@ringo 23 499 Del Skrevet 12. Desember 2024 Del Skrevet 12. Desember 2024 Utfordringen er at man egentlig ikke vet hvordan det ville gått med de klubbene som sparket treneren, hadde de valgt å behodlt treneren. Man kan si noe om de klubbene som velger å stå med treneren. Spørsmålet blir da er det noe som skiller de klubbene som velger å stå med treneren sin fra de som velger å sparke? Hva var f.eks. forventningene før sesongen? Jeg vil tro at Moesgard ikke ville fått sparken i Kåffa selv om de hadde rykket rett ned igjen. Men hadde f.eks. Viking, Brann eller Molde forvillet seg ned i nedrykksstriden så ville treneren sittet mye løsere - særlig Moe som fikk fyken for å "kun" levere en 5. plass. Det hadde vært interessant å sett selve forskningrapporten og dataunderlaget for å se om de har problematisert rundt slike potensielle skjevheter. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 843 Del Skrevet 12. Desember 2024 Del Skrevet 12. Desember 2024 Treningene og forberedelsene våre til kamper må hakket opp, samtidig så må det defensive spillet vårt jobbes VELDIG mye med. Var bare VIF som scoret mer enn oss i Obos. Samtidig er det bare håpløse Sandnes Ulf som har sluppet inn mer. Nest best fremover i banen, nest dårligst bakover. Mister ballen for lett i egen bane halvdel (hei Roberts) og store avstander mellom midtbane og forsvar, det ble ofte lett å sett oss i kontrings fella. Laget hang i sammen i store deler av kampene våre. Har en jobb å gjøre Jörgen Wålemark, men med en sikkelig pre-season så kan det allerede se ganske bra ut til seriestart. Jeg er også litt på det toget hvor jeg mener at vi har gode nok spiller, men trenger en sikkelig Matic type på stopper plassen og kanskje ny bedre keeper. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 623 Del Skrevet 15. Desember 2024 Del Skrevet 15. Desember 2024 På 12.12.2024 den 10.32 skrev stbS: Treningene og forberedelsene våre til kamper må hakket opp, samtidig så må det defensive spillet vårt jobbes VELDIG mye med. Var bare VIF som scoret mer enn oss i Obos. Samtidig er det bare håpløse Sandnes Ulf som har sluppet inn mer. Nest best fremover i banen, nest dårligst bakover. Mister ballen for lett i egen bane halvdel (hei Roberts) og store avstander mellom midtbane og forsvar, det ble ofte lett å sett oss i kontrings fella. Laget hang i sammen i store deler av kampene våre. Har en jobb å gjøre Jörgen Wålemark, men med en sikkelig pre-season så kan det allerede se ganske bra ut til seriestart. Jeg er også litt på det toget hvor jeg mener at vi har gode nok spiller, men trenger en sikkelig Matic type på stopper plassen og kanskje ny bedre keeper. Edit: Selvik er ikke ledig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 773 Del Skrevet søndag kl. 20:53 Del Skrevet søndag kl. 20:53 Hvem vil og kan ta over dette synkende skipet? Vi er ikke lenger er eliteserielag som har rykket ned. Vi er et middels obos lag på en god dag. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 895 Del Skrevet søndag kl. 21:00 Del Skrevet søndag kl. 21:00 6 minutter siden skrev fyR: Hvem vil og kan ta over dette synkende skipet? Vi er ikke lenger er eliteserielag som har rykket ned. Vi er et middels obos lag på en god dag. Det er vi. Men til info så har vi nettopp ansatt en ny trener. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 773 Del Skrevet søndag kl. 21:49 Del Skrevet søndag kl. 21:49 47 minutter siden skrev M-A-N: Det er vi. Men til info så har vi nettopp ansatt en ny trener. Som har levert null nada niks. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 895 Kongeinnlegg! Del Skrevet mandag kl. 04:15 Kongeinnlegg! Del Skrevet mandag kl. 04:15 6 timer siden skrev fyR: Som har levert null nada niks. Det vet vi ikke ennå. Det eneste vi vet er at et av klubbens problemer har vært alle trenersparkingene. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 476 Del Skrevet mandag kl. 14:57 Del Skrevet mandag kl. 14:57 10 timer siden skrev M-A-N: Det vet vi ikke ennå. Det eneste vi vet er at et av klubbens problemer har vært alle trenersparkingene. OG feil treneransettelser ref et eksempel Kjønø….. mangel på kontinuitet (faglig) ved ansettelsene har vært vårt største problem. Og derfor sparkes de hver sommer 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 419 Kongeinnlegg! Del Skrevet tirsdag kl. 20:10 Kongeinnlegg! Del Skrevet tirsdag kl. 20:10 Kanskje mangler det også mangel på realistiske forventninger? Hvis vi starter med Ordinas, Berg, Janne, Bohinen og Bob. De ble satt inn for å redde stumper. Alle leverte forbedringer ut sesongen. Kanskje litt flaks? Kanskje litt effekt av å være ny? Av at laget ble undervurdert? Hvem vet. Så kom det en ny sesong. Vi forventet at med samme forutsetninger som før, burde den nye treneren gjøre alt så meget bedre. Da det var tilbake til normalen så vi igjen på treneren… Jeg synes dette blir ekstremt tydelig akkurat nå. Da Bob kom inn i 2023 begynte vi å tro at plassen kunne reddes. Da vi gikk inn i 2024 gjorde jeg selv en grusom feilvurdering av troppen. Jeg trodde at med laget som så ut som (under middels) eliteserienivå etter at Bob overtok ville kunne surfe Obos. I tillegg fikk vi jo inn nøkkelspillere som Opseth og Ellegaard. Alle kan lese første side av tråden til Thomas Roberts for å se hva vi trodde om han. Så gikk det nedover. Med en gjeng tenåringer røyk vindt av kvalikplassen også. Hvor er vi nå? Troppen er i forhold til i fjor kraftig forbedret. Likevel sitter innser vi plutselig at kvalik ikke er noen selvfølge. Så hvorfor sparket vi Bob? Vi kan snakke om manglende struktur defensivt, men vi hadde utvikling offensivt (fy skam, starte med å fokusere på angrep, da!) og veldig utvikling på individnivå hos de unge. Bob røyk på grunn av resultater. Men var det resultatene eller forventningene som var feil? Jeg ville gjerne sett at Ordinas fikk mer tid. Janne var jeg lei av, men åpner for at jeg var for utålmodig. Kanskje har vi ikke gjort så mange feilansettelser. Kanskje vi har gjort mange feilsparkinger? 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 732 Del Skrevet tirsdag kl. 20:54 Del Skrevet tirsdag kl. 20:54 Mulig du har rett, @odd. Utfordringen er at vi ikke blir informert om den eventuelle planen, og da blir det litt vanskelig å vurdere om vi er på rett vei iht planen. I og med at klubben sparker trenere an mas, virker det som klubben enten ikke har en plan i utgangspunktet, eller at planen(e) ikke blir fulgt. Jeg mistenker at det er hva Kåre Ingebrigtsen kalte noe sånt som "finn på noe gøy med ballen", men på trenernivå (få til noe spektakulært med dette laget). Man kan jo også klart se at vi ikke har noe som er i nærheten av å ligne på et klart grunnspill, men at vi lener oss på at enkeltspillere skal finne på noe spektakulært. I og med at tiden med Alanzinho er forbi, må skuffelsen komme. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 239 Del Skrevet tirsdag kl. 20:59 Del Skrevet tirsdag kl. 20:59 Heldigvis har Finstad fått fortsette som sportssjef selv med litt svake resultater som nedrykk og miss av kvalik i OBOS… 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jonni 41 Del Skrevet tirsdag kl. 21:17 Del Skrevet tirsdag kl. 21:17 16 minutter siden skrev arni: Heldigvis har Finstad fått fortsette som sportssjef selv med litt svake resultater som nedrykk og miss av kvalik i OBOS… Her må det vel snart være noen voksne på jobb og innse at han ikke er rette mannen i en slik stilling? 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 239 Del Skrevet tirsdag kl. 21:20 Del Skrevet tirsdag kl. 21:20 2 minutter siden skrev jonni: Her må det vel snart være noen voksne på jobb og innse at han ikke er rette mannen i en slik stilling? Sunde lite handlekraftig og Benkow litt ny? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 623 Del Skrevet tirsdag kl. 23:11 Del Skrevet tirsdag kl. 23:11 1 time siden skrev arni: Sunde lite handlekraftig og Benkow litt ny? Thomas Berntsen er ledig, som Sportssjef... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå