Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Drillo slet ut en rekke VHS-spillere ved å grave seg ned i statistikken. Jeg kan ikke huske at han noen gang fokuserte på å få flere touch i motstanderens 16-meter; kanskje heller det motsatte. Kanskje fotballen har endret seg. 

Vi får fokusere på enkle kpi-er først: På en skala fra 1-10 hvor engasjerte virker spillerene? Hvor mange åpenbare kommunikasjonsfeil er det i laget pr kamp? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et håp i dag er at vi møter et lag som er forventet å kjempe om opprykk. Kanskje Wålemarks filosofi og stil passer bedre til dette kampbildet enn lag som vi har møtt stort sett i hele sesongen, bunnlag. Det gikk jo greit mot Haugesund  , selvom vi strøk  mot Fugla. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 hour ago, NaturligPessimist said:

Drillo slet ut en rekke VHS-spillere ved å grave seg ned i statistikken. Jeg kan ikke huske at han noen gang fokuserte på å få flere touch i motstanderens 16-meter; kanskje heller det motsatte. Kanskje fotballen har endret seg. 

Vi får fokusere på enkle kpi-er først: På en skala fra 1-10 hvor engasjerte virker spillerene? Hvor mange åpenbare kommunikasjonsfeil er det i laget pr kamp? 

Selvsagt var ikke Drillo opptatt av touch innenfor motstanders 16meter. Han hadde ikke akkurat noe ønske om å spille angrepsfotball med mye ballbesittelse. Han var jo på nippet til å frivillig gi fra seg ballen, så det ble mulighet for brudd. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev NaturligPessimist:

Det er den vanskeligste KPI-en jeg har sett, det hadde blitt F i strategi på BI

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev FranckTheBank:

Et håp i dag er at vi møter et lag som er forventet å kjempe om opprykk. Kanskje Wålemarks filosofi og stil passer bedre til dette kampbildet enn lag som vi har møtt stort sett i hele sesongen, bunnlag. Det gikk jo greit mot Haugesund  , selvom vi strøk  mot Fugla. 

Haugesund hadde nok vært rundt der vi er i OBOS så neppe så veldig imponerende å slå dem, vi har ikke spilt bra mot et eneste godt lag i år over en hel kamp

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev NaturligPessimist:

Drillo var en av de mest ekstreme på at fotball handlet om å få ballen inn i motstanderens boks. Flo-pasningens hovedttanke var å ikke risikere å miste ballen frem til man fikk den inn i feltet. Touch i seg selv var ikke viktig, han var mer på antall ganger, men likevel. Essensen er det samme. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev zooted:

Lykke til videre, men Adjø.

Dette må seriøst være hans siste opptreden som Stabæk trener ja. Så tar han med seg Finstad og Sunde, så kan klubben bruke landslagoppholdet til å begynne på nytt.

Berntsen inn som sportssjef og Isnes som trener vil være en gedigen oppgradering. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå skrev jonni:

Dette må seriøst være hans siste opptreden som Stabæk trener ja. Så tar han med seg Finstad og Sunde, så kan klubben bruke landslagoppholdet til å begynne på nytt.

Berntsen inn som sportssjef og Isnes som trener vil være en gedigen oppgradering. 

Det skjer jo ikke, men han blir jo sparket til slutt uansett så jeg skulle gjerne sett at det skjedde nå med en gang.  Isnes hadde jeg også likt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå skrev zooted:

Det skjer jo ikke, men han blir jo sparket til slutt uansett så jeg skulle gjerne sett at det skjedde nå med en gang.  Isnes hadde jeg også likt

Det har du helt rett i ja. Gutta som styrer nå har dessverre ingen ferdigheter til å gjøre noen endringer. Sier seg nok selv at de som ansetter en etter, hva de selv kalte en grundig prosess, ikke kommer til å gjøre noe. Da kommer jo beviset på at de har feilet selv, og det er det vel ikke mange som liker å innrømme?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev PKhelten:

Synes gutta jobber mer og virker mer sammensveiset. Første omgang må vi jo også kalle godkjent. Så dette er fremgang og vi må bygge sten på sten.

Dessverre virker JW å bomme taktisk igjen. Etter trippelbytte var det fullstendig overkjøring og det ble bare et spørsmål om tid. 

Men det er jo ikke fremgang når samme feil gjøres gang på gang! 45 okei minutter mot Kongsvinger er ikke fremgang, alle lag kan putte sammen en god omgang her og der. Vi har fortsatt til gode med å spille en hel god kamp mot ålreit motstand. Wålemark bommer på lag, taktikk, in game management og bytter så og si hver kamp! Seriøst, hvorfor parkerer han bussen etter 50 minutter og gjør helt hårreisende bytter? Er så passiv og ræva fotball, og jeg begynner virkelig å miste troen. Dette laget skal være høyere på tabellen enn 11 plass

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 minutes ago, Abel said:

Han skryter av kampen, men det holder ikke med uavgjort på hjemmebane Jørgen. Tror han ikke han jobber bra med analyser. Han ville i så fall visst at man får mer rom mot KIL og benyttet seg av det som BB gjorde i fjor

Denne kampen var uomtvistelig dårligere enn både hjemme og borte mot i KIL i 2024.

Sorry, men dette går feil vei.

.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev matty:

Kan noen med hånda på hjertet si at Jørgen Wålemark har gjort mer enn maks 2-3 spillere BEDRE i perioden han har vært her? Kommer ikke på én engang. 

Det har jo generelt lugga ganske bra for laget i starten av årets sesong. Men Riise og Vinge har i alle fall vist veldig fin progresjon under Wålemark. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riise er fair og Dahlby (har for det meste med at han blir brukt på topp og ikke kant), men Vinge syns jeg har sett like frisk ut til tider under Bob også. Og når de aller fleste har stagnert eller faktisk ser dårligere ut enn i fjor så er det litt skremmende...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riise har sett bedre og bedre ut gjennom sesongen. Men han spilte også fra start de siste 6 kampene før han ble skadet i fjor, så om det vi ser er Wålermarks påvirkning eller noe gutten selv og de rundt han har påvirket er ikke godt å si. Det vil jo ikke være ulogisk om BHR har en finger med i spillet her..

Danso har blitt mer stabil de siste kampene, men det setter vi nok på at han endelig er skadefri og spiller kamper.

Motsatt er kanskje det mest påfallende Onstad som har gått fra å spille 28/30 kamper i Eliteserien i fjor til å se ut til å slite med nivået i Obos. Nysveen har gått fra å være en spennende talent i Obos til å være på utlån i Lysekloster. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiten har ikke sett like imponerende ut i de kampene han har fått, Olderheim blir kastet bort på kanten, Diabate har ikke funnet formen han hadde under Bob og heller ikke Andresen som tidvis spilte meget bra i fjor. Vi trenger disse spillerne på sitt beste om vi skal henge med i toppen! Så nå får vi se om Wålemark kan få det beste ut av Matic som nærmer seg klar for å starte...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jörgen Wålemark
  • Opprett ny...