fexter 5 220 Del Skrevet i går, 12:18 Del Skrevet i går, 12:18 Ble jo solgt på Kikkertsvingen podcasten, men etter første kamp var alt bare humbug fra mister Wålemark eller er det noe spillerne må ta skyld i? Hvert fall mye todelt der. Selv om Wålemark tar ut laget og formasjonene, slik som at Olderheim ble plassert som ving, kan spillerne gå i seg selv og ta oppgjør med enselv. Blir spennende å høre hva han sier på medlemsmøtet denne uken og hva som kommer ut av det. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 561 Del Skrevet i går, 12:24 Del Skrevet i går, 12:24 Jeg er, både her og på Twitter, ivrig på å ta Wåle på helt feil valg av roller i kampplanen. Allikevel må det jo sies at det er faktisk gutta på matta som spiller kampen. En spiss skal da vel klare å være noen meter til høyre og allikevel på et eller annet tidspunkt treffe mål. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 718 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 12:35 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 12:35 Det har vært en iboend skepsis til Wålemark her på forumet helt fra det ble annonsert, jeg skrev til Mehran etter podcasten med Wålemark "Jeg tror dere bare fikk dempet flammene, det ulmer fremdeles". Jeg hadde en snikende følelse at vi kunne gå på en ny smell mot Raufoss, og vipps var det fullt fyr i teltet igjen. Jeg tror det dette prosjektet trenger er mer tid - vi har blitt for vant til kjappe løsninger i Stabæk - enten det er svingdøra til IA eller de utallige trenerskiftene. Så lenge en trener ikke forpester stemningen i garderoben og korridorene og er vrien å jobbe med - så tror jeg vi trenger mer is i magen. Jeg tenker ledelsen nå bør fokusere på hvordan de kan støtte treneren vår, og så får noen ta en voksenprat med spillerne om hvordan man oppfører seg etter et tap. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Abel 765 Del Skrevet i går, 12:45 Del Skrevet i går, 12:45 Holdt egentlig å se på de 6 siste kampene til Bror Jørgen i Raufoss, for å se at han ikke evner å snu en negativ trend. Og det trengs for et lag som ligger på 11 plass i OBOS 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 900 Del Skrevet i går, 12:58 Del Skrevet i går, 12:58 Jeg begynte å jobbe med det vedlagte dokumentet da Bradley måtte gå. Planen er å dokumentere intervjuer med sentrale personer ifm en ansettelse av ny trener (f.eks. sportssjef/styreledere som forteller hvor bra dette skal bli), samt mottagelsen på forumet. For deretter å dokumentere hvordan det ser ut i tiden før personen blir idiotforklart, og fyker på hodet ut igjen. Ved den siste ansettelsen ble det f.eks. lagt mye vekt på å fortelle hvor grundig prosess vi hadde gjort denne gangen. Javel? Hva sier det om synet på de tidligere ansettelsene, og troen på at man vil lykkes bedre ved neste grundige prosess. Har ikke orket å oppdatere dokumentet etter at Riise kom, men listen kommer selvfølgelig til å bli lenger. Jeg er uansett lei av det ikke fokuseres litt mer på hvordan vi har blitt en spesialist på å omgjøre andres "gull" til vår gråstein. Jeg har ingen tro på at nok et trenerskifte vil fungere, når det garantert er noe annet som ikke stemmer. Jeg aner ikke hva dette "annet" er, men håper forklaringen blir noe annet enn hvem som har vært styreleder i klubben. Jeg tror det skyldes summen av alt vi ikke er gode på. Trenere i STB - fra start til slutt - utkast (1).pdf 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 5 220 Del Skrevet i går, 13:06 Del Skrevet i går, 13:06 4 minutter siden skrev mbh: Jeg begynte å jobbe med det vedlagte dokumentet da Bradley måtte gå. Planen er å dokumentere intervjuer med sentrale personer ifm en ansettelse av ny trener (f.eks. sportssjef/styreledere som forteller hvor bra dette skal bli), samt mottagelsen på forumet. For deretter å dokumentere