Gå til innhold

På Bånn, Hva Gjør Vi Nå?


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Taktikken feila noe voldsomt! Ingen har nevnt forsterkninger i forsvaret, selv etter vinterens kamper. Prøv å få med Aalbu, han sa mye bra på ABTV etter Tromsø-kampen om utrygghet etc.

 

Vi får møte opp alle på S2 matchen imorgen og tøkke tel!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det begynner vel å bli på tide at noe skjer på topp snart. Vi har mer enn nok sjanser til å avgjøre kampen i dag. Dessverre klarer verken Finstad eller Sand å dytte ballen i mål. Sjansene er enorme og effektiviteten er det motsatte. Registrerer at vi har scoret 6 mål i år. Forsvar har scoret 1, midtbane 4 og angrep 1. Det er rett og slett for dårlig.

Så kan man vel begynne å lure på hva man skal gjøre.

Vi får satse på at Veigar snart blir frisk, men jeg tror liksom ikke det er nok. Regner med at Gaute tar ut de beste spissene til hver kamp og da må vel regne med at verken Eirik eller Branimir duger. – Sitter her og ser på Vålerenga – Viking nå og må vel innrømme at jeg liker tanken på å flytte Tom opp på spiss plass, alla det Enga har gjort med Dos Santos. Tom har innsatsvilje – presisjon og styrke. Viktige elementer, i tillegg tørr han prøve, og han har selvtillit.

 

Mitt forslag er derfor Finstad på benk, Wowoah på venstre midtbane og Tom opp sammen med Peter på topp.

 

Er jeg desperat nå eller ???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Frekt forslag Markus, og faen ikke så dumt. Tom gjorde tilsvarende mål i fjor høst mot Rosenborg husker jeg, kjemper seg helt inn i boksen!

 

Og Finstad har vel snart fått sin siste sjanse nå eller?? Er virkelig spissene våre på 2'laget så ræva at de ikke fortjener sjansen nå, så fortjener vi heller ikke å være en eliteserie lag.

 

Men selv med Henry på topp idag hadde det hjulpet lite når den totalt tiltaksløse backrekka slipper inn 5 mål på hjemmebane. Hvor mange av årets baklengsmål har kommet på direkte forsvarstabber nå??

Sorry Markus, vet du "elsker", men han har vært en blek kopi av seg selv i år. Har gutten stagnert?!? Ser jo ut som han har blitt bitt av Holter-syndromet sånn som han klarerer ballen rett i beina på motstanderen om dagen. I.A. er den eneste som slipper unna med stå karakter, ikke fordi han nødvendigvis alltid leverer kvalitet, men gir i hvertfall 100% i hver kamp.

 

Og når skal Samuel starte?? Faen mannen slo flere innlegg inn i boksen på 25 min enn Stenvoll gjorde på 65! Men desverre er jo boksen til motstanderen ingenmannsland for Stabæks spissene. De vaser rundt ved motsatt side av 5'ern, mens krem innleggene til Sammi hagler. Hadde vi nappet Odds store kupp Billy Ocean hadde Sammi hatt 2 målgivende hver kamp minst!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prata litt med (----) som fortalte at det var taktikken at kantene skulle stå høyt og at feilen som ble gjort var at forsvaret ikke (turte) stå høyt nok. (dette var kortversjonen)

 

Vi så alle hvordan det gikk, og jeg hadde aldri turt å spille med forsvarsrekka så høyt mot landets raskeste angrep (Glimt)

 

Jeg synes det offensive fungerer brukbart - vi varierer oppspillene, produserer sjanser og scorer 2 mål av kantspillerne som skal ha honnør for å avslutte selv. Bakover var det ikke bra. Det virker som om Tommy uten Martin ikke fungerer helt. Samtidig har SuperMads så gode offensive kvaliteter at jeg synes han burde få en litt friere rolle.

 

Her er mitt forslag - vi går nå over til 4-2-3-1:

 

JK

MS-MK-AM-CH

Tommy-PS

SO-MJ-SW

IAO

 

Mulig Tom vil fungere bedre defensivt med Tommy enn Peter. Men det er de 3 jeg synes løser den defensive midtbanerollen best, slik jeg har sett dem. Med Inge på topp får vi en skikkelig kriger som også vinner luftduellene, slik at Sammy og Stian kan slå høye innlegg. Peter får fri rolle når vi har ballen slik at han også skal inn i boksen.

 

Noe MÅ gjøres nå. Se på Karadas, han spilte også stopper, men er nå rendyrka som spiss. Jeg tror IA har mye av de samme talentene, og vil profittere mye på sin stoppererfaring. Han sier selv at han godt kunne tenke å prøve seg i en spissrolle. Veigar er langt unna a-laget ennå, visstnok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Tja si det... Jeg skal ihvertfall på Stabæk2 kamp i dag for å vise at jeg bryr meg om klubben og står med den i tykt og tynt...

 

Hva gjør vi nå?

Spillet i vinter og vår har ikke hatt den sedvanlige kvaliteten. Forsvaret har vært preget av personlige feil og angrepet har manglet rytme og sting. Det burde vel ha vært tatt tak i det før? Det som skuffer mest er tafattheten når det butter imot... Det er kanskje ikke så rart, vi har jo bare trent på å tape i vinter...

 

Men det er ingen krise! Det er 21 kamper og 63 poeng igjen å spille om. I forhold til målsettinga om 45 poeng så kan vi tape 18 poeng til eller 6 kamper om du vil. Det er ikke noen overhengende fare for å drite seg ut! Vi har tid til å slappe av og komme tilbake på det rette sporet, ok så blir det kanskje en mellomsesong da ikke medaljer og greier. Men vi kan kvalifisere oss til gruppespillet i UEFA cupen og det skjer ikke før til høsten så vi har masser av tid til å bli gode!

 

Det gjelder å fokusere på å arbeidsoppgavene, gjøre vi de riktig så vil resten komme sigende av seg selv. Vi vet at vi kan, men det har vært så lenge siden ting har trillet vår vei at vi kanskje har glemt det...

 

Så får Gaute tenke på om han skal fortsette å gi spillerene tillitt slik at de begynner å prestere igjen, eller om tiden er moden for noen utskiftinger. Vi har mange unggutter som sikkert brenner etter å få en sjanse i A-laget.

 

Jeg tror det kommer til å bli bra tilslutt!!!

 

Kom igjen Stabæk!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror kanskje ikke jeg ville gjort så mye med formasjonen.. Jeg ville tatt ut Muri, Skjønsberg som back og IA på Muris plass. Inn med Hauger for Stenersen. Inn med Poljac eller en eller annen for Finstad. At man greier å stille til kamp uten en eneste spiss på benken er da ganske utrolig. Veigar er skadet, det kan da ikke være tilfelle for både Branimir og Markegård?

 

Finstad må ut, dersom man fortsetter å ikke ta med spissalternativer på benken vil jeg foreslå Wowoah inn på venstre, Tom over på høyre, og Ohr opp. Finstad har en eneste kvalitet, hurtighet i bakrommet. Den kvaliteten har Ohr også. I tillegg til at skuddene hans er noe hvassere enn Finstads.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Vi trenger litt mer defensiv trygghet. Vi har slitt med personlige feil i foravaret i hele år. Når det gjøres slike feil bakerst så skaper det utrygghet fremover på banen. Spillerene på topp blir redd for å gjøre feil og ting knyter seg... Når vi i tillegg havner bakpå så skal man likesom stå frem og avgjøre selv og da blir det enda værre...

 

Det gutta trenger en et par sessjoner med Willy Raillo eller noe lignende!! Gjerne ono on one også!

 

Når det gjelder spiller endringer/spille stils endring, så tror jeg vi skal sette fokus på det defensive. Sørge for at vi ikke trenger å være redd for å slippe inn billige baklengs og satse på at selvtillitten sprer seg fremover som en følger av at det er trygt og godt bakover...

 

Utfordringen er at vi mangler litt alternativer... Hva med å spille med 3 midtstoppere en stund??? Jeg synes Jörgensen var god mot sogndal, men at han har blitt liggende for lavt i de resterende kampene. Ohr varierer mellom det glimrende og det helt anonyme, kanskje han hadde hatt godt av litt hvile???

 

F.eks. en 3-4-1-2 formasjon som vi har brukt med hell mot LSK noen ganger.... Feks

 

Jon i buret.

IA, Mike og Muri bakerst.

Morten/Tom på høyre kant, Christian/Tom på venstre.

Hauger/Tom og Steners/Clausen sentralt på midten

Jörgensen/Sand/Poljac som offensiv midtbane.

Veigar//Sand/Samir sammen med Finsi/Ohr/Sammy på topp...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et annet moment (-----) trakk fram når jeg stilte spørsmål ved at de samme 11 (ca) har starta i alle 5 kamper var:

 

Site 2. lags kamp mot Tollnes fikk "de nest beste" sjansen til å vise seg fram. De tapte 2-6.

 

Jeg forstår at det ikke vrimler av gode alternativer på den bakgrunnen. Men jeg tror vi har et par (hvertfall Sammy) som nå spiller 2. lags fotball og som ikke legger 100% i det, men trår til når det virkelig gjelder.

 

Strengt tatt synes jeg vel omtrent hvem som helst kan byttes ut i startellevern uten at vedkommende kan klage på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. Selv om vi kanskje ikke har matchvinnere på benken er endringer ihvertfall et viktig signal å gi, om ikke annet. Dersom et dårlig 2. lagsresultat blir en hvilepute for enkelte er vi ute å kjøre. Men det er vi vel egentlig uansett når jeg tenker etter.

 

Regner med at Stabæks analyser av kampen(e) også avslører at påfallende mange baklengs kommer på lengste stolpe, på Holters back-side. Har påpekt at Holter begynner å bli for gammel og treg mange ganger, men han har alltid vist at jeg har tatt feil. Gjør gjerne det mot Lyn også Christian.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm, jeg er faktisk ikke helt sikker på hvor problemet ligger. Men jeg synes Stenersen sliter for mye med å holde midtbanen samlet, og i går fikk BG altfor mye rom. Tror Peter kunne løst den rollen bedre til tider, han er kvikkere og større arbeidskapasitet. Trygghet på sentral midtbane er alfa og omega, det er jo her ballen er mest.

 

Midtforsvaret er ustødig om dagen, Muri er usikker og sliter fortsatt med svak pasningsfot. Dessuten er han for veik i nærkampene, han har jo tross alt en stor kropp å bruke. Jeg synes generelt at backene våre er for lite spillende, og på sikt så bør det være et satsningsområdet. Neste venstreback må ha mer hurtighet og bedre grunnteknikk.

 

Jeg mener at det nærmest er en skandale at Finstad spiller i første 11ern. Han presterer rett og slett ikke, så enkelt er det. Det verste er jo at han i grunnen ikke kan stort bedre.

 

Gutta må skjerpe seg, og begynne å spille kule. Gjør enkle valg, og ikke rote bakover.

 

Fint. Takk. Hei.

 

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig det er vansklig å vite hvor problemet ligger, men mye ligger vel i topplokket.

Jeg fatter ikke at Finstad kan få lov til åspille90 min.

Dårligere spill av en spiss skal man lete lenge etter.

Men til det største problemet:alle vet at Bodø Glimts styrke ligger i Berg som styrer midtbanen og 3 lynraske spisser. Når da Gaute spiller med Holter og Tom som begge har sin store svakhet i akkurat farten må man skjønne at det byr på problemer.

Vi har to lynhurtige kantspillere og Samuel blir satt på benken.

Det er en stor taktisk blunder fra Gaute.

Men glem nå denne kampen og jobb på videre, vi har et bra lag som trenger litt selvtillit. Den kommer mot Lyn på Ulevåll!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvorfor ikke spille 4-1-4-1, med tom på topp, sammy og ohr på kantene og steners som bindeledd mellom forsvaret og midtbanen? sentral midtbane er Peter og Mads....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis du ser på tabellen, er ikke den mer usannsynlig enn den virkelige tabellen, spør du meg. Men vi har tross alt bare spilt 5 serierunder og har bare så vidt startet. De beste lagene bruker tradisjonelt litt tid på å komme i gang.

 

Jeg regner med at Gaute har gitt gutta masse kjeft, og at vi feier over Lyn på søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hey-hey. Jeg har fått ny tittel: Tar ikke hintet om å redusere antall innlegg.

 

Vel, jeg kan godt ta hintet. Men hvordan reduserer man antall innlegg? Kan man slette de eldste?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er en ting jeg lurer på.

Har vi innbyttere for å holde linjemann med selskap ?

Gaute bytter faen meg ALDRI inn spillere før det er alt for seint. Og hva i helvete er vitsen med å la dem varme opp i 70-75 minutter før de kommer innpå. Mot Tromsø startet de løpinga etter ca 5 min. Etter 70 minutter kom Sammy innpå med "friske" bein.

 

Mot BG var ikke forsvaret bra, men vi har jo en midtbane som ikke ser egne begrensninger. Når Tom og Tommy har mistet ballen 10 ganger hver hadde det jo ikke skadet å spille litt enklere i noen minutter. Man må ikke prøve på tunnel når man åpenbart ikke har dagen.

Og Thomas-Peter skremmer ingen hittil i sesongen

 

Jon

Morten IA Kjøle xxx

Mads Peter Martin xxx

Veigar Sammy

 

Vi trenger en venstreside, men tror vi må bruke Sammy på topp (han var spiss før)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

På Bånn, Hva Gjør Vi Nå?
×
×
  • Opprett ny...