Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Åsane har blitt et ganske annerledes lag under Bakke. Har nok lavere toppnivå, men høyere bunn-nivå med hans mer pragmatiske filosofi.

Vi sleit skikkelig med han ene spissen deres i fjor (Haugland?).

Alle lagdeler er vel et lite spørsmålstegn mtp vår startellever…

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åsane-laget vi møtte i fjor framsto ganske annerledes enn det vi møtte i 2022 ja. Fra å tviholde på egen spillestil uansett motstander (noe som passet oss ideelt når filosofien var høyt press samt å spille seg ut bakfra) til å være ekstremt tilpasningsdyktig til motstanders styrker og svakheter. Vanskelig å si noe om årets lag basert på kampene til nå, men må vel sies å være en del positivt å hente med seg for Åsane? Tre poeng i Kristiansand samt U mot både Kongsvinger og Aalesund. Forventet (?) tap mot Egersund, samt tap etter å ha blitt fullstendig kjørt mot Raufoss i én omgang. Liker ikke helt det at de til nå har fått godt betalt mot antatte topplag. Kanskje fint at vi ikke er det da! :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resultatene deres tilsier at dette er et ganske bra lag i år. Ser ut som om de varierer litt i lagoppstillingen alt ettersom hvem de møter også.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristoffer Barmen er fortsatt en bra spiller som visstnok er i form og er Åsanes targetman på cornere. Han har skåret avgjørende mål mot Stabæk før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg ser det så ligger vi 3 poeng etter skjema - tapet for Moss.

Med seier der hadde vi vært oppe og nikket med KIL som de fleste "ekspertene" mener har vært veldig gode så langt i år. Det er fremdeles korte avstander i tabellen, 3 poeng i dag vil være kjærkomment. Men det blir en vrien bortkamp tror jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 minutter siden skrev @ringo:

Slik jeg ser det så ligger vi 3 poeng etter skjema - tapet for Moss.

Med seier der hadde vi vært oppe og nikket med KIL som de fleste "ekspertene" mener har vært veldig gode så langt i år. Det er fremdeles korte avstander i tabellen, 3 poeng i dag vil være kjærkomment. Men det blir en vrien bortkamp tror jeg.

Med seier i dag og mot Mjøndalen er vi alt fra likt med andreplassen på poeng til tre bak (om Egersund slår Start i Kristiansand eller Kongsvinger vinner i Lillestrøm). Så poengmessig er sesongen langt fra krise. Dog synes jeg ikke at spillet til nå tilsier at den andreplassen vil være en rimelig plassering av laget. Og jeg er også langt fra sikker på at vi vinner i dag. Her må gutta bare være virkelig påskrudd fra første spark på ballen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Peter:

Jeg var på treningen i går og kan melde at det ser ut som det blir noen omrokeringer. Vi tar hensyn til Åsane. Jeg synes det er bra, og det er godt å se at trenerteamet tar enhver kamp seriøs.

Formasjonsendring kan forekomme i dag, og igjen: Det er fordi man tar hensyn til hva Åsane kommer med. Det er bra. Vi kan spille kjedelig og vinne 0-1. Det handler om å ta 3 poeng. 

Stabæk skal rykke opp. Vi må gjøre det vi kan for å rykke opp. En annerledes XI i dag kan bidra til det. Jeg og svært mange forventer 3 poeng i dag. Vi skal gjøre jobben fra bortefeltet. Vi skal synge så jævlig høyt for våre Blaa gutter i dag.  

Jævlig kudos å ha dratt over til Bergen på en mandag. La oss håpe det blir en blaamandag som vi husker i etterkant. Lykke til å dra i litt ekstra for oss som ikke kan være på stadden å heie. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke et spesielt spennende lag dette Åsane, men henger bra sammen og er ganske kyniske når de er i ubalanse. Verdt å nevne spissduoen (Myklebust & Haugland) som er meget energiske i overgang- og presspillet. Haugland en klassisk bakromsspiss. Btw. slepphendt svensk målvakt på 202 cm.

Forrige hjemmekamp mot AAFK slo Åsane mye langt der de siktet på stussen til Myklebust, men varierte også med å spille seg ut. Sistnevnte virket ikke midtbanen helt med på det, for AAFK fikk mye mellom- og siderom. Ellers lite finspill, og mange dueller.

Tøff bortekamp dette - men de må vinnes! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang på lenge at jeg følger meg komfortabel med at noen slår langt mot oss. Mer ukomfortalen om de kommer rundt på kant og slår på bakerste stolpe

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev Peter:

Formasjonsendring kan forekomme i dag, og igjen: Det er fordi man tar hensyn til hva Åsane kommer med. Det er bra. Vi kan spille kjedelig og vinne 0-1. Det handler om å ta 3 poeng. 

Det er i denne situasjonen det er interessant å trekke frem "fokusere på prestasjon" osv. Burde vi ikke heller fokusere på å bli gode på det vi skal være gode på, heller enn å bli gode på å dekke opp for middels Obos-lag?

Jeg liker ikke måten vi har flyttet Næss opp og ned i stedet for å spille inn en firer bak. Hvis vi nå begynner å endre mer for å dekke opp for truslene til en eller annen Åsane-spiller som var god mot Start? Ikke bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da være Veum som stopper og vi spiller 5-3-2, spiller han sentralt midt så lukter det første byttet i kampen. Er ikke så fan av det han har vist så langt, men må gjerne motbevise..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

55 minutter siden skrev Hanse:

Sykt at vi er kommet dit at vi må tilpasse taktikken så mye etter hvordan ÅSANE spiller

Den som ikke tilpasser taktikken etter motstander, uavhengig av hvor "dårlig" man anser nevnte motsander som, hører ikke hjemme på en fotballbane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev stbS:

Må da være Veum som stopper og vi spiller 5-3-2, spiller han sentralt midt så lukter det første byttet i kampen. Er ikke så fan av det han har vist så langt, men må gjerne motbevise..

Vinge og hammy på topp lukter ikke krutt.. da hadde dahlby klink startet eller

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kostadinov. Hammy. Olderheim. Neida. Veum!

Betyr dette at vi ikke tror på at vi kan spille ut Åsane? Berømte Åsane fra Bergen?

Dette kan ikke være noe annet enn en kreativ medieavdeling som vil unngå å sette opp en femmer bak i grafikken. Så blir det spennende å se hvordan de tre «spissene» fordeler seg mellom midtbane og angrep. 

Sistre sutring før kampen: Vi har to spisser som er gode på å gå rett på mål: Diabate og Spiten. Frem til Opseth kan spille fra start kunne man jo trodd at det var akkurat nå vi trenger Ellegård? At Hammy ville vært et bedre valg med Diabate foran mål. Men nei. Nå når vi ikke har en spiss som jager setter vi plutselig inn en pasningsspiller..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaut at vi har kommet dit at vi må endre formasjon etter hvordan Åsane spiller..

Jeg mener vi heller bør spille inn en formasjon og et spill som vi mestrer som spiller ut andre lag. Spesielt lag på nedre halv del i OBOS. Kan ikke se for meg at vi rykker opp ved å tilpasse oss alle andre lag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, er JW masochist og nyter lidelse og ydmykelse..? Veum på midt i spann med Danso..? Dette lukter tilfeldighetens aften.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: Åsane - Stabæk - 6. serierunde - 12. mai 2025 - 19:00
  • Opprett ny...