hvordan det ser ut i tiden før personen blir idiotforklart, og fyker på hodet ut igjen. Ved den siste ansettelsen ble det f.eks. lagt mye vekt på å fortelle hvor grundig prosess vi hadde gjort denne gangen. Javel? Hva sier det om synet på de tidligere ansettelsene, og troen på at man vil lykkes bedre ved neste grundige prosess. Har ikke orket å oppdatere dokumentet etter at Riise kom, men listen kommer selvfølgelig til å bli lenger. Jeg er uansett lei av det ikke fokuseres litt mer på hvordan vi har blitt en spesialist på å omgjøre andres "gull" til vår gråstein. Jeg har ingen tro på at nok et trenerskifte vil fungere, når det garantert er noe annet som ikke stemmer. Jeg aner ikke hva dette "annet" er, men håper forklaringen blir noe annet enn hvem som har vært styreleder i klubben. Jeg tror det skyldes summen av alt vi ikke er gode på. Trenere i STB - fra start til slutt - utkast (1).pdf 182.34 kB · 1 download Dette er en bra samling av artikler i media eller på Stabak.no eller forumtråder. Jeg tror du er inne på noe med at det skyldes summen av alt vi ikke er gode på. Hvorfor klarer f.eks Bror Jørgen å levere i Raufoss og ikke hos oss liksom. Må være noe som er hos oss som gjør dette. Men å skifte trener nå er ikke riktig, bør heller se på folkene som ansetter trenere tror det ligger noe der. Denne listen bør absolutt noen i Kikkertsvingen analysere nøye i en podcast slik at vi som supportere kan få en fin gjennomgang av de ulike periodene. Gjerne trille terningene også. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 900 Del Skrevet i går, 13:13 Del Skrevet i går, 13:13 2 minutter siden skrev fexter: Dette er en bra samling av artikler i media eller på Stabak.no eller forumtråder. Jeg tror du er inne på noe med at det skyldes summen av alt vi ikke er gode på. Hvorfor klarer f.eks Bror Jørgen å levere i Raufoss og ikke hos oss liksom. Må være noe som er hos oss som gjør dette. Men å skifte trener nå er ikke riktig, bør heller se på folkene som ansetter trenere tror det ligger noe der. Denne listen bør absolutt noen i Kikkertsvingen analysere nøye i en podcast slik at vi som supportere kan få en fin gjennomgang av de ulike periodene. Gjerne trille terningene også. Man kan også lage en liste med intervjuene hvor sportslig leder forteller om spillersigneringer. Der er det 95% "opp som en ørn - ned som en spurv". Alle som er glade i IAO ville måttet revurdere forelskelsen. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gegras 566 Del Skrevet i går, 13:31 Del Skrevet i går, 13:31 17 minutter siden skrev mbh: Man kan også lage en liste med intervjuene hvor sportslig leder forteller om spillersigneringer. Der er det 95% "opp som en ørn - ned som en spurv". Alle som er glade i IAO ville måttet revurdere forelskelsen. Men Finstad er vel enda verre? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 293 Del Skrevet i går, 14:34 Del Skrevet i går, 14:34 2 timer siden skrev @ringo: Det har vært en iboend skepsis til Wålemark her på forumet helt fra det ble annonsert, jeg skrev til Mehran etter podcasten med Wålemark "Jeg tror dere bare fikk dempet flammene, det ulmer fremdeles". Jeg hadde en snikende følelse at vi kunne gå på en ny smell mot Raufoss, og vipps var det fullt fyr i teltet igjen. Jeg tror det dette prosjektet trenger er mer tid - vi har blitt for vant til kjappe løsninger i Stabæk - enten det er svingdøra til IA eller de utallige trenerskiftene. Så lenge en trener ikke forpester stemningen i garderoben og korridorene og er vrien å jobbe med - så tror jeg vi trenger mer is i magen. Jeg tenker ledelsen nå bør fokusere på hvordan de kan støtte treneren vår, og så får noen ta en voksenprat med spillerne om hvordan man oppfører seg etter et tap. Apati er det verste som kan skje for klubben nå på alle nivåer. Da fører det til likegyldighet og da kan vi risikere å få all mulig tid men ikke på nivået vi mener vi hører hjemme. Dette må ikke undervurderes. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 718 Del Skrevet i går, 15:06 Del Skrevet i går, 15:06 Apati er vel neppe et ord jeg vil bruke som en beskrivelse på kjernen av Stabæksupportere. Så er det klart at de aller fleste tilskuerne til en klubb til en viss grad er medgangssupportere, og de blir nok borte om laget over tid taper poeng mot klubber man forventer at Stabæk skal være bedre enn... Men det kan være du toucher innom noe på slutten der - "hvor vi mener vi hører hjemme". Det er mulig det hadde vært behov for en kalibrering av forventningene? Så vi opplever å slå nedenifra istede for å forsvare noe vi sansynligvis ikke er og ikke har vært på lang tid? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elvis 2 650 Del Skrevet i går, 15:52 Del Skrevet i går, 15:52 3 timer siden skrev @ringo: Det har vært en iboend skepsis til Wålemark her på forumet helt fra det ble annonsert, jeg skrev til Mehran etter podcasten med Wålemark "Jeg tror dere bare fikk dempet flammene, det ulmer fremdeles". Jeg hadde en snikende følelse at vi kunne gå på en ny smell mot Raufoss, og vipps var det fullt fyr i teltet igjen. Jeg tror det dette prosjektet trenger er mer tid - vi har blitt for vant til kjappe løsninger i Stabæk - enten det er svingdøra til IA eller de utallige trenerskiftene. Så lenge en trener ikke forpester stemningen i garderoben og korridorene og er vrien å jobbe med - så tror jeg vi trenger mer is i magen. Jeg tenker ledelsen nå bør fokusere på hvordan de kan støtte treneren vår, og så får noen ta en voksenprat med spillerne om hvordan man oppfører seg etter et tap. Jeg synes vi må forvente mer av en trener enn at han ikke forpester stemningen. Mange stiller spørsmål med hva filosofien er, hvorfor spillerne benyttes på åpenbart feil posisjoner og ser at vi slipper inn like mye enkle mål som ifjor... I tilegg har det offensive spillet forduftet. Kanskje man skal fortsette med dette ut sesongen, men så lenge man ikke ser forbedringer i spill dreier jo fotball seg om resultater...😏 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 718 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 16:56 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 16:56 Vi kan ikke fortsette å sparke trenere hver 6. måned - det er en grunn til at vi er der vi er. Nå har vi forsøkt det i en årrekke, og se hvor det har brakt oss. Noen ganger må man kvitte seg med en trener fordi det går på folks mentale helse løs, og slik kan vi ikke ha det på en arbeidsplass. Folk må ha lyst til å komme på jobb. Men det er neppe en issue nå - så hvorfor ikke prøve noe helt nytt - la en trener få tid på seg til å forme lag og spill? Det finnes dessverre ingen garantier i fotball, men noen ganger kan det lønne seg med tålmodighet - spør Bodø Glimt! 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Abel 765 Del Skrevet i går, 17:08 Del Skrevet i går, 17:08 21 kamper nå med mest tilbakegang bør være mer enn nok tid. Et tredje år i OBOS vil nærmest knekke klubbens satsing 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 2 137 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 17:20 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 17:20 Før Raufoss-kampen var vi ubeseiret i fem kamper på rad, med fire seire og en uavgjort. For meg er det fremgang. Med Matic og Spiten tilbake blir det enda bedre. Vi er helt nødt til å ha litt tålmodighet her, folkens. 33 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 677 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 17:26 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 17:26 Kanskje skulle vi gitt Bob et vindu til for å få ut de som ikke tålte presset? Virker jo som om spesielt unggutta levde fint med det. (Når det gjelder Glimt og kontinuitet så teller det ikke spesielt mye at de ikke bytter trener og spillestil i medgang. Vi får se hva de gjør når resultatene en gang forsvinner.) 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 9 136 Del Skrevet i går, 17:26 Del Skrevet i går, 17:26 6 minutter siden skrev stabækLars: Før Raufoss-kampen var vi ubeseiret i fem kamper på rad, med fire seire og en uavgjort. Stabæk - Skeid 1-0 Stabæk - Haugesund 2-1 Åsane - Stabæk 1-1 Stabæk - Mjøndalen 4-0 Stabæk - Mjøndalen 4-3 5 kamper, mot de dårligste lagene på nivå 1 og 2. Heldigvis for Wålemark og co så var disse lagene motstandere, og ikke Sogndal, Aalesund, LSK osv i samme periode.. de neste kampene blir viktige, da møter vi mye bedre motstand enn den rekken på 5 uten tap^. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gegras 566 Del Skrevet i går, 17:27 Del Skrevet i går, 17:27 5 minutter siden skrev stabækLars: Før Raufoss-kampen var vi ubeseiret i fem kamper på rad, med fire seire og en uavgjort. For meg er det fremgang. Med Matic og Spiten tilbake blir det enda bedre. Vi er helt nødt til å ha litt tålmodighet her, folkens. Skeid hjemme + 2 ganger MIF hjemme + Åsane borte samt Haugesund hjemme = ikke å kimse av😊 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fanatico 431 Del Skrevet i går, 17:35 Del Skrevet i går, 17:35 Kanskje vi bare skal flytte Janne over til herrelaget og kopiere oppskriften fra 2005. Det er tydelig at Janne hadde helt andre arbeidsforhold under den siste perioden han var her (ref Bærumsball podcasten), samtidig som han mista flere nøkkelspillere om jeg ikke husker feil. Istedet for at vi skal finne opp kruttet på nytt hver gang og kjøre denne klubben enda lenger ned i grøfta enn den allerede er. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 869 Del Skrevet i går, 17:37 Del Skrevet i går, 17:37 8 minutter siden skrev rykkinn: Stabæk - Skeid 1-0 Stabæk - Haugesund 2-1 Åsane - Stabæk 1-1 Stabæk - Mjøndalen 4-0 Stabæk - Mjøndalen 4-3 5 kamper, mot de dårligste lagene på nivå 1 og 2. Heldigvis for Wålemark og co så var disse lagene motstandere, og ikke Sogndal, Aalesund, LSK osv i samme periode.. de neste kampene blir viktige, da møter vi mye bedre motstand enn den rekken på 5 uten tap^. Jeg ser glasset som halvfullt! Synes vi gradvis viser bedre samhandling og prestasjoner! Som @@ringosier må vi gi prosjektet tid! Men forumet har den siste tiden blitt oversvømt av negativitet og dritt! Så klart er vi ikke fornøyd og forventer mer! Men nå må vi alle se oss i speilet, støtt for faen prosjektet! Se etter det positive og ikke let med lupe og lykt etter det negative hele tiden! Er enkelte brukere som jeg aldri har sett før, som nå er super aktive! Skjerpings vi er ikke VgD heller! ps: @rykkinn du ble bare ett tilfeldig offer for sitering. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 414 Del Skrevet i går, 17:43 Del Skrevet i går, 17:43 6 minutter siden skrev Fanatico: Kanskje vi bare skal flytte Janne over til herrelaget og kopiere oppskriften fra 2005. Det er tydelig at Janne hadde helt andre arbeidsforhold under den siste perioden han var her (ref Bærumsball podcasten), samtidig som han mista flere nøkkelspillere om jeg ikke husker feil. Istedet for at vi skal finne opp kruttet på nytt hver gang og kjøre denne klubben enda lenger ned i grøfta enn den allerede er. Har tenkt det samme, men jentene fortjener jo en merittert trener 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 578 Del Skrevet i går, 18:29 Del Skrevet i går, 18:29 5 timer siden skrev Abel: Holdt egentlig å se på de 6 siste kampene til Bror Jørgen i Raufoss, for å se at han ikke evner å snu en negativ trend. Usaklig, har ingenting med Stabæk å gjøre 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Abel 765 Del Skrevet i går, 18:33 Del Skrevet i går, 18:33 3 