Alltid 220 Del Skrevet lørdag kl. 16:27 Del Skrevet lørdag kl. 16:27 Synes Nilsen gjør et positivt innhopp i dag. Han bidrar med en rutine og autoritet som laget sårt trenger Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jonni 132 Del Skrevet lørdag kl. 16:31 Del Skrevet lørdag kl. 16:31 Er vel stikk motsatt av fremgang når en går fra 5-0 i fjor til 2-2 i år? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 326 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 16:33 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 16:33 Første omgang var positiv. Vi spilte god fremoverrettet fotball med fin kombinasjoner og sånn jeg ønsker å se klubben vår. Så må tidenes rareste pauseprat ha funnet sted. Vi kommer ut som en Temu versjon av Morinho prøver å parkere bussen i 45 min pluss tillegg og man sitter bare å venter på at det ikke vil gå. En sånn type destruktiv fotball hører ingensteds hjemme i vår klubb. Til slutt inntreffer karma og vi går slukøret hjem. Måtte det aldri skje igjen i en obos kamp på hjemmebane. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PKhelten 1 637 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 16:36 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 16:36 Dette er jo fremgang. Men så er det helt uforståelige ting som vedvarer også. Kjipt å snakke ned egne spillere men: Næss kan takke Pedersen for at han ikke ser ut som syndebukken i dag igjen. Ute av posisjon, svak i duellspillet, mister ball og middels minus dødballer. Rossbach kan snart lansere sin egen ernæringsfrie sirup så veik og treg han fremstår i eget felt. Vi KAN ikke la motstander rulle over oss med hvilepuls i 30 minutter når så vidt leder med ett mål og har vært heldige tidligere i kampen. Kampen vipper og vi gir fra oss alt av initiativ. Det er ikke kynisme, det er å kaste en terning. JW behøver nok bistand med taktikk, kanskje vi behøver en ny assistent, ikke vet jeg. Men det vi alle vet er at dette ikke fungerer. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer 262 Del Skrevet lørdag kl. 16:42 Del Skrevet lørdag kl. 16:42 Hva skal man med en hovedtrener som trenger bistand med grunnleggende taktikk? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 731 Del Skrevet lørdag kl. 16:47 Del Skrevet lørdag kl. 16:47 29 minutter siden skrev zooted: Ikke sant, her kommer "fremgang" folket. Og det er jo ikke dårlig at man nesten slår Kongsvinger. Men er det DER vi er? at vi skal synes at det er utrolig at vi slår Kongsvinger på hjemmebane. Der er jeg uenig For å si det slik, så har ikke Kongsvinger vunnet en eneste kamp mot Stabæk på Nadderud, siden 1975 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elvis 2 661 Del Skrevet lørdag kl. 16:48 Del Skrevet lørdag kl. 16:48 Synes det så ut som vi spilte med 9 mann etter trippelbytte. Kun Dalby som gadd å presse, de to andre er rett og slett ikke gode nok. Det ble lett match for Kongsvinger å spille seg frem til 18 meter.....Men mye kan bli bedre med Spiten og Matic tilbake 😀 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 480 Del Skrevet lørdag kl. 17:05 Del Skrevet lørdag kl. 17:05 Oops det var gavmildt av vertene 5 min på overtid. Her får vi stå alene rett foran mål 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 3 390 Del Skrevet lørdag kl. 17:07 Del Skrevet lørdag kl. 17:07 Det er så unødvendig å gi fra seg initiativet så til de grader i andreomgangen og spille en så trist fotball selv på hjemmebane mot et ikke imponerende formsterkt Kongsvinger-lag som stod med kun seks poeng på de siste fem kampene - seks poeng som kom mot de to bunnlagene Skeid og Lyn. Vi var jo faktisk heldige som kom fra det med ett poeng. Mens vi venter på fremgangen... 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 590 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 17:08 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 17:08 Hammy bør være ferdig. Daffer rundt der som nyinnbyttet. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 848 Del Skrevet lørdag kl. 17:21 Del Skrevet lørdag kl. 17:21 34 minutter siden skrev kuk: Nielsen kom inn i det 90 min.. Inn til et kaotisk defensivt rot. Altså, what?? Det var aldri noe kaotisk i 2 omg. Kongsvinger skapte én målsjanse hele omgangen før scoringen og den var etter at Nielsen kom inn. En diskusjon om taktisk tilnærming er jeg enig i at er på sin plass, men utførelsen var det lite å si på. I den grad det var kaos var det etter Nielsen-byttet. @@ringo har rett i at dette var en god prestasjon. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 5 266 Del Skrevet lørdag kl. 17:22 Del Skrevet lørdag kl. 17:22 1 time siden skrev Luringen: Jeg lurer på hvor lenge lag skal få utnytte Andresen før noe blir gjort. Det er bra vi ikke har en defensivt bunnsolid venstreback som blir sent på et ungdomsmesterskap i to uker! Burde nok kanskje vært solgt i forrige overgangsvinduet da vi hadde bud fra Sarpsborg. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 817 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 17:27 Kongeinnlegg! Del Skrevet lørdag kl. 17:27 55 minutter siden skrev kuk: Mener du virkelig dette, Ringo? Vi har perioder i 1. der vi er best - men gi meg gjerne tallene du ofte besitter som viser at vi gjør en god kamp. Er redd det heller visert en ok 1.omgang og direkte svak andre omgang Ja første omgang var årsbeste slik jeg ser det. Håpet er at spillerne tar til seg læring og forstår at den innsatsen de la ned da er det som kreves av de for å skape resultater på dette nivået. Så gir vi fra oss initiativet i 2.omgang. Folk har etterlyst mer offensive trekk fra benken. Det fikk via i dag, men så fikk vi ikke den effekten av byttet som vi ønsket. Snarer tvert i mot. Jeg er også enig i at vi nok burde satt inn en midtbanespiller - men problemet er at den vi hadde trengt - Wendt, er skadet. Vi kunne forsøkt Matic selvsagt - ikke sikkert det var beste kampildet å komme inn i etter skade. Så blir vi tvunget til å sette inn Veum og til sist bytter vi inn Nielsen for å stange unna - det burde holdt og vi er sekunder unna å vinne. Så ja - alt i alt en god kamp - men det betyr ikke at det ikke er rom for forbedring. Bådet hos spillerne trenerne og i troppen. Men det er et stykke fra der vi er til den kollektive nedsmeltingen her på forumet. 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 715 Del Skrevet lørdag kl. 17:28 Del Skrevet lørdag kl. 17:28 Dette gikk dårligere enn jeg forventet. Vi greide ikke å utnytte at Kongsvinger sto høyt og etterlot seg stort bakrom. Diabate gikk i offsidefella og virket ikke påskrudd og vi spilte høye baller i bakrom som ga Kongsvingers keeper god tid til å framstå som midtstopper. Gutta skal ha ros for innsatsen. I dag var coachingen helt feil og tapet skyldtes i stor grad trenerteamet. Har ingen studert K på forhånd ? Jeg trakk fram en K-spiller på forhånd her i denne tråden - Jesper Grundt - og han kom inn på slutten og skåret utligningen akkurat som Ks trener hadde planlagt ved innbytte og jeg hadde fryktet. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 705 Del Skrevet lørdag kl. 17:29 Del Skrevet lørdag kl. 17:29 3 minutter siden skrev Ace: @@ringo har rett i at dette var en god prestasjon. Så flott du har fasiten! Beklager, men fikk det ikke helt med meg - hva var det du begrunnet dette med igjen..? 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 705 Del Skrevet lørdag kl. 17:45 Del Skrevet lørdag kl. 17:45 19 minutter siden skrev @ringo: Ja første omgang var årsbeste slik jeg ser det. Håpet er at spillerne tar til seg læring og forstår at den innsatsen de la ned da er det som kreves av de for å skape resultater på dette nivået. Så gir vi fra oss initiativet i 2.omgang. Folk har etterlyst mer offensive trekk fra benken. Det fikk via i dag, men så fikk vi ikke den effekten av byttet som vi ønsket. Snarer tvert i mot. Jeg er også enig i at vi nok burde satt inn en midtbanespiller - men problemet er at den vi hadde trengt - Wendt, er skadet. Vi kunne forsøkt Matic selvsagt - ikke sikkert det var beste kampildet å komme inn i etter skade. Så blir vi tvunget til å sette inn Veum og til sist bytter vi inn Nielsen for å stange unna - det burde holdt og vi er sekunder unna å vinne. Så ja - alt i alt en god kamp - men det betyr ikke at det ikke er rom for forbedring. Bådet hos spillerne trenerne og i troppen. Men det er et stykke fra der vi er til den kollektive nedsmeltingen her på forumet. Helt enig med deg at 1.omgang er god, selv om jeg her fortsatt savner et bedre kollektiv. Det er fortsatt for mye en og en, både i dribling og presspill. Andre omgang er ikke bra, og det er her jeg tenker JW burde ha forutsett hva som kom. Gjør om til en firer på midten og få kontroll på midtbanen, vil blir altfor lette med Vinge og Olderheim liggende for seg selv på kanten i 2.omgang når krigen skjer på midten. Jeg skulle fortsatt gjerne sett Næss opp på midten. Så kan du si at "nedsmeltingen" på forumet henger sammen med tre-fire år med nedadgående kurve. Det er tynt på tribunene og man er sulteforet på fremgang. Er enig i at vi må gi JW tid, men det er faen meg ikke lett 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 848 Del Skrevet lørdag kl. 17:47 Del Skrevet lørdag kl. 17:47 15 minutter siden skrev kuk: Så flott du har fasiten! Beklager, men fikk det ikke helt med meg - hva var det du begrunnet dette med igjen..? Jeg begrunnet det med at Kongsvinger skapte null målsjanser. Så kampen sammen med en som har sett de fleste av Kongsvingers kamper i år som mente at dette var den kampen der Kongsvinger hadde skapt minst. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 581 Del Skrevet lørdag kl. 17:49 Del Skrevet lørdag kl. 17:49 Akkurat nå skrev Ace: Jeg begrunnet det med at Kongsvinger skapte null målsjanser. Så kampen sammen med en som har sett de fleste av Kongsvingers kamper i år som mente at dette var den kampen der Kongsvinger hadde skapt minst. Men ifølge statsa så skapte Kongsvinger mer… 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 480 Del Skrevet lørdag kl. 17:49 Del Skrevet lørdag kl. 17:49 1 minutt siden skrev Ace: Jeg begrunnet det med at Kongsvinger skapte null målsjanser. Så kampen sammen med en som har sett de fleste av Kongsvingers kamper i år som mente at dette var den kampen der Kongsvinger hadde skapt minst. Skapte 4 gode sjanser mot Blaas 2 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 928 Del Skrevet lørdag kl. 17:56 Del Skrevet lørdag kl. 17:56 2 timer siden skrev zooted: Stabæk er faktisk ræva selv i obos. Fint med 3 poeng men. Det er faen ikke bra 2 timer siden skrev zooted: Liker fotballen Kongsvinger prøver å spille bedre enn hvordan Stabæk ser ut Bare for ordens skyld, Er det noe med Stabæk du liker? 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 3 390 Del Skrevet lørdag kl. 17:59 Del Skrevet lørdag kl. 17:59 21 minutter siden skrev Ace: Kongsvinger skapte én målsjanse hele omgangen før scoringen og den var etter at Nielsen kom inn. De hadde da flere og til dels store sjanser før det. Etter 59 minutter hadde de et innlegg fra sin høyrekant hvor Williams fikk stå helt alene og skyte like innenfor sekstenmeteren med fem meter til nærmeste Stabæk-spiller. Rossbach reddet. Tre minutter senere fikk samme man igjen fem meter med rom til nærmeste forsvarer og kunne fyre av helt upresset fra litt utenfor sekstenmeteren, men skuddet gikk over. Etter 77 minutter fikk de helt upresset legge inn fra sin høyrekant med fem mann inne i vår sekstenmeter og ytterligere to som sto helt alene i returrommet utenfor sekstenmeteren. Ballen endte etter hvert opp hos den ene av de to, som upresset avsluttet like over. Det var bare marginer om å gjøre at vi ikke slapp inn tidligere. Det er jo bare et spørsmål om tid før vi slipper inn mål når vi ligger så lavt uten å komme opp i press på motstander slik at de får all verdens tid og rom til helt upressede avslutninger i farlige posisjoner ved flere anledninger. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 326 Del Skrevet lørdag kl. 18:00 Del Skrevet lørdag kl. 18:00 10 minutter siden skrev Ace: Jeg begrunnet det med at Kongsvinger skapte null målsjanser. Så kampen sammen med en som har sett de fleste av Kongsvingers kamper i år som mente at dette var den kampen der Kongsvinger hadde skapt minst. Er 45 min med bussparkering det som er med å gjøre dette til en god kamp så kan vi bare være enig om at ingen sitter med fasit på hva en god fotballkamp er. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elvis 2 661 Del Skrevet lørdag kl. 18:04 Del Skrevet lørdag kl. 18:04 28 minutter siden skrev @ringo: Ja første omgang var årsbeste slik jeg ser det. Håpet er at spillerne tar til seg læring og forstår at den innsatsen de la ned da er det som kreves av de for å skape resultater på dette nivået. Så gir vi fra oss initiativet i 2.omgang. Folk har etterlyst mer offensive trekk fra benken. Det fikk via i dag, men så fikk vi ikke den effekten av byttet som vi ønsket. Snarer tvert i mot. Jeg er også enig i at vi nok burde satt inn en midtbanespiller - men problemet er at den vi hadde trengt - Wendt, er skadet. Vi kunne forsøkt Matic selvsagt - ikke sikkert det var beste kampildet å komme inn i etter skade. Så blir vi tvunget til å sette inn Veum og til sist bytter vi inn Nielsen for å stange unna - det burde holdt og vi er sekunder unna å vinne. Så ja - alt i alt en god kamp - men det betyr ikke at det ikke er rom for forbedring. Bådet hos spillerne trenerne og i troppen. Men det er et stykke fra der vi er til den kollektive nedsmeltingen her på forumet. Tror nedsmelting er summen av det som har skjedd med klubben de siste årene. Mange tror og håper jo fortsatt på at vi er en klubb som ønsker å spille morsom fotball på øverste nivå.... vi ligger på 11 plass i en helt overkommerlig OBOS liga, vi har en trener som setter opp ett lag som gang på gang misser i avgjørende situasjoner og vi kommer ikke ut av myra. Da er det vanskelig å slå stiften av entusiasme eller se lyspunkter etter uavgjort mot Kongsvinger...