Mike 1 563 Del Skrevet lørdag kl. 16:23 Del Skrevet lørdag kl. 16:23 31 minutter siden skrev Pompel: Viktig at trenerteamet bidrar med tenningsnivået spesielt til unggutta …men skjønner frustrasjonen. Altså ref. til mangel på tenningsnivå ellers i troppen av de som skal fremstå som ledere og forbilder…dessverre fortjent straff. Men kan skje når kollektivet og lederne ikke er i balansen og samstemte troppmessig. Idiotisk å dra inn trenerteamet og alt annet piss i dette. Dette er et frustrert barn som driter seg noe så innmari ut, og blir straffa for det. Helt fortjent og nødvendig straff 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 13 164 Del Skrevet lørdag kl. 16:29 Del Skrevet lørdag kl. 16:29 Klubben mener straffen er for streng og vil ankes. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torjus 633 Del Skrevet lørdag kl. 16:31 Del Skrevet lørdag kl. 16:31 Og der ble det offisielt obos 2026 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 411 Del Skrevet lørdag kl. 16:32 Del Skrevet lørdag kl. 16:32 Jeg synes kanskje straffen snarere er mild - men vet ikke hva regelverket tillater av sanksjoner? 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 749 Del Skrevet lørdag kl. 16:33 Del Skrevet lørdag kl. 16:33 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SAU 3 600 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 16:33 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 16:33 2 minutter siden skrev Torjus: Og der ble det offisielt obos 2026 Nei 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 441 Del Skrevet lørdag kl. 16:38 Del Skrevet lørdag kl. 16:38 18 minutter siden skrev Mike: Idiotisk å dra inn trenerteamet og alt annet piss i dette. Dette er et frustrert barn som driter seg noe så innmari ut, og blir straffa for det. Helt fortjent og nødvendig straff Helt enig !!!! Men vi som klubb har et ansvaret å lære de unge å oppføre seg og styre temperamentet sitt !!! Ja, han dret seg ut. Flere lederskikkelser vil unngå slik oppførsel. #læringsprosess #forbilder Man når de ikke tar sitt ansvar så gjør en tenåring som en tenåring…dessverre gikk det forlangt nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 230 Del Skrevet lørdag kl. 16:40 Del Skrevet lørdag kl. 16:40 Mange måter å takle motgang på, dette er en av de verste for fjorårets vidunderbarn 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 690 Del Skrevet lørdag kl. 16:42 Del Skrevet lørdag kl. 16:42 58 minutter siden skrev Sindre: At den er stygg og fullstendig unødvendig er det ingen tvil om, men sett opp mot f.eks Romeros gule mot B/G i Europaligaen som ikke ble omgjort av VAR er 5 kamper voldsomt… OK, etter å ha sett videoen i TV2-saken trekker jeg tilbake dette. Den var mye verre enn inntrykket jeg satt igjen med etter å ha sett kampen på TV. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gegras 477 Del Skrevet lørdag kl. 16:44 Del Skrevet lørdag kl. 16:44 11 minutter siden skrev Torjus: Og der ble det offisielt obos 2026 Etter Temu Jørgens 15 første kamper har vel det vært klart 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
manglerudgutt2507 875 Del Skrevet lørdag kl. 16:45 Del Skrevet lørdag kl. 16:45 3 timer siden skrev manglerudgutt2507: For dytten i ansiktet??? Tar tilbake denna. Åpenbart mye verre enn da jeg så den på TV. Spiten var forøvrig og så kamp i Asker, og satt et par meter bortenfor meg da jeg leste dette. Burde nesten spurt han om det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 441 Del Skrevet lørdag kl. 16:45 Del Skrevet lørdag kl. 16:45 5 minutter siden skrev arni: Mange måter å takle motgang på, dette er en av de verste for fjorårets vidunderbarn Jup, og hvem skal hjelpe han å takle motgang som prospiller….forledre eller arbeidsgiver ? kanskje begge ?🤷🏼♂️ 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 821 Del Skrevet lørdag kl. 17:04 Del Skrevet lørdag kl. 17:04 Må bare si ja takk til 5 kamper, litt små heldig det bare ble med det for å være ærlig. Den var grise stygg. Må ta stor lærdom av dette Spiten, du kan bedre enn dette. Slikt vil vi ikke se av noen Stabæk spillere.. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jonni 34 Del Skrevet lørdag kl. 18:01 Del Skrevet lørdag kl. 18:01 Var vel hans beste mulighet til å slippe å spille på dette nitrist laget? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 615 Del Skrevet lørdag kl. 18:05 Del Skrevet lørdag kl. 18:05 1 time siden skrev @ringo: Jeg synes kanskje straffen snarere er mild - men vet ikke hva regelverket tillater av sanksjoner? Hvis du (og andre) mener den er mild regner jeg med at dere mener praksis tilsier en strengere reaksjon. Hva konkret baseres dette på? Jeg kan ikke huske å ha sett straff på mer enn 3 kamper. Det er hvertfall ekstremt sjeldent. Strengeste straff etter regelverket er 6 kamper. (For helt spesielle tilfeller kan det gis mer, men i praksis er strafferammen 6.) De groveste og mest alvorlige tilfellene har en ramme fra 3-6 kamper. Ingen tvil om at dette er så stygt at det fort havner i den groveste kategorien, men at dette skal være 5 kamper synes jeg er veldig spesielt. Før jeg er med på det vil jeg se noe praksis fra tidligere som underbygger dette, noe klubben tydeligvis også mener. Umiddelbart ville jeg tenkt at dette er 3 kamper. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 411 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 18:17 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 18:17 1 time siden skrev Ace: Hvis du (og andre) mener den er mild regner jeg med at dere mener praksis tilsier en strengere reaksjon. Hva konkret baseres dette på? Jeg kan ikke huske å ha sett straff på mer enn 3 kamper. Det er hvertfall ekstremt sjeldent. Strengeste straff etter regelverket er 6 kamper. (For helt spesielle tilfeller kan det gis mer, men i praksis er strafferammen 6.) De groveste og mest alvorlige tilfellene har en ramme fra 3-6 kamper. Ingen tvil om at dette er så stygt at det fort havner i den groveste kategorien, men at dette skal være 5 kamper synes jeg er veldig spesielt. Før jeg er med på det vil jeg se noe praksis fra tidligere som underbygger dette, noe klubben tydeligvis også mener. Umiddelbart ville jeg tenkt at dette er 3 kamper. Nei, det jeg sier er at dette er såpass stygt og hører overhode ikke hjemme på en fotballbane at vi bare bør ta den straffen vi blir tildelt skolerett og ta lærdom av det. Jeg hadde ikke anket om jeg var Stabæk. 19 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 615 Del Skrevet lørdag kl. 18:24 Del Skrevet lørdag kl. 18:24 3 minutter siden skrev @ringo: vi bare bør ta den straffen Selvfølgelig skal vi ta straffen, men det skal være riktig straff. Dvs at den er i tråd med regelverket og praksis fra lignende tilfeller. Hvis praksis er 3 kamper og vi får 5 skal vi åpenbart anke. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 230 Del Skrevet lørdag kl. 18:30 Del Skrevet lørdag kl. 18:30 11 minutter siden skrev @ringo: Nei, det jeg sier er at dette er såpass stygt og overhode ikke hører hjemme på en fotballbane at vi bare bør ta den straffen vi blir tildelt skolerett og ta lærdom av det. Jeg hadde ikke anket om jeg var Stabæk. Enig, dårlig nok for omdømmet til klubben allerede og så anker Sunde🥲 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 368 Del Skrevet lørdag kl. 18:41 Del Skrevet lørdag kl. 18:41 Fortsatt håp for markedsverdien: https://www.facebook.com/share/v/1E9yWFKLXJ/?mibextid=wwXIfr Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 747 Del Skrevet lørdag kl. 19:55 Del Skrevet lørdag kl. 19:55 Fikk han gult kort i situasjonen? NFF har tidligere håndhevet at om en får gult kort, så kan de ikke gi lenger straff, da de alt har fått kort! Hadde kortet vært rødt eller ingen kort, har de stått fritt til å ilegge karantener og utestengelser! NFF må få ett tydelig regelverk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 188 Del Skrevet lørdag kl. 20:07 Del Skrevet lørdag kl. 20:07 Som jeg kommenterte under kampen så var denne stygg. Det er VELDIG bra at NFF slår ned på denne type handlinger. Her må læring finne sted da dette hører ingen sted hjemme på en fotballbane og heller ikke utenfor for den saks skyld. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 462 Del Skrevet lørdag kl. 20:12 Del Skrevet lørdag kl. 20:12 Tror vi skal chille på at dette påvirker markedsverdi. Er en 07 som var frustrert, shit happens og denne var stygg. Gjentar det seg har vi et alvorlig problem, men før den tid er det ok 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 188 Del Skrevet lørdag kl. 20:15 Del Skrevet lørdag kl. 20:15 3 timer siden skrev Tom Bruaset: Trist at klubben ikke skjønner alvoret, tar straffen og beklager oppførselen. Trodde vi var en klubb full av folk med media og omdømme kompetanse. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 230 Del Skrevet lørdag kl. 20:28 Del Skrevet lørdag kl. 20:28 Sunde sier det ikke var bevisst slag og ikke forsett? Yaw litt annerledes https://www.budstikka.no/oskar-17-fikk-straff-for-dette/s/5-55-1977118 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 188 Del Skrevet lørdag kl. 20:33 Del Skrevet lørdag kl. 20:33 3 minutter siden skrev arni: Sunde sier det ikke var bevisst slag og ikke forsett? Yaw litt annerledes https://www.budstikka.no/oskar-17-fikk-straff-for-dette/s/5-55-1977118 Umodne kommentarer av Finstad og Sunde. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 821 Del Skrevet lørdag kl. 20:57 Del Skrevet lørdag kl. 20:57 2 timer siden skrev @ringo: Nei, det jeg sier er at dette er såpass stygt og hører overhode ikke hjemme på en fotballbane at vi bare bør ta den straffen vi blir tildelt skolerett og ta lærdom av det. Jeg hadde ikke anket om jeg var Stabæk. Enig, godta straffen. Merkelig å anke. Skjønner vi vil støtte han, men andre måter å gjøre det på. Man får lite eller null sympati fra andre, så vi trenger ikke å lete etter det. En ung og meget talentfull spiller som trenger en alvorsprat og må ta stor lærdom av det. Har en fin karriere foran seg, men dette må du ikke bli kjent for. Kan plutselig bli flere kamper om NFF skal se nærmere på det. Best vi tar hånd om det internt, gir andre muligheten og lar det ligge. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 780 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 20:57 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 20:57 Uttalelsene til Finstad og Sunde er både pinlige og skremmende, med tanke på at dette er ledere som har ansvar for disiplin og kultur i klubben. Det går fint an å beskytte spiller uten å samtidig framstå som en fullstendig svidd vårløk i media, og signalisere at klubben står inne for så lav moral og så vanvittig dum oppførsel. Håper for guds skyld det reageres annerledes internt. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 4 147 Del Skrevet lørdag kl. 20:59 Del Skrevet lørdag kl. 20:59 25 minutter siden skrev Nr14: Umodne kommentarer av Finstad og Sunde. Fornærmer folks intelligens 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 368 Del Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Damned if you, damned if you don’t. Det noe med å stå sammen. Her er det en 17-åring som får Norges strengeste karantene. At man snakker ned «forbrytelsen» handler også om å støtte Spiten. Så er det også lov å mene at straffen er for streng, selv om man er enig i at hendelsen er alvorlig. Får du fartsbot som er dobbelt av hva andre får for samme farten, da blir du irritert? Uavhengig av om du mener boten skulle vært like høy for alle de andre også. (Bytt gjerne ut «fartsbot» med noe annet dersom du synes det blir for soft.) 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 583 Del Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden 9 timer siden skrev blaasoldat: Fikk han gult kort i situasjonen? NFF har tidligere håndhevet at om en får gult kort, så kan de ikke gi lenger straff, da de alt har fått kort! Hadde kortet vært rødt eller ingen kort, har de stått fritt til å ilegge karantener og utestengelser! NFF må få ett tydelig regelverk! Hadde dette skjedd utenfor stadion, der det ikke er snakk om verken farge på kort eller kort i det hele tatt, ville det blitt fengselsstraff i stedet. Etter det som skjedde i Moss, kan jeg ikke forstå at klubben skal anke. Etter det jeg kan se, er dette en villet handling, altså med forsett eller overlegg. Det var ikke "bare" en dytt i ansiktet som noen her inne nevner. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå