Gå til innhold

Anbefalte innlegg

31 minutter siden skrev Pompel:

Viktig at trenerteamet bidrar med tenningsnivået spesielt til unggutta …men skjønner frustrasjonen. Altså ref. til mangel på tenningsnivå ellers i troppen av de som skal fremstå som ledere og forbilder…dessverre fortjent straff. Men kan skje når kollektivet og lederne ikke er i balansen og samstemte troppmessig.

Idiotisk å dra inn trenerteamet og alt annet piss i dette. Dette er et frustrert barn som driter seg noe så innmari  ut, og blir straffa for det. Helt fortjent og nødvendig straff 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 minutter siden skrev Mike:

Idiotisk å dra inn trenerteamet og alt annet piss i dette. Dette er et frustrert barn som driter seg noe så innmari  ut, og blir straffa for det. Helt fortjent og nødvendig straff 

Helt enig !!!! Men vi som klubb har et ansvaret å lære de unge å oppføre seg og styre temperamentet sitt !!! Ja, han dret seg ut. Flere lederskikkelser vil unngå slik oppførsel.  #læringsprosess #forbilder Man når de ikke tar sitt ansvar så gjør en tenåring som en tenåring…dessverre gikk det forlangt nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

58 minutter siden skrev Sindre:

At den er stygg og fullstendig unødvendig er det ingen tvil om, men sett opp mot f.eks Romeros gule mot B/G i Europaligaen som ikke ble omgjort av VAR er 5 kamper voldsomt…

OK, etter å ha sett videoen i TV2-saken trekker jeg tilbake dette. Den var mye verre enn inntrykket jeg satt igjen med etter å ha sett kampen på TV.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev arni:

Mange måter å takle motgang på, dette er en av de verste for fjorårets vidunderbarn

Jup, og hvem skal hjelpe han å takle motgang som prospiller….forledre eller arbeidsgiver ? kanskje begge ?🤷🏼‍♂️

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si ja takk til 5 kamper, litt små heldig det bare ble med det for å være ærlig. Den var grise stygg. Må ta stor lærdom av dette Spiten, du kan bedre enn dette. Slikt vil vi ikke se av noen Stabæk spillere..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev @ringo:

Jeg synes kanskje straffen snarere er mild - men vet ikke hva regelverket tillater av sanksjoner?

Hvis du (og andre) mener den er mild regner jeg med at dere mener praksis tilsier en strengere reaksjon. Hva konkret baseres dette på? Jeg kan ikke huske å ha sett straff på mer enn 3 kamper. Det er hvertfall ekstremt sjeldent.

Strengeste straff etter regelverket er 6 kamper. (For helt spesielle tilfeller kan det gis mer, men i praksis er strafferammen 6.) De groveste og mest alvorlige tilfellene har en ramme fra 3-6 kamper. Ingen tvil om at dette er så stygt at det fort havner i den groveste kategorien, men at dette skal være 5 kamper synes jeg er veldig spesielt. Før jeg er med på det vil jeg se noe praksis fra tidligere som underbygger dette, noe klubben tydeligvis også mener. Umiddelbart ville jeg tenkt at dette er 3 kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev @ringo:

vi bare bør ta den straffen

Selvfølgelig skal vi ta straffen, men det skal være riktig straff. Dvs at den er i tråd med regelverket og praksis fra lignende tilfeller. Hvis praksis er 3 kamper og vi får 5 skal vi åpenbart anke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 minutter siden skrev @ringo:

Nei, det jeg sier er at dette er såpass stygt og overhode ikke hører hjemme på en fotballbane at vi bare bør ta den straffen vi blir tildelt skolerett og ta lærdom av det. Jeg hadde ikke anket om jeg var Stabæk.

Enig, dårlig nok for omdømmet til klubben allerede og så anker Sunde🥲

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk han gult kort i situasjonen?

NFF har tidligere håndhevet at om en får gult kort, så kan de ikke gi lenger straff, da de alt har fått kort! Hadde kortet vært rødt eller ingen kort, har de stått fritt til å ilegge karantener og utestengelser!

NFF må få ett tydelig regelverk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg kommenterte under kampen så var denne stygg. Det er VELDIG bra at NFF slår ned på denne type handlinger. Her må læring finne sted da dette hører ingen sted hjemme på en fotballbane og heller ikke utenfor for den saks skyld. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev Tom Bruaset:

IMG_1493.png

Trist at klubben ikke skjønner alvoret, tar straffen og beklager oppførselen. Trodde vi var en klubb full av folk med media og omdømme kompetanse. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev @ringo:

Nei, det jeg sier er at dette er såpass stygt og hører overhode ikke hjemme på en fotballbane at vi bare bør ta den straffen vi blir tildelt skolerett og ta lærdom av det. Jeg hadde ikke anket om jeg var Stabæk.

Enig, godta straffen. Merkelig å anke. Skjønner vi vil støtte han, men andre måter å gjøre det på. Man får lite eller null sympati fra andre, så vi trenger ikke å lete etter det. En ung og meget talentfull spiller som trenger en alvorsprat og må ta stor lærdom av det. Har en fin karriere foran seg, men dette må du ikke bli kjent for. 

Kan plutselig bli flere kamper om NFF skal se nærmere på det. Best vi tar hånd om det internt, gir andre muligheten og lar det ligge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damned if you, damned if you don’t.

Det noe med å stå sammen. Her er det en 17-åring som får Norges strengeste karantene. At man snakker ned «forbrytelsen» handler også om å støtte Spiten.

Så er det også lov å mene at straffen er for streng, selv om man er enig i at hendelsen er alvorlig. Får du fartsbot som er dobbelt av hva andre får for samme farten, da blir du irritert? Uavhengig av om du mener boten skulle vært like høy for alle de andre også. (Bytt gjerne ut «fartsbot» med noe annet dersom du synes det blir for soft.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 timer siden skrev blaasoldat:

Fikk han gult kort i situasjonen?

NFF har tidligere håndhevet at om en får gult kort, så kan de ikke gi lenger straff, da de alt har fått kort! Hadde kortet vært rødt eller ingen kort, har de stått fritt til å ilegge karantener og utestengelser!

NFF må få ett tydelig regelverk!

Hadde dette skjedd utenfor stadion, der det ikke er snakk om verken farge på kort eller kort i det hele tatt, ville det blitt fengselsstraff i stedet. Etter det som skjedde i Moss, kan jeg ikke forstå at klubben skal anke. Etter det jeg kan se, er dette en villet handling, altså med forsett eller overlegg. Det var ikke "bare" en dytt i ansiktet som noen her inne nevner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Oskar Spiten-Nysæter
  • Opprett ny...