🤔 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 848 Del Skrevet lørdag kl. 18:07 Del Skrevet lørdag kl. 18:07 5 minutter siden skrev Nøfyse: De hadde da flere og til dels store sjanser før det. Vi kan konkludere med at vi har ulik oppfatning av hva som er store målsjanser. Jeg er uenig i Wålemarks valg i å gi fra oss initiativet så til de grader i 2 omg. Men spillernes utførelse var mer enn godkjent. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 848 Del Skrevet lørdag kl. 18:08 Del Skrevet lørdag kl. 18:08 8 minutter siden skrev Nr14: Er 45 min med bussparkering det som er med å gjøre dette til en god kamp så kan vi bare være enig om at ingen sitter med fasit på hva en god fotballkamp er. Du snakker om noe helt annet enn hva mitt innlegg handler om. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 3 390 Del Skrevet lørdag kl. 18:10 Del Skrevet lørdag kl. 18:10 3 minutter siden skrev Ace: Vi kan konkludere med at vi har ulik oppfatning av hva som er store målsjanser. Ja vel. At det liksom finnes noen annen definisjon enn å få tid og rom til å avslutte helt kontrollert og upresset fra farlig posisjon virker søkt. Det er jo det som er det avgjørende: Hvor mye kontroll over situasjonen man tillater motstander; det er det som gjør at sjansen for å lykkes skyter i været. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Abel 791 Del Skrevet lørdag kl. 18:10 Del Skrevet lørdag kl. 18:10 10 minutter siden skrev Nøfyse: De hadde da flere og til dels store sjanser før det. Etter 59 minutter hadde de et innlegg fra sin høyrekant hvor Williams fikk stå helt alene og skyte like innenfor sekstenmeteren med fem meter til nærmeste Stabæk-spiller. Rossbach reddet. Tre minutter senere fikk samme man igjen fem meter med rom til nærmeste forsvarer og kunne fyre av helt upresset fra litt utenfor sekstenmeteren, men skuddet gikk over. Etter 77 minutter fikk de helt upresset legge inn fra sin høyrekant med fem mann inne i vår sekstenmeter og ytterligere to som sto helt alene i returrommet utenfor sekstenmeteren. Ballen endte etter hvert opp hos den ene av de to, som upresset avsluttet like over. Det var bare marginer om å gjøre at vi ikke slapp inn tidligere. Det er jo bare et spørsmål om tid før vi slipper inn mål når vi ligger så lavt uten å komme opp i press på motstander slik at de får all verdens tid og rom til helt upressede avslutninger i farlige posisjoner ved flere anledninger. Dette var da ikke store målsjanser vel😀, joda jævlig store! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Elias 523 Del Skrevet lørdag kl. 18:20 Del Skrevet lørdag kl. 18:20 Helt grei 1 omgang spolert av en pinlig 2 omgang signert Wålemark. Her skal det safes inn 2-1 ledelse med å parkere bussen og gjøre helt uforståelige bytter igjen! Flaks at utligningen ikke kom tidligere og vi fikk som fortjent. Feig coaching nok en gang som vi taper poeng på! Når skal han lære? 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 5 266 Del Skrevet lørdag kl. 18:22 Del Skrevet lørdag kl. 18:22 De tre trippelbyttene får du billig av meg. Wålemark med en dårlig andre omgang og står til stryk i motsetning til første omgang. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 817 Del Skrevet lørdag kl. 18:41 Del Skrevet lørdag kl. 18:41 De byttene vi gjør i 2 omgang er alt annet enn et forsøk på å ri seieren hjem. Foruten å bytte inn Nielsen i sluttminuttene. Som jeg mener var et fornuftig grep der og da. Vi gjør 3 offensive bytter tidligere i omgangen presumtivt i et forsøk på å tilrive oss initiativet i kampen igjen. Men vi lykkes ikke. Jeg sliter med å kalle det en taktisk blunder. Så har vi en keeper som gjør en feil som koster oss et baklengs - det er kanskje vel så avgjørende for resultatet som byttene i 2 omgang. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå