minutter siden 12 minutter siden skrev mbh: Jeg mistenker at noen på forumet er litt investert i denne ansettelsen. Uansett, så er jeg enig med dem som mener at enda en ny trener ikke vil løse noe som helst. Hvem i klubben er det som har stått for prosessen med å ansette Wålemark? Jeg har lest at det var Finstad og daglig leder, men vet ikke om det stemmer? Men, om det stemmer - hvilke forutsetninger har disse for å velge trener? Om det var noen andre: hvilke forutsetninger har disse for å gjøre en slik ansettelse? Jeg har lest at "det er gjort en grundig prosess" denne gangen. Det er implisitt en kritikk mot tidligere ansettelser. Da har man et ekstra stort ansvar for resultatet, og burde kunne svare på om vi nå er på planlagt kurs (hvis man tør å stikke frem hodet). I motsatt fall er det ingen grunn til å gi de samme (enda?) et nytt forsøk. Ingen er gode til alt. Istedet for å sparke enda en trener, må vi heller satse på å (tvangs)utvikle hans svake sider. Så får vi håpe at han lærer litt raskere enn resten av organisasjonen. Her er to i trioen som valgte JW, den siste i gruppa var Wangberg https://www.stabak.no/nyheter/nytt-trenerteam-pa-plass-jorgen-walemark-ny-hovedtrenerhttps://www.stabak.no/nyheter/nytt-trenerteam-pa-plass-jorgen-walemark-ny-hovedtrener 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 564 Del Skrevet 19 minutter siden Del Skrevet 19 minutter siden 1 time siden skrev InaB: Dette med å få garderoben mot seg virker litt merkelig på meg. Er det slik at en gjeng unge gutter (noen av dem vel skoleelever) skal bestemme hvordan Stabæk skal spille og forutsettes å vite mer om fotball enn fks BB som har trent USAs landslag? Det er populært for politikere for tida å si at lærerne må være sjefer i klasserommet. Det må gjelde trenere også - de må være sjef i garderoben. Da Drillo startet med landslaget forteller en landslagsspiller som jeg senere ble kjent med at garderoben var kjempe kritisk og nesten nektet å spille hans defensive system. Det var imidlertid aldri spørsmål om hvem som bestemte og Norge kom til mesterskap. Under Solbakken er det i følge han selv og NFFs Klaveness en vanvittig flott stemning, uten at Norge er kommet til mesterskap på årevis. Hvis vi går et skritt videre, så melder spørsmålet seg - mener du at garderoben (som tydeligvis "vant") er ansvarlig for at vi nå sliter omtrent som i fjor? Jeg synes ellers det er mye selvmotsigelse her inne. Har notert meg at mange av dem som var kjappe i avtrekkeren og ville sparke BB tidlig, idag mener JW må få tid. Forøvrig mener jeg fortsatt ikke at Wålemark skal sparkes - bare så det er klart. Det handler sjeldent om hva slags fotballfilosofi eller spillestil man har. Men om hva slags menneske og leder man er - hvordan man behandlet medarbeidere og kollegaer. Om man er inspirerende og pedagogisk eller en god gammaldags kødd! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå