Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2 timer siden skrev @ringo:

Kan kanskje være en ide å puste litt med magan nå kanskje???

Det er mye igjen av sesongen

Ja det ulmer så smått med røyk fra litt glo, får håpe det slukkes før det skikkelig brenner på dass…igjen. Føler bensikanna så farlig nær allerede;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 29.4.2025 den 12.09 skrev Pompel:

Ja det ulmer så smått med røyk fra litt glo, får håpe det slukkes før det skikkelig brenner på dass…igjen. Føler bensikanna så farlig nær allerede;)

Syretesten, må ut av bunnstriden i dag for å få litt ro

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste forskjellen på denne og Moss-kampen er 3 poeng. 
Grusomt kjedelig og stillestående offensivt. Nok en gang forsvinner vår desidert beste spiller i det oppbyggende spillet ute på kanten. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang en rar start 11er, fortsetter med Olderheim på kant selv om det er krystallklart at han er ingen kant! Nielsen benket til fordel for Pedersen og Onsrud-Isaksen på midten stusser jeg også over... Sliteseier mot Skeid, og vanskelig å se en klar spilleplan. Blir ikke klok på Wålemark sine valg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns ikke Onsrud og Isaksen sammen på midten nødvendigvis er noen dårlig idé så lenge de er ment som de to balanserende, som i dag, mens tredjemann får en mer offensiv rolle. Om utgangspunktet er at de to holder igjen så har dessuten begge, særlig Isaksen, boks-til-boks egenskaper og kan være gode til å fylle på i boks i bølge to eller tre om kampbildet tilsier det. Jeg syns en sånn oppstilling blir noe ganske annet enn å sette et anker bak de to som indreløpere. Men om det er Kostadinov som bør spille foran dem er en annen sak. Jeg ville nok tenkt at det var mer naturlig å plassere Olderheim, Hammy eller Dahlby der.

Om de skal være mer typ indreløpere på hver sin side av et anker så ville jeg kanskje heller plassert Andresen der. Som back har han i hvert fall ikke fungert så langt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som om vi snudde V’en på slutten av 2 omgang - tror det er en god idé. Vi får tetter avstand med spissen - noe som er viktig om vi f.eks. skal/må spille med Opseth på topp - som er mindre bevegelig enn Diabate, men bedre til å skjerme ball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andresen var vel nevnt som et alternativ på midten da alle andre var skadet i fjor? Når det er sagt synes jeg både han og Riise kom greit fra det i dag.

På midtbanen sliter jeg med å se hva Onsrud bidrar med. Blir veldig mye av det samme som Christensen i fjor: Muskler som ikke gir mye effekt. Isaksen har jeg mer tro på, men han må brukes riktig. @Nøfyse trekker frem "boks-til-boks". Dette er en stor, stor svakhet i dagens tropp. (Skriver "tropp" i betydningen av de spillerne vi kan bruke per nå. Matic viste at han kan være en sånn spiller i fjor, og Wendt kunne også som indreløper ha tatt den jobben.)

Det var mer et klønete mottak enn en bevisst handling som gjorde at Isaksen fikk en assist i dag. Hovedgrunnen var imidlertid at han var akkurat der. Det mangler ikke på spillere som har bøttet inn mål fra indreløperposisjon uten snev av verken teknikk eller skuddben, de har bare vært flinke til å løpe seg i riktig posison. På dagens mål var det en kontring, men dette gjelder også i etablert spill. En indreløper som plutselig må håndteres av forsvarsleddet kan skape noe sekunders kaos og usikkerhet hos motstanderen. Som enten er nok til at vi kan spille på indreløperen, eller at feks Diabate får litt mer rom enn han burde hatt.

I kampen i dag tenkte jeg på en statistikk som kunne vært interessant:

Hvor mange "spillersekunder" har vi i motstanderens 16-meter i løpet av kampen? For statistikkens skyld teller vi bare når vi har ballen, og bare når ballen er i spill. Jeg mistenker at vi er veldig, veldig svake på det å få dyttet spillere frem foran målet til motstanderen. Og uten å være der er det vanskelig å score..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev @ringo:

Pedersen inn er egentlig en god ting - var bra i dag igjen og bare en veldig god redning unna å score et mål.

Joda, men jeg tror Nielsen også hadde klart seg bra mot Skeid. Har vært imponert over det jeg har sett av Nielsen så langt, vært en skikkelig bauta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 minutter siden skrev odd:

@Nøfyse trekker frem "boks-til-boks". Dette er en stor, stor svakhet i dagens tropp. 

Kostadinov har det meste som skal til for å bli en virkelig god boks-til-boks-spiller, og på sitt beste er han det allerede, men jeg syns han har vært langt unna toppnivået sitt i år. Han var svak gjennom hele sesongoppkjøringen og ble nesten bare verre da serien startet.

20 minutter siden skrev odd:

Hvor mange "spillersekunder" har vi i motstanderens 16-meter i løpet av kampen? For statistikkens skyld teller vi bare når vi har ballen, og bare når ballen er i spill. Jeg mistenker at vi er veldig, veldig svake på det å få dyttet spillere frem foran målet til motstanderen. Og uten å være der er det vanskelig å score..

Det har nok også å gjøre med hvilke spillere som har blitt foretrukket på topp. Spiten, Olderheim, Diabaté og Ellegaard er ikke de beste i stallen når det kommer til relasjonelle ferdigheter. Det blir mye soloshow på topp. Med Dahlby og/eller Geelmuyden kunne kanskje akkurat den biten sett litt annerledes ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 minutter siden skrev Nøfyse:

Det har nok også å gjøre med hvilke spillere som har blitt foretrukket på topp. Spiten, Olderheim, Diabaté og Ellegaard er ikke de beste i stallen når det kommer til relasjonelle ferdigheter. Det blir mye soloshow på topp. Med Dahlby og/eller Geelmuyden kunne kanskje akkurat den biten sett litt annerledes ut.

Diabate har skuffet meg i det siste. Han ser ut til å ha gitt opp å være spydspiss og begynt å involvere seg mer defensivt. Vi så litt det samme Ohi da det var tunge perioder. 9ern må bare stå i det og ligge der oppe!

Olderheim og Spiten (sistnevnte har jo knapt spilt, så vanskelig å skylde på han..) har i hvert fall egenskapen at de søker inn med ball i beina. Så mistenker jeg at Olderheim har fått i oppgave ligge der ute for evt å kunne motta ball. Men ja, vi trenger intiativer uten ball fra kantene også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 minutter siden skrev odd:

Andresen var vel nevnt som et alternativ på midten da alle andre var skadet i fjor? Når det er sagt synes jeg både han og Riise kom greit fra det i dag.

På midtbanen sliter jeg med å se hva Onsrud bidrar med. Blir veldig mye av det samme som Christensen i fjor: Muskler som ikke gir mye effekt. Isaksen har jeg mer tro på, men han må brukes riktig. @Nøfyse trekker frem "boks-til-boks". Dette er en stor, stor svakhet i dagens tropp. (Skriver "tropp" i betydningen av de spillerne vi kan bruke per nå. Matic viste at han kan være en sånn spiller i fjor, og Wendt kunne også som indreløper ha tatt den jobben.)

Det var mer et klønete mottak enn en bevisst handling som gjorde at Isaksen fikk en assist i dag. Hovedgrunnen var imidlertid at han var akkurat der. Det mangler ikke på spillere som har bøttet inn mål fra indreløperposisjon uten snev av verken teknikk eller skuddben, de har bare vært flinke til å løpe seg i riktig posison. På dagens mål var det en kontring, men dette gjelder også i etablert spill. En indreløper som plutselig må håndteres av forsvarsleddet kan skape noe sekunders kaos og usikkerhet hos motstanderen. Som enten er nok til at vi kan spille på indreløperen, eller at feks Diabate får litt mer rom enn han burde hatt.

I kampen i dag tenkte jeg på en statistikk som kunne vært interessant:

Uten sammenligning forørvig er jeg redd dagens midtbanespillere blir veldig «McFred» under Solskjær. Vil helst ha inn en som tar de korte pasningene og har en ro i kroppen ved siden av en som løper sokkene av seg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

53 minutter siden skrev odd:

Dette gjelder vel Stabæk i mange generasjoner bakover! Alltid vært et pussig trekk ved laget. Vi stoler på at få spillere skal ordne opp i angrep, og å «fylle på i boksen» har nok aldri vært et veldig kjent begrep på Nadderud🤷‍♂️

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Elias:

Joda, men jeg tror Nielsen også hadde klart seg bra mot Skeid. Har vært imponert over det jeg har sett av Nielsen så langt, vært en skikkelig bauta.

Helt sikkert - men Pedersen bør spille. Nå er neppe Næss klar til match alt på Onsdag - så da tipper jeg vi får se de 2 danske drenge spille sammen i midtforsvaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En refleksjon under kampen i dag; er vår akilleshæl rett og slett at troppen består av for få gode pasningsspillere? Vi har en del tekniske spillere og noen med fysiske fortrinn, men det er slurvete og dårlige  pasninger og spillere som ikke oppfatter rom og muligheter kjapt nok som gang på gang ødelegger. Ta en spiller som Kay med mange gode egenskaper, men han slår veldig sjelden geniale pasninger og han bommer ofte på enkle pasninger. I dag kunne han spilt høyrekanten vår rett i gjennom på kontring men slo pasningen upresset høyt og over sidelinja. 

De offensive sliter med det samme, og generelt med relasjonelle ferdigheter. 

Vi har Næss som er god på lengre diagonale pasninger og Danso er helt overlegen i vår tropp på den type ferdigheter. Men ellers er det veldig svakt. Dette er selvsagt en treners oppgave å utvikle, men veldig mye av dette er også en svakhet hos enkeltspillerne. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har et poeng. Nå har jo Hammy en god pasningsfot og men sliter med å se han spille fast per dags dato. Få Olderheim inn i 10ern og involver han mer så får vi enda mer kreativitet og geniale pasninger  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det som heter relasjonelle ferdigheter på pent.

Danso er nevnt den andre vi har er Geelmuyden. Opseth har vel noe av det samme, mens Diabate, Spiten og Olderheim er ganske blottet for det. Derfor mener jeg at å starte med de tre sammen kanskje ikke er verdens beste idé.

Men vi mangler helt klart den der midtbanespilleren som tar taktpinnen og styrer tempo og spill i kampen og før noen nevner Danso - nei han er alt for svak defensivt - vi KAN ikke starte med han i 6er rollen igjen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 timer siden skrev @ringo:

Men vi mangler helt klart den der midtbanespilleren som tar taktpinnen og styrer tempo og spill i kampen og før noen nevner Danso - nei han er alt for svak defensivt - vi KAN ikke starte med han i 6er rollen igjen. 

Helt klart. Håper Matic er løsningen her. 🤞🤞🤞

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 hours ago, Kaizer Alphonse said:

Ble ikke vi enige i høst, om at Matic er løsningen på alle våre problemer? 

Skal han være trener også 🙃 ??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev InaB:

Skal han være trener også 🙃 ??

Null stress joggedress, han fikser alt fra daglig leder til keeper på knøttelag.

Mulig jeg har i overkant høye forventninger til Matic, men han var ille god de få minuttene han var på banen i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 4.5.2025 den 23.07 skrev M-A-N:

En refleksjon under kampen i dag; er vår akilleshæl rett og slett at troppen består av for få gode pasningsspillere? Vi har en del tekniske spillere og noen med fysiske fortrinn, men det er slurvete og dårlige  pasninger og spillere som ikke oppfatter rom og muligheter kjapt nok som gang på gang ødelegger. Ta en spiller som Kay med mange gode egenskaper, men han slår veldig sjelden geniale pasninger og han bommer ofte på enkle pasninger. I dag kunne han spilt høyrekanten vår rett i gjennom på kontring men slo pasningen upresset høyt og over sidelinja. 

De offensive sliter med det samme, og generelt med relasjonelle ferdigheter. 

Vi har Næss som er god på lengre diagonale pasninger og Danso er helt overlegen i vår tropp på den type ferdigheter. Men ellers er det veldig svakt. Dette er selvsagt en treners oppgave å utvikle, men veldig mye av dette er også en svakhet hos enkeltspillerne. 

Gleder meg til Karsten Ekorness er tilbake, i så måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jörgen Wålemark
  • Opprett ny...