minutter siden skrev 1369: Totalt usaklig, har ingenting med Stabæk å gjøre Rent bortsett fra at han har trent begge lag og fortsetter med elendig poengsnitt etter å ha møtt så mange bunnlag 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 677 Del Skrevet i går, 18:57 Del Skrevet i går, 18:57 1 time siden skrev Fanatico: Kanskje vi bare skal flytte Janne over til herrelaget og kopiere oppskriften fra 2005. Trolig den beste løsningen vi har på kort sikt. Jeg var svært lite imponert back in the days, men har lurt på om jeg tok feil den gangen. En ting som akkurat nå ville vært til Jannes fordel at spillertypene våre er litt "slipp dem fri!" som passer filosofien hans godt. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 678 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 19:08 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 19:08 Jeg har stort sett vært imot å sparke trenere, untatt McKinley og Kjønø,da forskning tyder på at det sjelden hjelper på resultatene. Det er vanskelig å sammenligne BB og JW, men vi er vel nå i en situasjon hvor stallen er sterkere enn i fjor uten vi ligger bedre an. Av de seire vi har i år i OBOS (og jeg har sett kampene på nytt) så er bare en overbevisende og det er mot svært svake Mjøndalen. Kampen mot Lyn fikk et heldig resultat og omtrent det samme kan sies om Skeid kampen som var forholdsvis jevnspilt. Ifjor hadde vi gode resultater mot gode lag som Enga, men varierte veldig i presentasjonene. Iår føler jeg ikke det samme at vi varierer så mye. BBs taktikk var typisk amerikansk "attacking soccer" noe som ga mye mål begge veier. I USA er det veldig lav toleranse for defensiv fotball. Det er med en viss tristhet jeg noterer meg at vi spiller kjedelig fotball. Skal vi først rote nede i OBOS, foretrekker jeg BBs greie med å prøve å dominere ved å stå høyt og la det stå til. Best å rykke opp, men hvis ikke det er trener og ledelsens ambisjon, så la oss få noe gøy å se på - ikke det nitriste som vi led oss igjennom i Raufoss kampen mot et dårligere fotballag enn oss. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jonni 87 Del Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 1 time siden skrev InaB: Best å rykke opp, men hvis ikke det er trener og ledelsens ambisjon, så la oss få noe gøy å se på - ikke det nitriste som vi led oss igjennom i Raufoss kampen mot et dårligere fotballag enn oss. Her er du inne på det grunnleggende. Hvis ambisjonene kun er å beholde plassen i OBOS og forhåpentligvis få til noen salg av spillere ligger de fint innenfor per nå. Er det derimot opprykk og på ny etablere seg i Eliteserien er de jo langt unna. Da blir kritikken deretter også. Tar en Luton som et eksempel var det jo som forventet at de fikk det tøft i Premier League. Hver kamp og poeng var en ekstra bonus. Det levde nok de fleste mer enn greit med blant fansen. Når de derimot går på enda et nedrykk kommer selvfølgelig misnøyen. Da har jo ambisjonene og forutsetningene endret seg betraktelig. Så nøkkelen er hva klubben selger inn. Når det da ikke stemmer overens med det som vises på banen og i resultatene, ja da må det være lov å vise misnøye. Mange vil garantert si at det tidvis er for mye misnøye her på forumet, alternativet tror jeg dog er verre, null interesse for klubben (nok av dem i Bærum når en ser på tilskuerantall på Nadderud). Da vil Stabæk bli noe for spesielt interesserte, men da samles jo i det minste dem som finner glede i at det ikke ble verre enn 0-1 mot Raufoss. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 645 Del Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jeg ser Janne blir nevnt. Jeg hadde hatt mer tillit til prosjektet hvis det var han som fikk ett år til med « vi må ha ny taktikk: treneren får fortsette uansett hvor rævva vi er.» Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå